خانهاخبار
تصاویر و مشخصات Nokia X در پایگاه TENAA

تصاویر و مشخصات Nokia X در پایگاه TENAA

نوکیا قصد دارد یک گوشی هوشمند تازه را با طراحی بریدگی حاشیه معرفی کند. این گوشی احتمالا Nokia X6 نام دارد که پیش‌تر به نام Nokia X آن را می‌شناختیم و موفق شده است از TENAA هم مجوز دریافت کند.
۱۳۹۷/۲/۲۲

گوشی تازه HMD Global به نام Nokia X با شناسه TA-1099 روز گذشته در پایگاه TENAA، آژانس رگولاتوری چین دیده شد. کمپانی مذکور همچنین چندی پیش تیزر تبلیغاتی تازه‌ای مربوط به این گوشی تازه منتشر کرد و باتوجه به این پوستر به نظر می‌رسد که قصد دارد آن را 16 مه (26 اردیبهشت) رسما معرفی کند. در هفته‌های اخیر بارها شاهد انتشار تصاویر و شایعه‌های مختلف درباره این گوشی بودیم و حالا پایگاه TENAA با انتشار تصاویر زنده نهایی طراحی آن را بار دیگر به نمایش گذاشته است. البته TENAA پیش از این هم تصاویر Nokia X را منتشر کرده بود اما از مشخصات فنی آن اثری در اسناد مجوز دیده نمی‌شد. خوشبختانه حالا فهرست مشخصات گوشی مذکور هم در پایگاه TENAA درج شده‌اند.

با توجه به این تصاویر گوشی Nokia X از جنس شیشه و فلز طراحی شده و به دوربین اصلی دوگانه هم با چینش عمودی در پنل پشتی مجهز شده است. همچنین شاهد هستیم که حسگر اثرانگشت در همین پنل زیر مازول دوربین قرار گرفته است و فلش LED هم در فاصله لنزها و حسگر اثرانگشت دیده می‌شود. همه دکمه‌های فیزیکی Nokia X در کناره سمت راست تعبیه شده‌اند و لوگوی برند محبوب نوکیا هم در هر دو پنل آن نقش بسته است. نکته جالب توجه آنکه درگاه سیم کارت در کناره سمت چپ دیده نمی‌شود و احتمالا در لبه بالایی فریم طراحی شده است. بلندگوهای اصلی دوگانه و پورت ارتباطی USB Type-C هم احتمالا در لبه پایینی آن قرار می‌گیرند. پایگاه TENAA گزارش کرده است که گوشی Nokia X صفحه نمایش 5.8 اینچی فول اچ دی پلاس با وضوح تصویر 2280 در 1080 دارد و در نسخه‌های مختلفی با 3، 4 و 6 گیگابایت رم معرفی می‌شود. این آژانس رگولاتوری همچنین در ادامه مدعی شده است که نسخه‌های مختلف گوشی مذکور از 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند که کاربر می‌تواند آن را به کمک کارت حافظه جانبی microSD تا 128 گیگابایت هم ارتقا دهد.

گوشی تازه نوکیا قرار است به پردازنده 64 بیتی و 8 هسته‌ای کوالکام اسنپ‌دراگون 636 با قدرت پردازش حداکثر 1.8 گیگاهرتز مجهز شود و البته با سیستم عامل پیش فرض اندروید 8.1 اوریو از برنامه اندروید وان هم پیروی کند. بدین ترتیب گوشی مذکور درواقع به اندروید ناب مجهز می‌شود و پس از انتشار نسخه‌های تازه توسط گوگل سریعا به آن‌ها به روزرسانی خواهد شد. Nokia X ظاهرا به باتری بزرگی با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت مجهز می‌شود و از امکان شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند اما این موارد توسط TENAA ذکر نشده‌اند. TENAA همچنین به حسگر اصلی 16 مگا پیکسلی اشاره کرده اما درباره لنز ثانویه و امکانات آن چیزی ذکر نشده است. گوشی تازه نوکیا در ابعاد 147.2 × 70.98 × 7.99 میلی متر طراحی شده است و 151 گرم وزن دارد. Nokia X همچنین قرار است در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید نقره‌ای به بازار راه یابد.

علاوه بر خبر فوق، لازم به ذکر است که گوشی تازه نوکیا با سه شناسه متفاوت TA-1075، TA-1105 و TA-1116 در روسیه مجوز دریافت کرد. همچنین باید بگوییم که نام Nokia X6 هم توسط HMD رسما به ثبت رسیده است و تا پایان هفته آینده شاهد رونمایی از این گوشی هوشمند تازه با نام تجاری Nokia X6 خواهیم بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۲/۲۲
شاید نوکیاX آن یوسف گم‌گشته باز باشد به کنعان غم مخور