خانهاخبار
آپدیت اندروید اوریو 8.0 برای Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge منتشر شد

آپدیت اندروید اوریو 8.0 برای Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge منتشر شد

کاربران گزارش داده‌اند که اندروید اوریو برای پرچم‌داران Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge سامسونگ منتشر شده است؛ این به‌روزرسانی آخرین نسخه از رابط‌کاربری Samsung Experience را به همراه دارد.
۱۳۹۷/۲/۱۳

در نهایت و پس از مدت‌ها انتظار برای انتشار به‌روزرسانی اندروید اوریو برای گوشی‌های Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge، سامسونگ فرآیند عرضه این به‌روزرسانی را آغاز کرده است. به‌روزرسانی مذکور به صورت OTA برای گوشی‌های پرچم‌دار 2016 سامسونگ در انگلستان منتشر شده است و همچنین در برخی از بازارهای دیگر، کاربران این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند. البته مدتی زمان لازم است تا آپدیت اندروید اوریو برای تمامی کاربران در کشورهای مختلف منتشر شود.

بازه‌زمانی که پیش‌تر برای انتشار اندروید اوریو برای Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge اعلام شده بود، نیمه ماه مه (May) است؛ به همین جهت، انتظار چندین هفته‌ای به منظور عرضه نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید برای تمامی کاربران گوشی‌های پرچم‌دار 2016 سامسونگ منطقی به‌نظر می‌رسد.

آپدیت مذکور با نسخه G930FXXU2ERD5 و G935FXXU2ERD5 برای گوشی‌های Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge منتشر شده است؛ باید اشاره کرد مدل‌هایی که از پرچم‌دار سامسونگ در انگلستان عرضه شده‌اند، به تراشه اگزینوس 8890 مجهز هستند. در کشورمان نیز نسخه‌های مجهز به پردازنده اگزینوس 8890 به فروش رسیده است. همان‌طور که گفته شد، به‌روزرسانی مذکور تنها از طریق OTA و بررسی تنظیمات گوشی، قابل دریافت است و نمی‌توانید با استفاده از ابزار SmartSwitch آن‌را برای گوشی خود دریافت نمایید.

image

در نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید، تغییراتی در رابط‌کاربری اعمال شده است؛ نسخه جدید رابط‌کاربری Samsung Experience یعنی SE 9.0 به همراه اندروید اوریو در دسترس خریداران پرچم‌دار 2016 سامسونگ قرار گرفته است که تغییراتی را در آیکون برنامه‌ها، رابط‌کاربری دوربین و ... اعمال می‌کند. ضمن اینکه به‌روزرسانی مذکور شامل آپدیت امنیتی ماه آوریل است و کاربران از بابت رفع حفره‌های امنیتی سیستم‌عامل اندروید، تاحدودی آسوده خاطر خواهند شد. تغییراتی که گوگل در سیستم‌عامل اندروید لحاظ کرده است، در به‌روزرسانی جدید گوشی‌های Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge ارائه می‌شود؛ از جمله این تغییرات می‌توان به ویژگی PIP (تصویر در تصویر برای نمایش هم‌زمان دو برنامه؛ یک برنامه به صورت کوچک شده در کنار برنامه دیگر نمایش داده می‌شود) و دسترسی به میان‌بر برنامه‌ها با لمس آیکون هر برنامه اشاره کرد.

در صورتی‌که این به‌روزرسانی برای گوشی شما منتشر شود، به صورت نوتیفیکیشن از انتشار اندروید اوریو برای دستگاه خود مطلع خواهید شد؛ در صورتی‌که برای دریافت این آپدیت عجله دارید، می‌توانید از طریق منوی تنظیمات و انتخاب قسمت «به‌روزرسانی نرم‌افزاری» به صورت دستی از بابت انتشار یا عدم انتشار آپدیت اندروید اوریو برای دستگاه خود مطمئن شوید.  در حال‌حاضر، مشخص نیست ثبات گوشی با دریافت اندروید اوریو 8.0 چه تغییری خواهد یافت؛ در نسخه‌های آزمایشی اندروید اوریو که برای کاربران ویتنامی منتشر شده بود، مشکلاتی در زمینه شارژدهی باتری گزارش شد اما هنوز نمی‌دانیم که این مشکلات تا چه حدی در نسخه نهایی آپدیت اندروید اوریو برای گوشی‌های Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge سامسونگ برطرف شده‌اند.

لازم به‌ذکر است که Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge با دریافت اندروید اوریو، دومین به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل اندروید را دریافت کرده است؛ به همین جهت، انتشار به‌روزرسانی‌های بعدی سیستم‌عامل اندروید برای پرچم‌داران 2016 سامسونگ به نظر این شرکت بستگی دارد. شرکت کره‌ای معمولاً دو آپدیت عمده را برای گوشی‌های پرچم‌دار خود منتشر می‌کند و بعید است که Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge از این قاعده مستثنی باشند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (126 نظر)

رُزا

۱۴۰۰/۲/۲۰
من الان تقریبا ۱ سال و نیم یا حتی بیشتر هستش ک گوشیم s7edgh هستش اما پیامی نیومدع ک بخوام گوشیمو اپدیت کنم
میشع یکی کمکم کنع؟

Javad

۱۳۹۹/۱/۵
کاش این اندروید ۹ رسمی برا s7edeg میومد چون تاثیر زیاد رو شارژ باتری میزاشت و خیلی چیزا دیگه .پس کی میاد

Kahe

۱۳۹۸/۱۰/۲۳
پس کِی دوباره آپدیت میشه.خیلی از ایموجی ها برای من نشون داده نمیشه

ناشناس۶

۱۳۹۸/۶/۱۳
من همین گوشی اپدیت کردم خاموش شد دیگه روشن نشد گفتن هاردش سوخته سه گوشی دیگه خریدم

حسین

۱۳۹۸/۱/۲۶
سلام چطوری انروید8کردین گوشی رو
داغ کردنش کم شده یا نه
باطری مصرفش چطور شده گوشیم انروید۷ است
ایاOTG چطوری از کنم منظورم فاش است
لطفن جواب بدهید
ممنون از شما عزیزان
سریعتر...