خانهاخبار
صدور مجوز TENAA برای گوشی Galaxy S8 Lite سامسونگ

صدور مجوز TENAA برای گوشی Galaxy S8 Lite سامسونگ

یک گوشی هوشمند مرموز سامسونگ با طراحی شبیه Galaxy S8 از TENAA مجوز دریافت کرده است. مشخصات فنی این مدل از پرچمدار مذکور سطح پایین‌تر هستند.
۱۳۹۷/۲/۱۵

چندی پیش شایعه شده که کمپانی سامسونگ قصد دارد نسخه مینی از پرچمدار تازه Galaxy S9 خود را هم به زودی معرفی کند. در همین حال خبر صدور مجوز توسط یکی از رگولاتوری‌های چینی برای دو گوشی مرموز سامسونگ منتشر شد که نشان می‌داد مشخصات این دو نسخه براساس Galaxy S8 سامسونگ طراحی شده است. از دو هفته پیش تا کنون شاهد انتشار گزارش‌های مختلفی در این باره بودیم که ادعا می‌کردند سامسونگ تصمیم گرفته است دو نسخه دیگر از دوگانه Galaxy S8 را به زودی روانه بازار کند و این دو مدل تازه احتمالا منحصر به بازار چین هستند تا سامسونگ بتواند سهم خود را از این بازار مهم افزایش دهد. البته سامسونگ همچنین ممکن است گوشی‌های مذکور را در برخی دیگر از بازارهای مهم عرضه کند.

حالا یکی از این دو مدل ناشناس در TENAA، پایگاه رگولاتوری چین، دیده شده است که ظاهرا به زودی شاهد رونمایی رسمی آن با نام تجاری Galaxy S8 Lite خواهیم بود.

image

با نگاهی به تصویر زنده این گوشی که در پایگاه TENAA منتشر شده است، احتمال معرفی آن تحت عنوان Galaxy S8 قوت می‌یابد چراکه حسگر اثرانگشت آن مانند گوشی مذکور در همان موقعیت کنار لنز دوربین اصلی تعبیه شده است در حالی که سامسونگ این طراحی را امسال با توجه به انتقادهای کاربران در Galaxy S9 تغییر داد. این گوشی تازه با شناسه SM-G8750 شناخته می‌شود و توانسته است با طراحی ظاهری شبیه Galaxy S8 اما با مشخصات فنی کمی سطح پایین‌تر مجوز دریافت کند و به همین خاطر پیش بینی می‌شود که Galaxy S8 Lite باشد. پیش از این نام Galaxy S8 mini برای آن شایعه شده بود اما با توجه به صفحه نمایش بزرگش چنین اسمی منطقی به نظر نمی‌رسد.

این گوشی هوشمند تازه صفحه نمایش 5.8 اینچی فول اچ دی پلاس با وضوح تصویر 2220 در 1080 از نوع اینفینیتی و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی دارد و در ابعاد 148.9 × 68.1 × 8.0 میلی متر با وزن 155 گرم ساخته شده است. در فهرست منتشرشده توسط TENAA درباره Galaxy S8 Lite شاهد هستیم که این گوشی از پردازنده 8 هسته‌ای 14 نانومتری کوالکام اسنپ‌دراگون 660 (4 هسته Kryo 260 با قدرت فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته Kryo 260 با قدرت فرکانس 1.8 گیگاهرتز) و پردازنده گرافیکی Adreno 512 GPU بهره می‌برد و به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. Galaxy S8 Lite همچنین دوربین اصلی تکی با لنز 16 مگا پیکسلی دارد و دوربین سلفی 8 مگا پیکسلی‌اش با قابلیت‌های متعددی نظیر فوکوس خودکار و لنز زاویه باز در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است که سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو هم به صورت پیش فرض روی گوشی مذکور نصب می‌شود.

image

همان‌طور که می‌دانید، سامسونگ در طراحی Galaxy S8 تلاش کرد با حذف دکمه خانه حاشیه‌های صفحه نمایش را کاهش دهد و بدین ترتیب حسگر اثرانگشت را هم به پنل پشتی منتقل کرد اما موقعیت این حسگر در کنار لنز دوربین اصلی باعث شد بارها از سوی کاربران مورد انتقاد قرار گیرد چراکه بسیاری از کاربران گزارش کردند بارها در تلاش برای لمس حسگر سهوا لنز دوربین را لمس کرده و آن را کثیف کرده‌اند. سامسونگ این مشکل در طراحی را امسال با معرفی دوگانه Galaxy S9 رفع و حسگر را به زیر دوربین اصلی منتقل کرد. حال شاهد هستیم که Galaxy S8 Lite با همان مشکل طراحی توسعه یافته است. به همین خاطر طراحی گوشی پیش رو از سوی سامسونگ بسیار غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

هنوز در این باره مطمئن نیستیم که طراحی پیش رو متعلق به یک گوشی قدیمی‌تر از Galaxy S8 است یا سامسونگ آن را به تازگی توسعه داده است. فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم این غول تکنولوژی چه برنامه‌ای دارد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

morte,s

۱۳۹۷/۱۱/۵
دقیقا کدوم اسم از هواوی کپی شد میشه بیشتر توضیح بدی

محمد

۱۳۹۷/۲/۱۸
هنگ تی سی که نه اصالت داره نه فروش داره نه کیفیت کلا هیچی نداره

yashar2080

۱۳۹۷/۲/۱۷
شرکت های با اصالت.. نه بزرگ..... فله فروختن هم ربطی به اصالت نداره... سامسونگ با اصالت نیست

امین

۱۳۹۷/۲/۱۶
شرکت های بزرگ مثل سامسونگ و اپل تغییراتشون جزیی هست بر عکس برند های کوچک که با تغییرات کلی میخوان مردم رو ترغیب به خرید کنن ولی فایده ای نداره

سعید

۱۳۹۷/۲/۱۶
سامسونگ مسخره کرده خودشو همون طراحی s9,s8 گذاشته رو این اگه s30 هم در بیاد بازم همین طراحی رو براش در نظر داره احتمالا):