خانهاخبار
رسمی: ال‌جی به عرضه گوشی‌ با نمایشگر اولد ادامه می‌دهد؛ هدف بعدی LG V40

رسمی: ال‌جی به عرضه گوشی‌ با نمایشگر اولد ادامه می‌دهد؛ هدف بعدی LG V40

ال‌جی تأیید کرده است از نمایشگرهای OLED در گوشی‌های هوشمند خود همچنان استفاده خواهد کرد؛ به همین جهت، انتظار می‌رود LG V40 به چنین نمایشگری مجهز شده باشد.
۱۳۹۷/۲/۱۷

شرکت ال‌جی به صورت رسمی تأیید کرده است که گوشی‌های جدید سری V به صفحه‌نمایش از نوع OLED مجهز خواهند شد. با وجود اینکه گمان می‌رفت پرچم‌دار جدید این شرکت یعنی G7 ThinQ در دو مدل با نمایشگر اولد و LCD راهی بازار خواهد شد، ال‌جی از پنل‌های ارزان‌قیمت‌تر LCD استفاده کرده است؛ البته شرکت کره‌ای مدعی است پنل LCD به‌کار گرفته شده در G7 ThinQ عملکرد بسیار خوبی دارد زیرا از ساب‌پیکسل‌های سفید برخوردار است که روشنایی حداکثری نمایشگر را به 1000 نیت افزایش می‌دهد.

ال‌جی به وب‌سایت AndroidHeadlines پیرامون تصمیمش برای تجهیز G7 ThinQ به پنل از نوع MLCD+ توضیح می‌دهد و مدعی است که سری گوشی‌های G، پرچمداران رایج‌تر در مقایسه با سری V هستند. همین موضوع باعث شده است تا شرکت کره‌ای، G7 ThinQ را یک پرچمدار خوش‌قیمت درنظر بگیرد؛ البته گفته می‌شود که قیمت پنل نمایشگر روی تصمیم ال‌جی برای تجهیز این گوشی به پنل از نوع MLCD تأثیرگذار نبوده است. 

به‌نظر می‌رسد این سازنده به دنبال تمایز میان گوشی‌های سری G و V است؛ همین موضوع باعث شده تا به دنبال محدود نگه‌داشتن پنل‌های اولد به پرچم‌داران سری V باشد. سال گذشته، فبلت LG V30 توسط این سازنده با نمایشگر P-OLED معرفی شد؛ علی‌رغم تمام انتقاداتی که نمایشگر LG V30 را هدف قرار داده بود، این گوشی عملکرد نسبتاً خوبی در مقایسه با رقبای اندرویدی خود داشت. به همین جهت، ادامه یافتن این روند یعنی استفاده از نمایشگر OLED در گوشی‌های آینده ال‌جی از سری V نظیر V40 ThinQ چندان دور از انتظار نیست؛ ال‌جی مدعی است محصولات جدیدش از سری V نوآورانه‌تر هستند و شاید همین موضوع باعث شده است تا شرکت کره‌ای به دنبال راهی برای تمایز بخشیدن به پرچم‌داران خود در نیمه دوم هر سال باشد.

image

در حال‌حاضر، چهار گوشی از سری V معرفی شده است؛ LG V10 اولین گوشی ال‌جی از سری V محسوب می‌شود که از نمایشگر ثانویه بهره می‌گیرد. با گذشت یک سال، ال‌جی از جانشین آن با نام LG V20 رونمایی کرد که به تبعیت از نسل گذشته خود، به نمایشگر ثانویه مجهز شده است. آخرین گوشی که توسط این سازنده کُره‌ای از سری V معرفی شده، V30S ThinQ نام دارد که نسخه ارتقا یافته V30 محسوب می‌شود؛ با اینکه مشخصات سخت‌افزاری هر دو گوشی تقریباً مشابه است (البته از تفاوت میان‌ آن‌ها در زمینه مقدار حافظه رم فاکتور بگیرید!)، فبلت V30S ThinQ از قابلیت‌هایی برای بهبود عملکرد دوربین به لطف هوش مصنوعی بهره می‌برد. باید اشاره کرد که در فبلت V30، نمایشگر ثانویه به دلیل استفاده از صفحه‌نمایش OLED حذف شده است و با توجه به تصمیم ال‌جی برای عرضه پرچم‌داران آینده‌اش با این پنل نمایشگر، بعید می‌دانیم صفحه‌نمایش ثانویه جایی در گوشی‌های جدید ال‌جی داشته باشد.

انتظار می‌رود در سال 2018، دو گوشی دیگر از سری V معرفی شود؛ V35 ThinQ که یک فبلت انحصاری برای عرضه توسط اپراتور AT&T خواهد بود، به صفحه‌نمایش OLED مجهز شده است. همچنین انتظار داریم گوشی V40 ThinQ تا پایان سال توسط ال‌جی معرفی شود؛ قابلیت‌های این مدل هنوز مشخص نشده است. با توجه به اینکه ال‌جی، سری G را پرچم‌داران خوش‌قیمت خود عنوان می‌کند؛ بعید نیست پرچم‌داران آینده سری V با قیمتی نزدیک به 1000 دلار راهی بازار شوند. فبلت V30S ThinQ که اوایل سال 2018 از آن رونمایی شده بود، هم‌اکنون با قیمتی نزدیک به  930 دلار در بازار ایالات متحده آمریکا پیش‌فروش می‌شود. بالا نگه داشتن قیمت پرچم‌داران سری V، به افزایش سوددهی شرکت ال‌جی به طور چشمگیر کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

pourya

۱۳۹۷/۲/۱۸
are vagean dige yavash yavash dare tabdil be arezoo mishe

Platform

۱۳۹۷/۲/۱۷
درود علی، اتفاقا شما کامل برعکس فرمودین! تلفن همراه ها(موبایل، فبلت) کم کم از بس پیشرفته شدن از لحاظ چیپ ست پردازنده (پلتفرم) و موارد جالب دیگر کاربردی نرم افزاری کاربردی شان در عمل در دنیای پیشرفته علمی و دیجیتالی و غیره دارن به شکل رسمی به کامپیوتر نزدیک میشن و برخی هاشون هم که اکنون مانند هوآوی و سامسونگ قابلیت وصل شدن به مانیتور پیدا کردن و میشه از خودشون به‌عنوان کیبورد و موس استفاده کرد و حتی میشه از کیبورد و ماوس کامپیوتری استفاده کرد، مطمئنن فکر میکنم از سال 2019 به بعد که چیپ ست پردازنده ها پیشرفته تر و کم مصرف تر و بسیار سرعتی تر حتی تا 3.2 گیگاهرتز و 7 نانومتری و غیره میشن و پردازشگر جدید هوش مصنوعی NPU در همشون باید همگانی بشه و پیشرفت های دیگه بیشتر از بیشتر به کامپیوتر نزدیک میشن، اپل که با امتیاز ده هزار و خرده ای در عملکرد چند هسته ای و چهار هزار و خرده ای در عملکرد تک هسته ای رسمی به کامپیوتر در بنچمارک نزدیک شد و حتی بهتر از برخی از اون ها به‌خصوص کمی قدیمی ترهاشون وغیره

علی

۱۳۹۷/۲/۱۷
دوران خرید محصولات قرن 21 توی ایران تموم شد ... خداحافظ موبایل های سطح بالا ... کامپیوتر های قوی .... دوربین های حرفه ای ... ضبط و باندهای رده بالا و ........

Platform

۱۳۹۷/۲/۱۷
درود آقای جهانی و GSM سایت خوب و پربار که البته از بعضی لحاظ باید بهتر بشی و جای پیشرفت داری، با این شرایط اینطور که معلومه سری V برای خریداری انتخاب بهاری باشه، شاید حرفهام تکراری باشه اما بر طبق واقعیت کنونی آشکار و ثبت شده هست و غیر قابل تغییر در هر نوشته، آفرین و تبریک به ال جی که صفحه نمایش فوق باکیفیت تر و بسیار بسیار کم مصرف تر در باطریOLED نسبت به LCD رو کنار نخواهد گذاشت و در فبلت سری V استفاده خواهد کرد طبق این اخبار، ال جی اشتباه مرگبار واحمقانه ای کرد که در فبلت بزرگ جدید G7 با صفحه نمایش باکیفیت تر LCD نسبت به آنچه در G6 بود اونهم با روشنایی بیشتر به گفته خودشون نسبت به صفحه نمایش بزرگ و برتر گلکسی S9 plus سامسونگ با باطری کم ظرفیت و خنده دار و در واقع ناچیز ناراحت کننده 3000 میلی آمپری استفاده کرد که مطمئنن در استفاده روزمره و به‌خصوص حرفه ای سنگین کم خواهد آورد و تمام خواهد شد ! امیدوارم LG در سری V جانشین V30 کنونی از باطری حجیم استفاده کنه با وجود صفحه نمایش OLED که بالاترین عمق رنگ و رنگ مشکی واقعی با پیکسل هایی که هر کدام به شکل جداگانه قابلیت خاموش شدن و حتی تولید رنگ دارن و کم مصرف تر هست نسبت به LCD حالا LCD از هر نوع با هر تغییر و کیفیت جدیدی که میخاد باشه ضمن اینکه OLED هم در مسیر پیشرفت هست و فکر میکنم از سال 2019 به بعد شاهد این تغییرات اساسی و پیشرفت در OLED ها خواهیم بود، در آخر هر دو نوع صفحه نمایش کامل نیستن و همراه با مزایا مطمئنن معایب هم دارن