خانهاخبار
احتمال معرفی ساعت هوشمند Gear S4 سامسونگ با پشتیبانی از 4G LTE

احتمال معرفی ساعت هوشمند Gear S4 سامسونگ با پشتیبانی از 4G LTE

گفته می‌شود که ساعت هوشمند بعدی سامسونگ به نام Gear S4 در دست توسعه قرار دارد و اوایل ماه سپتامبر در خلال برگزاری نمایشگاه IFA 2018 معرفی می‌شود. این ساعت هوشمند به قابلیت 4G LTE مجهز می‌شود.
۱۳۹۷/۲/۱۴

اخیرا گزارش‌های متعددی درباره ساعت هوشمند بعدی سامسونگ منتشر شده و به مشخصات مختلفی درباره آن اشاره کرده‌اند. تازه‌ترین خبرها در این باره ادعا می‌کنند که ساعت هوشمند مذکور با اسم رمز Galileo در آمریکا در حال توسعه است و نسخه LTE آن به طور گسترده در این بازار مهم عرضه خواهد شد.

image

اما خبر جالب‌تر آنکه ساعت هوشمند Gear S4 سامسونگ احتمالا در دو اندازه مختلف معرفی می‌شود تا مانند ساعت‌های هوشمند اپل و ایسوس بتواند سلیقه‌های مختلف را راضی نگه دارد. ساعت‌های هوشمند Gear سامسونگ تا به حال تنها در یک اندازه به خصوص معرفی و عرضه شده‌اند که البته ممکن است ابعاد هر مدل و نسل با مدل دیگر متفاوت باشد اما به هر حال هیچکدام از این مدل‌ها در دو نسخه با ابعاد متفاوت عرضه نشده‌‍‌اند. با توجه به عرضه اپل واچ و ذن واچ ایسوس در ابعاد مختلف، بسیاری از کاربران سامسونگ را به همین خاطر مورد انتقاد قرار داده بودند. حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ صدای منتقدان را شنیده و توصیه‌شان را هم جدی گرفته است. البته هنوز برای اظهار نظر قطعی کمی زود است اما منطقی به نظر می‌رسد که Gear S4 در دو اندازه متفاوت کوچک و بزرگ معرفی شود.

اپل واچ در دو نسخه 42 و 38 میلی متری و با طراحی مستطیلی در دسترس قرار گرفته است اما ساعت‌های هوشمند سامسونگ در خلال نسل‌های اخیر از شکل زاویه‌دار خارج شده و بیشتر شبیه ساعت‌های رایج با طراحی گرد عرضه شده‌اند. بدنه Gear S2 Classic با قطر 39.9 میلی متر طراحی شده است، S3 Classic بدنه 46 میلی متری دارد و قطر بدنه در مدل تازه Gear Sport هم حدودا 42.9 میلی متر گزارش شده است. Gear S2 در این میان کوچک‌ترین بدنه را دارد و برای اندازه مچ تقریبا همه افراد مناسب است. دو مدل Gear S3 و Gear Sport از نظر اندازه بزرگ‌تر هستند اما همان 3 میلی مترهم می‌تواند در ظاهرشان تفاوت ایجاد کند.

image

واقعیت این است که بسیاری از افراد ساعت کوچک را ترجیح می‌دهند و کمپانی اپل هم به همین خاطر اندازه بزرگ‌ترین مدل اپل واچ خود را به 42 میلی متر محدود کرده است. البته از طرف دیگر 38 میلی متر هم ممکن است بیش از حد کوچک باشد. تصمیم به معرفی Gear S4 در دو اندازه مختلف می‌تواند اقدام هوشمندانه و موفقی از سوی سامسونگ باشد اما سوال اصلی اینجاست که ابعاد این دو مدل دقیقا چقدر خواهد بود؟

طراحی ظاهری در ساعت هوشمند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سازندگان باید این محصولات خود را به گونه‎‎‌ای طراحی کنند که روی مچ دست اکثر کاربران زیبا دیده شود و مناسب باشد و همچنین زنان و مردان هر دو بتوانند از آن استفاده کنند. برای مثال ساعت هوشمند Gear S2 سامسونگ ساعت موفقی از این نظر بوده است. این ساعت هوشمند با اندازه تقریبا کوچک و طراحی خنثی (بدون جهت‌گیری مردانه یا زنانه) می‌تواند یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند مناسب برای اغلب افراد اعم از زن و مرد باشد. البته توسعه یک نسخه کمی بزرگ‌تر هم ممکن است برای افراد با مچ پهن مناسب باشد.

image

همان‌طور که می‌دانید، تکنولوژی حالا به سمتی تمایل پیدا کرده که صفحه نمایش در همه محصولات اعم از گوشی و تبلت بزرگ‌تر از قبل شده است. به همین خاطر منطقی به نظر می‌رسد که Gear S4 بزرگ در میان این دوگانه، از حد انتظارمان بزرگ‌تر هم باشد. هنوز برای اظهار نظر درباره طراحی ظاهری این ساعت هوشمند کمی زود به نظر می‌رسد اما سامسونگ ممکن است بدنه مدل کوچک‌تر را شبیه قاب Gear Sport طراحی کند و مدل بزرگ‌تر را هم بزرگ‌تر از Gear S3 در نظر بگیرد.

سامسونگ گجت‌های هوشمند پوشیدنی خود را معمولا در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی IFA برلین معرفی می‌کند. Gear Sport سال گذشته در IFA 2017 معرفی شد و Gear S3 هم در IFA 2016 به نمایش درآمد. با توجه به الگوی سامسونگ در معرفی ساعت‌های هوشمند و همچنین براساس گزارش‌های متعددی که اخیرا درباره Gear S4 منتشر شده است، پیش بینی می‌شود که این ساعت تازه هم در IFA 2018 رسما رونمایی شود.

احتمال معرفی Gear S4 در IFA 2018 مخصوصا زمانی قوت می‌یابد که به گزارش‌های اخیر درباره احتمال رونمایی از پرچمدار Galaxy Note 9 در اوایل ماه اوت و نه در خلال نمایشگاه IFA در اوایل ماه سپتامبر نگاه می‌کنیم. کمپانی سامسونگ مایل است پرچمدار خود را زمانی معرفی کند که صحنه کاملا در اختیار خودش باشد و پای هیچ دستگاه تازه دیگری در میان نیاید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

P.H

۱۳۹۷/۲/۱۴
ولی گرونن:/البته برا کادو

s7 edge

۱۳۹۷/۲/۱۴
واسه کادو دادن این ساعتا خوبن