خانهاخبار
پرچمدار Lenovo Z5 با نسبت تصویر 95% در راه است

پرچمدار Lenovo Z5 با نسبت تصویر 95% در راه است

لنوو با انتشار یک تیزر رسمی اعلام کرده است که پرچمدار بعدی‌اش ماه ژوئن رونمایی می‌شود. این سازنده ادعا کرده است نسبت پنل نمایش به بدنه در گوشی Z5 بیش از 95% است.
۱۳۹۷/۲/۲۲

چانگ چنگ، مدیر گروه تکنولوژی لنوو، اخیرا اعلام کرد که این کمپانی قصد دارد یک گوشی هوشمند پرچمدار تازه را در ماه ژوئن (تیر) رسما معرفی کند. او همچنین ادعا کرد که پرچمدار تازه لنوو از نسبت صفحه نمایش به بدنه بسیار بالایی بهره می‌برد و نظیر آن هنوز روانه بازار نشده است. چانگ چنگ در همین راستا روز گذشته یک تیزر تبلیغاتی مرتبط منتشر کرد تا طراحی ظاهری و همچنین نام تجاری این پرچمدار مرموز را به تأیید برساند. پرچمدار لنوو ظاهرا قرار است تحت عنوان Z5 در ماه ژوئن رسما رونمایی شود و با توجه به تصویر پیش رو شاهد هستیم که نسبت صفحه نمایش به بدنه آن بیش از 95% است.

image

حالا که چنگ نام تجاری Z5 را برای این گوشی تأیید کرده است، به نظر می‌رسد که کمپانی لنوو دیگر هیچ برنامه‌ای برای رونمایی از گوشی‌های ZUK ندارد. پیش بینی می‌شود که لنوو قصد دارد گوشی Z5 و مدل‌های شبیه آن را برای رقابت با کمپانی شیائومی روانه بازار کند و گوی سبقت را از Mi MIX، Mi MIX 2 و Mi MIX 2S که در این زمینه پیشرو هستند برباید. در تیزر تبلیغاتی اخیر شاهد هستیم که حاشیه‌های بالا و پایین صفحه به کلی از طراحی ظاهری Z5 لنوو حذف شده‌اند تا نسبت نمایش آن از هر گوشی موجود دیگری بیشتر به نظر برسد. با توجه به طراحی خطوط آنتن در کناره‌های سمت چپ گوشی پیش بینی می‌شود که شاسی‌اش فلزی باشد. همچنین پورت ارتباطی USB Type-C هم ظاهرا در لبه پایینی بدنه تعبیه شده است.

image

بر اساس ادعای چانگ چنگ، کمپانی لنوو در توسعه و طراحی نهایی Z5 به 4 تکنولوژی نوین دست یافته و 18 طرح تازه را رسما به ثبت رسانده است. او پیش از این هم اعلام کرده بود که کمپانی لنوو موفق شده است با حذف فضاهای اشغالی توسط حاشیه‌ها، دوربین و خطوط آنتن از همه محیط قابل دسترسی برای تعبیه صفحه نمایش در تازه‌ترین گوشی پرچمدار خود استفاده کند.

با توجه به ادعاهای چنگ به نظر می‌رسد که گوشی سطح بالای Z5 از قابلیت‌های نوین و پیشرفته‌ای مانند حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش، بلندگوی مکالمه درون پنل نمایش و همچنین دوربین سلفی مخفی کشویی پشتیبانی کند. متاسفانه در حال حاضر اطلاعاتی درباره مشخصات فنی گوشی Z5 لنوو در دسترس نیست.

image

کمپانی لنوو همچنین گوشی‌های موتورولا را هم تولید و عرضه می‌کند و اخیرا اغلب دستگاه‌های این برند را با پوسته اختصاصی خودش به نام ZUK UI روانه بازار چین کرده است. این کمپانی چینی اخیرا گوشی میان رده Lenovo S5 را به همراه چند گوشی ارزان قیمت دیگر مانند Lenovo K5 و K5 Lite روانه بازار کرده است و همچنین سری سطح بالای Z5 را هم در دست توسعه دارد. با توجه به شواهد موجود به نظر می‌رسد کمپانی مذکور قصد دارد دوباره گوشی‌های برند خودش یعنی لنوو را احیا کند.

نظر شما درباره این پرچمدار مرموز چیست؟ Z5 لنوو با چه ویژگی‌های فوق العاده‌ای همراه خواهد بود؟   

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)