خانهاخبار
آیفون 10 در سال 2019 به دوربین سه‌گانه مجهز خواهد شد

آیفون 10 در سال 2019 به دوربین سه‌گانه مجهز خواهد شد

اطلاعات منتشر شده توسط خبرگزاری Taipei Times، تأیید می‌کند اپل به دنبال عرضه اولین آیفون خود با دوربین سه‌گانه است؛ این مدل در سال آینده معرفی خواهد شد.
۱۳۹۷/۲/۱۹

براساس گزارشی که خبرگزاری Taipei Times به نقل از تحلیل‌گر مؤسسه Yuanta Securities منتشر کرده است، حداقل یک مدل از آیفون‌های جدید اپل که در نیمه دوم سال آینده عرضه خواهند شد؛ به دوربین با سه لنز مجهز خواهد بود. در این گزارش به هیچ جزئیات بیشتری اشاره نشده است اما گزارشی که توسط Economic Daily News در ماه گذشته منتشر شده بود، به این موضوع اشاره داشت حداقل یکی از چندین مدل آیفون احتمالی که در سال 2019 عرضه خواهد شد؛ به شش لنز پلاستیکی مجهز شده است و از قابلیت بزرگ‌نمایی 5 برابری پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه پیش‌بینی شده است یکی از لنزها 12 مگاپیکسلی باشد.

در حالی‌که نوع بزرگ‌نمایی مشخص نشده ست، گمان می‌رود سنسور سوم زوم اپتیکال 3 برابری را در پرچم‌دار آینده اپل برای اولین‌بار امکان‌پذیر خواهد کرد؛ این موضوع سبب می‌شود تا بزرگ‌نمایی تصاویر بدون افت کیفیت آن‌ها تا سه برابر فراهم شود. همان‌طور که می‌دانید، جدیدترین آیفون‌های اپل از دو دوربین بهره می‌گیرند که آیفون 7 پلاس و آیفون 8 پلاس، بزرگ‌نمایی اپتیکال دو برابری و بزرگ‌نمایی دیجیتال 5 برابری و آیفون 10 بزرگ‌نمایی حداکثری 10 برابری از نوع دیجیتال ارائه می‌دهند.

image

انتظار می‌رود دوربین سه‌گانه برای گران‌قیمت‌ترین آیفون اپل در سال 2019 درنظر گرفته شود؛ اگر این شایعه صحت داشته باشد، احتمالاً نسل سوم آیفون 10 یا مدل «پلاس» آن که در ماه سپتامبر سال آینده عرضه خواهند شد، به چنین قابلیتی مجهز خواهند بود.

گوشی P20 Pro اولین مدلی در بازار محسوب می‌شود که از دوربین سه‌گانه بهره می‌گیرد؛ این مدل، سه دوربین 20 مگاپیکسلی مونوکروم با دیافراگم F1.6، دوربین 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با دیافراگم F2.4 و دوربین 40 مگاپیکسلی RGB با دیافراگم F1.8 را به همراه دارد. عملکرد دوربین پرچم‌دار 2018 هوآوی به اندازه‌ای خوب بوده است که بسیاری آن‌را نسبت به Galaxy S9 سامسونگ یا آیفون 10 اپل ترجیح می‌دهند.

لازم به‌ذکر است که آیفون‌های امسال اپل دستخوش تغییر اساسی در زمینه دوربین نخواهند شد؛ به همین جهت، پرچم‌داران گران‌قیمت اپل در سال 2018 که نمایشگر اولد برای آن‌ها درنظر گرفته شده است، از دوربین سه‌گانه بهره نخواهند برد. براساس گزارش‌های پیشین، تولید آزمایشی آیفون‌های امسال اپل در سه ماهه دوم 2018 آغاز می‌شود تا بتواند برای نهایی‌سازی فرآیند تولید انبوه آماده شود. اپل برای معرفی سه آیفون در سال 2018 برنامه‌ریزی کرده است؛ نسل جدید آیفون 8 با یک مدل 6.1 اینچی با صفحه‌نمایش LCD جایگزین خواهد شد و جانشین آیفون 10 به نمایشگر 5.8  اینچی OLED مجهز خواهد بود؛ آیفون 10 پلاس نیز نمایشگر 6.5 اینچی از نوع OLED را برای خود برگزیده است.

تمام آیفون‌هایی که امسال توسط اپل عرضه خواهند شد، به سیستم تشخیص چهره Face ID مجهز شده‌اند؛ به همین جهت فاقد حسگر اثرانگشت Touch ID خواهند بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود تمامی مدل‌ها با حاشیه‌های باریک همراه شده‌ باشند و طراحی نظیر آیفون 10 برای آن‌ها قابل انتظار است؛ البته به طور دقیق مشخص نیست که مدل 6.1 اینچی با نمایشگر LCD چنین طراحی ارائه خواهد داد یا خیر اما مطمئن هستیم که دو مدل دیگر یعنی آیفون 10 (نسل دوم) و آیفون 10 پلاس به این موضوع پای‌بند خواهند بود. لازم به ذکر است که اپل تغییرات چشمگیری را در طراحی آیفون‌های جدیدش اعمال نخواهد کرد زیرا کوپرتینویی‌ها درنظر دارند با ارتقای دوربین TrueDepth در آیفون‌های 2019، ضخامت بریدگی بالای نمایشگر را کاهش دهند. البته مدل 6.1 اینچی با نمایشگر LCD، علاقه‌مندان را با طراحی جذاب و قیمت مناسب شگفت‌زده خواهد کرد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Platform

۱۳۹۷/۲/۲۰
درود alikh79, بی نهایت از این که من رو قابل دونستی و از من و نظرم واقعی تعریف کردی سپاسگذارم، من فکر میکنم از نظراتم هم مشخصه، من به هیچ عنوان طرفدار هیچ برندی نیستم و شاید تا اول و آخر سال 2019 صبر کنم و شاید هم تا سال 2020 که پردازشگر خیاطی و مهم NPU همگانی میشه و تکنولوژی های ساخت چیپ ست پردازنده ها (پلتفرم) به 7 و شاید شاید هم سال بعدش به 5 نانومتری برسن و دوربین های موبایلی دیگه رسمی نمی گم جای دوربین های حرفه ای رو بگیرن در واقع به پای اون‌ها میرسن و... از هر برتدی امکان داره خریداری کنم اگه پول داشته‌باشم اون زمان، امیدوارم که همیشه خوشحال و سالم و حساب بانکی و جیبت اونقدر پر پول بشه که بتونه با وجود قیمت های بالای نامردانه و بی حساب تلفن همراه های پیشرفته رو خریداری کنی

alikh79

۱۳۹۷/۲/۱۹
واقعا با نظرت حال کردم از همه متفاوت تره دمت گرم اگه همه مثل تو بودن چی میشد

محمد

۱۳۹۷/۲/۱۹
تکنولوژی دو دوربینه در سال 2007 به وسیله سامسونگ b710 شروع شد و4سال بعد یعنی 2011 توسط ال جی . سپس هنگ تی سی کپی شد و امسال توسط هواوی به 3 دوربین افزایش یافت بقیه هم میخوان تقلید کنن.واقعا سرعت رشد هواوی خیلی زیاده دمش گرم

Platform

۱۳۹۷/۲/۱۹
آفرین به این شرکت موفق و لایق احترام و تشویق و کسب بیشتر موفقیت و سود شرکت Huawei که برای اولین بار آنهم به شکل حساب شده و کارآمد در فبلتش P20 pro از دوربین سه گانه 40 مگاپیکسلی استفاده کرد و تبریک و آفرین به Apple که طبق این خبر قراره در آیفون های 2019 از دوربین سه گانه استفاده کنه و امیدوارم که شرکت Samsung هم با توجه به دوربین فوق سریع و عالی خودش در دوربین دوگانه s9 plus با تکنولوژی هایی بی نظیر و اختصاصیش همچو Dual pixel جدیدتر با عنوان فوق سریع به دوربین بهتر و کارآمدتر سه گانه همراه با تکنولوژی های بروز و بهتر و کاملتر شده اختصاصیش روی بیاره و همینطور بقیه شرکتها
?
Amen