خانهاخبار
به‌روزرسانی عجیب اپلیکیشن Google Now Launcher

به‌روزرسانی عجیب اپلیکیشن Google Now Launcher

با به‌روزرسانی Google Now Launcher، این اپلیکیشن بر روی بسیاری از دستگاه‌های محبوب، دیگر قابل استفاده نیست.
۱۳۹۷/۲/۱۸
image

در اقدامی عجیب، اپلیکیشن Google Now Launcher با هدف ناسازگار کردنش با طیف وسیعی از دستگاه‌های محبوب، به‌روزرسانی شد. برای آگاهی کسانی که ممکن است هنوز از این موضوع بی‌خبر باشند، باید گفت که این اتفاق شاید مقدمه‌ای برای معرفی اپلیکیشن جایگزین Now Launcher باشد، لانچری که گوگل چند سال پیش ارائه کرد. هدف اصلی این اپلیکیشن ارائه تجربه ناب اندرویدی است، مشابه چیزی که در گوشی‌های Pixel این شرکت قابل مشاهده است و این همان چیزی است که باعث محبوبیت این اپلیکیشن در میان طرفداران گوگل و توسعه دهندگانی شد که مایلند تجربه کار باlauncher  را داشته باشند.به عنوان مثال Lean Launcher کپی بسیار مشابهی از این اپلیکیشن است که البته گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری دارد.

برخی از دستگاه‌هایی که عدم پشتیبانی آن‌ها تایید شده است عبارتند از: Google Pixel 2، LG G6، Samsung Galaxy S9 و HTC U11. گفته می شود حداقل یک دستگاه به طور قطع، همچنان سازگار با این اپلیکیشن باقی مانده است BlackBerry KEYone : ، اما هنوزهیچ راهی برای دانستن این موضوع نیست که آیا در به‌روزرسانی های بعدی این سازگاری ادامه خواهد یافت یا نه. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از پایان عمر این برنامه است. البته این گفته لزوما درست نیست و شاید گوگل در فکر جایگزین جدیدی برای این لانچر باشد. اما چیزی که این چشم اندازها را جذاب تر می کند، این واقعیت است که رویداد I/O 2018 گوگل چند روز دیگر اتفاق می افتد و انتظار رونمایی از جایگزین جدید این اپلیکیشن در آن، شاید خیلی هم عجیب نباشد.

باز هم لازم است متذکر شویم که این ناسازگاری ناگهانی لزوما به معنی پایان پشتیبانی از Google Now Launcher نیست. دلایل متعددی ممکن است باعث وقوع این اتفاق باشد و دلیل مطرح شده تنها یکی از آنهاست. برای مثال، شاید گوگل به طور تصادفی کدی اشتباه دریک برنامه را نادیده گرفته است، اشتباهی که در این شرکت بی‌سابقه نیست و ممکن است به مشکل موجود و یا مجموعه‌ای از موارد دیگر منجر شود. به هر حال، با توجه به این ناسازگاری، دانلود این برنامه برای کسانی که مطمئن نیستند این اپلیکیشن با دستگاهشان سازگاری دارد یا نه، به مسئله‌ای تبدیل شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

رضا مهدی زاده فرد.

۱۴۰۱/۱۱/۲۵
من مرورگرم خراب شده افلاین هستش هرکاری میکنم انلاین بشه نمیشه که برنامه ها رو دانلود کنم مرورگرم خراب شده نیاز به کمک دارم که برام درستش کنید ممنونم میشم

رضا مهدی زاده فرد.

۱۴۰۱/۱۱/۲۵
سلام تازه این برنامه رو وصل کردم. فقط اگه مرور گرم وصل بشه بهتر میتونم برنامتون بشناسیم ممنون میشم اگه مرور و گرو وصل کنید برام. من از لطفتون