خانهاخبار
بنچمارک پرچمدار Zenfone 5Z ایسوس

بنچمارک پرچمدار Zenfone 5Z ایسوس

گوشی پرچمدار Zenfone 5Z که در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شده بود، در ابزار GeekBench دیده شده است. این گوشی احتمالا به زودی روانه بازار خواهد شد.
۱۳۹۷/۲/۲۱

یک گوشی مرموز و تازه ایسوس با شناسه Z01RD در پایگاه ابزار بنچمارک GeekBench دیده شده است. به نظر می‌رسد گوشی مذکور همان Asus Zenfone 5Z باشد که هنوز رسما معرفی نشده است. حالا که این گوشی سطح بالا در ابزار آنلاین بنچمارک دیده شده است، به نظر می‌رسد که سازنده‌اش قصد دارد به زودی از آن رونمایی کند.

گوشی پرچمدار ASUS Zenfone 5Z از کمپانی تایوانی ایسوس ابتدا در رویداد بین المللی MWC امسال معرفی شد اما سازنده‌اش آن را هنوز روانه بازار نکرده و در اختیار کاربران قرار نداده است.

image

این گوشی پرچمدار صفحه نمایش 6.2 اینچی فول اچ دی با وضوح تصویر 2246 در 1080 دارد و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی قدرت می‌گیرد. پردازنده مذکور در حال حاضر سطح بالاترین پردازنده کوالکام به شمار می‌رود و اغلب پرچمداران اخیر هم به آن مجهز شده‌اند.

پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 با معماری 10 نانومتری LPP طراحی شده است و هسته‌های پردازشی Kryo 385 دارد. قدرت فرکانس حداکثری در این هسته‌های توانمند معادل 2.8 گیگاهرتز گزارش شده و پردازنده گرافیکی‌اش هم Adreno 630 GPU است.

image

پرچمدار ایسوس همچنین 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد و به دوربین اصلی با لنزهای دوگانه در پنل پشتی مجهز شده است. این دو لنز 12 مگا پیکسلی هستند و دوربین تکی سلفی‌اش هم از لنز 8 مگا پیکسلی بهره می‌برد. لنز اصلی در دوربین پشتی از نوع Sony IMX363 با اندازه 1.4 میکرونی در نظر گرفته شده و دیافراگمش هم 1.8 است.

Zenfone 5Z ایسوس همچنین به سیستم عامل پیش فرض اندروید اوریو مجهز شده است و از پوسته اختصاصی ZenUI سازنده‌اش بهره می‌برد. جالب توجه است که ایسوس نوعی ایموجی مخصوص و البته مشابه انیموجی اپل برای این گوشی طراحی کرده و آن را ZeniMoji نام گذاری کرده است. Zenfone 5Z دارای بلندگوهای استریو است و از تشدیدکننده NXP هوشمند هم بهره می‌برد. علاوه بر موارد مذکور باید به پرداخت موبایلی NFC، بلوتوث نسخه 5.0، رادیو FM، جک هدفون 3.5 میلی متری و پشتیبانی از DTS و پخش صوتی Hi-Res هم در این پرچمدار سطح بالا اشاره کرد.

ظرفیت باتری گوشی Asus Zenfone 5Z معادل 3300 میلی امپر ساعت گزارش شده و با ویژگی تازه AI Charging همراه است که به افزایش طول عمر باتری تا دو برابر کمک می‌کند. بر اساس ادعای کمپانی ایسوس، این پرچمدار تازه می‌تواند الگوی خواب شما را بررسی کند و وقتی آن را برای شارژ به کابل متصل می‌کنید، آن را تا 80% شارژ کرده و در همان حالت قطع می‌کند. پس از آن درست پیش از بیدار شدن شما از خواب دوباره شارژ باتری را از سر می‌گیرد تا وقتی بیدار شدید، گوشی کاملا شارژ شده باشد.

گوشی Zenfone 5Z ایسوس همچنین چندی پیش در ابزار AnTuTu دیده شد و توانست امتیاز 274499 را کسب کند که با امتیاز سایر پرچمداران مجهز به اسنپ‌دراگون 845 کوالکام تقریبا هم رده به نظر می‌رسد. البته جالب توجه است که Mi MIX 2S شیائومی امتیاز 273741 را در ابزار AnTuTu کسب کرده بود اما امتیاز Zenfone 5Z از آن بیشتر است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Soroosh

۱۳۹۷/۲/۲۱
مشخصاتش که خوبه.باید ببینیم قیمتش چطوره که فکر نکنم کمتر از ۲.۵ میلیون باشه

Platform

۱۳۹۷/۲/۲۱
من که فن و همان طرفدار هیچ برندی نیستم و برام تفاوتی نداره چه فبلت بزرگ با صفحه نمایش برتر OLED دستم باشه و ازش بهره ببرم اما همه شما مخاطبین که هر کدام طرفدار برندی خاص هستید چه بخاین چه نخاین همه چیز امتیاز بنچمارک نیست و کمی بیشتر پنجاه درصد در عمل خوبی یک تلفن همراه مشخص میشه اما بدون در نظر گرفتن بقیه موارد انصافا امتیاز بنچمارک این ASUS zenfone 5Z محشره و حتی شگفت انگیز به ویژه در عملکرد چند هسته ای، آفرین و تبریک به ایسوس و امیدوارم حضوری قوی و با سود کافی داشته باشه به همراه رقباش در بازار، در آخر آرزو میکنم چه در ایسوس مانند محصول قدیمیش ذفنون روم چه در دیگر رقباش مانند ال جی و سامسونگ و بقیه شاهد حضور بسیار بهینه شده و قدرتمند نسبت به گذشته از شاهکار NVIDIA یعنی ‌Tegra و پردازشگر (پلتفرم)اینتل باشیم
?
Amen

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۲/۲۱
اینم از الان برای اپل شاخ شده