خانهاخبار
مشکل از کار افتادن میکروفون در iPhone 7 پس از ارتقا به iOS 11.3

مشکل از کار افتادن میکروفون در iPhone 7 پس از ارتقا به iOS 11.3

گوشی‌های آیفون 7 و 7 پلاس با یک مشکل تازه مواجه شده‌اند. کاربران گزارش‌ کرده‌اند که بلندگوی دستگاه‌هایشان پس از ارتقا به iOS 11.3 گاهی از کار می‌افتد.
۱۳۹۷/۲/۱۶

برخی کاربران گوشی‌های iPhone 7 و iPhone 7 Plus اپل که در سال 2016 عرضه شده‌اند، مشکل تازه‌ای را در ارتباط با میکروفون مکالمه گزارش کرده‌اند. جمعه گذشته یک یادداشت رسمی که اپل در این باره برای مراکز تعمیرات رسمی خود منتشر کرده بود، فاش شد. به نظر می‌رسد که مشکل مذکور با به روزرسانی این گوشی‌های هوشمند به سیستم عامل iOS 11.3 آغاز شده است. کاربران گزارش کرده‌اند که در خلال برقراری تماس تلفنی دکمه بلندگو به شکل غیرفعال در می‌آید و آن‌ها قادر نیستند از ویژگی بلندگو در مکالمه تلفنی بهره ببرند. مشکل مذکور در برخی موارد باعث شده است صدای گوینده قطع شود و شنونده قادر به شنیدن آن نباشد. همچنین برخی کاربران گزارش کرده‌اند که بلندگو در خلال برقراری تماس ویدیویی Face Time از کار افتاده است.

image

در یادداشت اپل توصیه شده است که مراکز رسمی تعمیرات اپل از کاربران بخواهند ابتدا همه دستگاه‌های دیگری را که به کمک بلوتوث به گوشی متصل شده‌اند، از آن جدا کنند. اگر این روش نتوانست مشکل را رفع کند، برخی آزمون‌های مرتبط برای پیدا کردن مشکل پخش صدا اجرا می‌شود. اگر نتیجه این آزمون‌ها به مشکلی در گوشی iPhone 7 یا iPhone 7 Plus اشاره کرد، مرکز تعمیرات باید گوشی را از کاربر تحویل بگیرد و آن را تعمیر کند. تعمیر و رفع این مشکل تنها شامل حال گوشی‌های دارای ضمانت نمی‌شود بلکه کاربران می‌توانند همه گوشی‌های iPhone 7 و مدل پلاس آن را صرفنظر از مدت ضمانتنامه به صورت رایگان تعمیر کنند.

هنوز مشخص نیست که چرا iOS 11.3 باعث ایجاد مشکل در iPhone 7 و iPhone 7 Plus شده است اما اپل ظاهرا به این نتیجه رسیده که گزارش‌ها صحت دارند و مشکل پیش آمده تنها از طریق مرکز تعمیرات قابل رفع است.

اپل هنوز مشکل قطع شدن صدا را در گوشی‌های مذکور رسما تأیید نکرده است اما اگر شما هم یکی از آیفون‌های سال 2016 را در اختیار دارید، بهتر است همین حالا برای رفع مشکل آن اقدام کنید. همچنین لازم به ذکر است که اپل پیش از این امکان تعویض باتری را هم برای گوشی‌های مذکور با تخفیف ویژه فراهم آورده است و فرصت استفاده از این پیشنهاد ارزنده تا پایان سال 2018 همچنان پابرجا باقی خواهد ماند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

مجتبی

۱۳۹۸/۱۱/۱
همین به روز رسانی ۶۰۰هزار تومن خرج گردنمون انداخت
اخه اپل جون این چه بروزرسانیه اخهخخخخه

الهام

۱۳۹۸/۸/۲۰
البته با زیست کردن تنظیمات گوشی گاها صدای مکالمه برمیگرده که اونم در حد نصف روزه

الهام

۱۳۹۸/۸/۲۰
سلام اره از منم سون پلاسه صدای مکالمه و هندزفری قطع شده

محمد

۱۳۹۷/۱۲/۵
اره داداش من ابدیت کردم گوشیم میکروفونش قطع میشه اعصابمو گند زده

Mahdi

۱۳۹۷/۱۰/۲۱
برا من آیفون ۷ تا حالا ۲ بار اینطوری شده دادم تعمیر به همراه اینا گوشی خیلی دیر بالا میاره ??