خانهاخبار
Xiaomi Mi 7 با پردازنده قدیمی اسنپدراگون 835 کوالکام عرضه خواهد شد؟

Xiaomi Mi 7 با پردازنده قدیمی اسنپدراگون 835 کوالکام عرضه خواهد شد؟

نسخه‌ای از گوشی پرچمدار جدید Xiaomi با پردازنده قدیمی اسنپدراگون 835 کوالکام در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است که بخشی از مشخصات نهایی این مدل را به نمایش می‎گذارد.
۱۳۹۷/۲/۲۲

در حالی‌که انتظار می‌رفت شرکت شیائومی در بهار 97 از گوشی پرچمدار Xiaomi Mi 7 رونمایی کند، این سازنده کاربران را با معرفی نسخه جدید Xiaomi Mi Mix 2 غافل‌گیر نمود؛ شرکت چینی با ارائه نسخه ارتقا یافته فبلت بدون حاشیه خود، عرضه جانشین Xiaomi Mi 6 را به بعد موکول کرده است. 

image

با این‌حال، دلایل متعددی برای تأخیر در عرضه این گوشی عنوان می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به تجهیز Xiaomi Mi 7 به حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش یا سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی اشاره کرد. با این‌حال، پرچمدار جدید Xiaomi در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است و نتایج به‌دست آمده، نشان می‌دهد که این گوشی آنطور که شاید پیشرفته و به‌روز نیست!

image

مدل مذکور با پردازنده قدیمی اسنپدراگون 835 کوالکام در تاریخ سه مه (May) در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است که برای یک گوشی رده‌بالا در سال 2018، انتخاب چندان مناسبی محسوب نمی‌شود. مدل مذکور به همراه پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام از شش گیگابایت رم بهره می‌گیرد و سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 روی این گوشی اجرا می‌شود. البته نباید به شیائومی بابت آزمایش نسخه‌های ابتدایی پرچمدار جدیدش خرده گرفت؛ شاید نمونه فاش شده، تنها یک مدل آزمایشی از گوشی Xiaomi Mi 7 باشد که در آزمون گیک‌بنچ مورد ارزیابی قرار گرفته است. صرف‌نظر از آنچه که اخیراً پیرامون این گوشی به‌دست آمده، بعید می‌دانیم جانشین Xiaomi Mi 6 با پردازنده قدیمی اسنپدراگون 835 کوالکام عرضه شود و همچنان خوش‌بین هستیم که شرکت سازنده، این گوشی را با تراشه جدیدتر اسنپدراگون 845 ارائه دهد؛ پردازنده‌ای که در پرچمداران اندرویدی امسال نظیر Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus (نسخه مخصوص بازار آمریکا)، Xiaomi BlackShark (گوشی گیمینگ شرکت BlackShark که با همکاری شیائومی توسعه یافته است)، Xiaomi Mi Mix 2S (نسخه ارتقا یافته فبلت Mi Mix 2 با دوربین دوگانه و پردازنده قدرت‌مندتر)، LG G7 ThinQ و Xperia XZ2 سونی به‌کار گرفته شده است.

در رابطه با جانشین Xiaomi Mi 6 بد نیست اشاره کنیم که این مدل از طراحی بدون حاشیه برخوردار خواهد بود و به عنوان اولین گوشی سازنده خود، در بالای نمایشگرش بریدگی دارد؛ تعبیه بریدگی در بالای صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند به امری متداول تعبیه شده است و سازندگان مختلف نظیر هوآوی و ال‌جی از این تِرِند در طراحی گوشی‌های پرچمدار 2018 خود استفاده کرده‌اند. به همین جهت، جای تعجب ندارد که شرکت Xiaomi تصمیم گرفته است تا پرچمدار آینده خود را با طراحی متفاوت نسبت به نسل قبل ارائه دهد. گفته می‌شود به دلیل مشکلات فنی، عرضه Xiaomi Mi 7 به سه ماهه سوم سال 2018 موکول شده است؛ همان‌طور که در ابتدا گفته شد، این گوشی اولین پرچمدار اندرویدی خواهد بود که از دروبین سه‌بعدی به منظور احراز هویت پیشرفته بهره خواهد برد.

image

به همراه Xiaomi Mi 7، گوشی دیگر این شرکت با اسم‌رمز Valentino در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است که از تراشه اسنپدراگون 638 کوالکام، شش گیگابایت رم و سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 بهره می‌گیرد. در حال‌حاضر، نام تجاری این گوشی مشخص نیست اما به‌نظر می‌رسد که Xiaomi Valentino یک گوشی از سری Redmi باشد زیرا پردازنده آن در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 636 گوشی Redmi Note 5 بهبود یافته است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)