خانهاخبار
LG Q7 چندان قدرت‌مند نیست؛ بیهوده منتظر نباشید!

LG Q7 چندان قدرت‌مند نیست؛ بیهوده منتظر نباشید!

افشاگر معروف مدعی شده است که گوشی جدید LG Q7 به پردازنده ساخت مدیاتک مجهز خواهد بود؛ البته به‌نظر می‌رسد که این تراشه چندان قدرت‌مند نباشد.
۱۳۹۷/۲/۱۸

شرکت ال‌جی در حال توسعه یک جانشین جدید برای گوشی میان‌رده Q6 است؛ این مدل در سال 2017 وارد بازار شده بود. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد گوشی LG Q7 چندان قدرت‌مند نباشد و احتمالاً انتظارات را برآورده نخواهد ساخت زیرا فاقد پردازنده ساخت کوالکام است. 

شرکت ال‌جی از پردازنده اسنپدراگون 435 برای گوشی LG Q6 و دو نسخه دیگر آن یعنی Q6+ و Q6 آلفا استفاده کرده است؛ با این‌حال برای جانشین آن‌ها از پردازنده ساخت مدیاتک استفاده خواهد شد. شکی نیست که مدیاتک، پردازنده‌های قدرت‌مندی نیز توسعه می‌دهد اما به‌نظر می‌رسد که LG Q7 فاقد پردازنده Helio P60 باشد.

image

اطلاعاتی که توسط افشاگر معروف ارائه شده است، نشان می‌دهد گوشی جدید LG Q7 با شماره مدل (LM-Q610) از پردازنده ساخت مدیاتک بهره خواهد برد و این تراشه، Helio P60 نیست؛ به جای این تراشه از پردازنده قدیمی‌تر و ضعیف‌تری استفاده خواهد شد که نوع آن مشخص نشده است. باید اشاره کرد که پردازنده‌های مدیاتک شامل چندین سری نظیر Helio P23 و Helio X23 است؛ هرچند، بعید به‌نظر می‌رسد که از این تراشه در گوشی جدید LG استفاده شود.

لازم به‌ذکر است که فبلت LG Q7 به همراه یک گوشی دیگر با اسم تجاری LG Q7 Stylus (با شماره مدل LM-Q710) عرضه خواهد شد؛ هر دو مدل در ابتدا در بازارهای آسیا عرضه خواهند شد و سپس به کشورهای دیگر راه پیدا می‌کنند. طراحی گوشی‌های جدید ال‌جی از سری Q هنوز مشخص نیست؛ شاید گوشی LG Q7 نمایان‌گر طراحی پرچم‌دار جدید این سازنده باشد یا طراحی کاملاً متفاوتی داشته باشد. سال گذشته، گوشی LG Q6 با طراحی نزدیک به پرچم‌دار 2018 این شرکت یعنی LG G6 عرضه شده بود؛ به همین جهت، حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار باریک بود و از نمایشگر 18:9 روی این مدل استفاده شده بود. البته همان‌طور که گفته شد، LG Q6 در زمینه پردازنده، ضعف‌هایی داشت و محصول چندان قدرت‌مندی محسوب نمی‌شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Platform

۱۳۹۷/۲/۱۸
Helio P20

Platform

۱۳۹۷/۲/۱۸
چیپ ست پردازنده (پلتفرم) mediatek همیشه پردلرشکر مرکزی (CPU) قدرتمند و قابل توجه ای داشته تا به حال اما در پردازشگر گرافیکی (GPU) ضعیف عمل کرده! به عنوان مثال در Helio P20 پردازشگر قدرتمند و کم مصرف مرکزی cortex A53 باسرعت زیاد 2.6 گیگاهرتز به کار رفته اما وجود اینکه میتوانست از پردازشگر گرافیکی قدرتمندتری استفاده کنه از mali T880 نه حد اعقل هشت هسته ای آن و در حالت عالی تر دوازده هسته ای کارآمد تر در واقع از نوع دو هسته ای با فرکانس 900 مگاهرتز استفاده کرده، و اینکه مدیاتک های Helio p23 و Helio x23 اونقدر هم ضعیف نیستن اما قوی هم نیستن و نمیشه اونجور که باید روشون حساب کرد ضمنن گفته شده در شایعاتی که در گذشته انتشار یافت مدیاتک قصد تولید پردازشگر (پلتفرم) 7 نانومتری و 12 هسته ای را دارد که به شدت اشتیاق دارم اون روز بیاد و بفهم مدیاتک چه خواهد کرد و ضمنن به غیر از مدیاتک Helio p60 نام Helios p70 هم دیده شده، در آخر ال جی خیلی خوب عمل نکرده به ویژه در باطری و در حال درجا زدن هست به عنوان مثال اگرچه دوربین عالی داره اما در G7 از دوربینی با همون فرم و تقریبی تا حدودی کم کارکرد قدیمی بروز شده و کمی جدید استفاده کرد در حالی که رقباش از تک دوربین به دو دوربین و حالا به تکنولوژی بی نظیر سه دوربین رسیدن