خانهاخبار
HMD مدل 2018 گوشی نوکیا 5 را به بازار عرضه می‌کند

HMD مدل 2018 گوشی نوکیا 5 را به بازار عرضه می‌کند

شرکت HMD به صورت رسمی تأیید کرده است که جانشین گوشی Nokia 5 را به بازار عرضه می‌کند؛ مشخصات این مدل هنوز اعلام نشده است.
۱۳۹۷/۲/۲۱

شرکت HMD در اوایل سال 2018 از چهار گوشی جدید خود به صورت رسمی رونمایی کرد؛ این شرکت فنلاندی، گوشی ارزان‌قیمت Nokia 1 را وارد بازار نمود و سپس، سه گوشی Nokia 8 Sirocco، Nokia 7 Plus و Nokia 6.1 (مدل 2018 نوکیا 6) را عرضه کرد. ضمن اینکه اعلام شده است اولین گوشی فنلاندی‌ها با بریدگی در بالای نمایشگر با نام تجاری Nokia X تا چند روز دیگر معرفی خواهد شد؛ مدل مذکور از دوربین دوگانه برخوردار است. با این‌حال، ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که آیا نسخه جدیدی برای گوشی Nokia 5 عرضه خواهد شد یا این مدل به دست فراموشی سپرده شده است؛ اما مدیر بخش محصول HMD به این پرسش پاسخ داده است.

براساس اطلاعاتی که توسط Juho Sarvikas در پاسخ به یکی از کاربران در توئیتر ارائه شده است، مدل 2018 گوشی Nokia 5 توسط HMD Global معرفی خواهد شد. البته مشخص نیست این مدل چه مشخصاتی خواهد داشت یا چه قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد؛ تنها اشاره می‌شود که HMD احتمالاً جانشین Nokia 5 را راهی بازار می‌کند.

image

Nokia 5 یکی از ارزان‌قیمت‌ترین گوشی‌های HMD محسوب می‌شود که در ماه فوریه 2017 از آن رونمایی شده است؛ این گوشی که نسخه ارزان‌قیمت‌تر Nokia 6 به حساب می‌آید، از صفحه‌نمایش 5.2 اینچی از نوع IPS LCD برخوردار است. نمایشگر مورد استفاده در گوشی ارزان‌قیمت HMD، طراحی بدون ندارد و نسبت ابعاد آن 16:9 است؛ ضمن اینکه رزولوشن صفحه‌نمایش Nokia 5 به HD محدود باقی مانده است. روی نمایشگر با شیشه گوریلا گلس محافظت می‌شود. 

مدل 2017 گوشی Nokia 5 از پردازنده نسبتاً ضعیف اسنپدراگون 430 کوالکام بهره می‌گیرد؛ این تراشه به هشت هسته پردازشی از نوع Cortex A53 مجهز شده است که روی فرکانس 1.4 گیگاهرتز عمل می‌کنند. این پردازنده از واحد پردازش گرافیک Adreno 505 برخوردار است و دو یا سه گیگابایت رم، اجرای چندین برنامه را به صورت هم‌زمان امکان‌پذیر می‌کند. صرف‌نظر از اینکه کدام‌یک از مدل‌های Nokia 5 را خریداری کنید، گوشی مذکور به 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و البته می‌توانید با استفاده از کارت حافظه Micro SD فضای ذخیره‌سازی را تا سقف 256 گیگابایت ارتقا دهید. مدل مذکور از دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با F2.0 برخوردار است و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با F2.0 دارد. میان‌رده اندرویدی HMD که با برند Nokia راهی بازار شده است، از باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌گیرد وبه سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 گوگل آپدیت شده است؛ البته سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.0 روی نسخه‌های اول اجرا می‌شود اما می‌توانید سیستم‌عامل را به اندروید اوریو آپدیت کنید.

لازم به‌ذکر است که شرکت HMD، پیش‌تر اعلام کرده بود که گوشی نوکیا 5، نوکیا 3 و نوکیا 2 در سال 2018 به‌روز خواهند شد؛ البته برخی ادعا می‌کنند که جانشین Nokia 3 با نام تجاری Nokia 4 راهی بازار خواهد شد. ضمن اینکه گمان می‌رود در تابستان آینده از گوشی پرچمدار Nokia 9 رونمایی شود که براساس گمانه‌زنی‌ها، این مدل به سه دوربین مجهز شده است و از طراحی بدون حاشیه برخوردار خواهد بود. 

شما چه انتظاراتی از گوشی‌های جدید HMD دارید؟ در صورت عرضه، آیا آن‌ها را خریداری خواهید کرد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۲/۲۱
گوشی کنونی من نوکیا 6 هس