خانهاخبار
Google photos با هوش مصنوعی دگرگون می‌شود

Google photos با هوش مصنوعی دگرگون می‌شود

نسخه جدید Google photos که در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌‌شود با بهره‌گیری از هوش مصنوعی قابلیت‌های جذابی را در زمینه ویرایش عکس به کاربران ارائه می‌دهد.
۱۳۹۷/۲/۲۱
image

در I/O 2018، گوگل از به روزرسانی Google photos خبر داد که صد البته از هوش مصنوعی در آن استفاده شده است و این موضوع جای تعجبی ندارد زیرا این شرکت از یادگیری ماشینی در تمام محصولاتش بهره برده است. در ماه‌های پیش‌رو نیز Google photos با هدف بهره‌مندی از ویژگی « Suggested Actions » به‌روزرسانی می‌شود. این ویژگی همانطور که از نامش پیداست اقدامات هوشمندی است که پلتفرم در مورد هرعکس پیشنهاد می‌دهد. اگر اولین برداشت شما از این ویژگی، اصلاحات خودکار عکس است و یا چیزی مشابه آن است، پس غافلگیر خواهید شد چون بسیار فراتر ازاین مفهوم است و هر پیشنهاد هوشمندانه تنها با یک ضربه بر روی نمایشگر قابل اعمال خواهد بود. در ادامه این مطلب به معرفی ویژگی‌های جدید این برنامه، که توسط  مدیرعامل این شرکت (Sundar Pichai) ارائه شد، می‌پردازیم.

به‌اشتراک‌گذاری خودکار با افرادی که درعکس حضور دارند

تصور کنید که در یک جشن عروسی حضور دارید و عکسی از یکی از دوستان خود می‌گیرید. اگر شماره این دوستتان در لیست مخاطبین شما ذخیره شده باشد، Google photos قادر خواهد بود چهره او را در تمام عکس‌هایی که انداخته‌اید تشخیص دهد و به شما پیشنهاد دهد که این عکس‌ها را با او به اشتراک بگذارید. به همین آسانی! از آن جا که شرط استفاده از این ویژگی، وجود شماره این افراد در لیست مخاطبین شماست، می‌توان حدس زد که این نرم‌افزار برای تشخیص چهره‌ها یا از عکس پروفایل آن‌‌‌ها استفاده می‌کند یا از عکسی که شما در لیست مخاطبین خود به آن‌ها اختصاص داده‌اید.

اسکن اسناد به کمک OCR

image

یکی دیگر از امکاناتی که ارائه خواهد شد تشخیص خودکار متن با استفاده از تکنولوژی OCR است. زمانی که نسخه جدید ارائه شود، این نرم‌افزار قادر خواهد بود عکس‌‌های گرفته شده از اسناد متنی را تشخیص دهد، آن‌‌ها را به‌صورت خودکار تصحیح کند و حتی برای ویرایش‌های بعدی به فایل‌های PDF تبدیل کند.

اصلاح خودکار تصویر

اگر از Google Photos به صورت روزانه استفاده می کنید، ممکن است با نماد "Magic Wand" آشنا باشید، که هنگام ضربه زدن بر روی گزینه "Edit" ظاهر می شود. زمانی که عکس بیش از حد روشن یا تاریک باشد این یک روش ساده برای تصحیح خودکار آن است. نسخه جدید با ارائه ترفندهای جدید این ابزار را بهبود بخشیده است.

تنظیم روشنایی

image

این نرم‌افزار اگر تشخیص دهد که عکسی کمتر از حد مطلوب و یا بیش از حد نورپردازی شده است، به طور خودکار نسخه ویرایش شده‌ای را پیشنهاد می‌هد که با یک ضربه بر روی صفحه، اعمال می‌شود.

رنگ‌آمیزی عکس

رنگ آمیزی عکس‌های سیاه و سفید قدیمی نیازمند زمان و مهارت زیادی است اما، با کمک نسخه جدید Google Photos می توانید این کار را خودتان به سادگی انجام دهید. این نرم‌افزار هنگامی که تصویری را تک رنگ تشخیص ‌دهد، رنگ آمیزی خودکار آن را پیشنهاد می‌دهد. هرچند نتیجه کار کاملا حرفه‌ای نیست، به سادگی یک ضربه روی نمایشگر قابل انجام است.

افکت «Color Splash»

image

یکی دیگر از امکانات ویرایش تصویر Google Photos که در طول ارائه رونمایی شد، افکت «color splash» بود. این افکت زمانی مفید است که قصد داشته باشید ناحیه خاصی از یک عکس سیاه و سفید را رنگی کنید یا برعکس، قسمتی از یک عکس رنگی را سیاه سفید کنید. نسخه ی نمایشی نشان داد چگونه قادر خواهید بود با استفاده از این افکت تصویر کودکتان را نسبت به پس‌زمینه عکس برجسته تر جلوه دهید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)