خانهاخبار
مایکروسافت با قابلیت‌های جدید اوت‌لوک، جیمیل را به چالش می‌کشد

مایکروسافت با قابلیت‌های جدید اوت‌لوک، جیمیل را به چالش می‌کشد

مایکروسافت قابلیت های جدید outlook را معرفی کرد.
۱۳۹۷/۲/۱۳
image

مایکروسافت در این هفته برخی امکانات جدید نسخه دسکتاپ، وب، iOS و اندروید نرم افزار Outlook را معرفی کرد. این امکانات که یا در حال حاضر در دسترس هستند و یا به زودی در دسترس قرار خواهند گرفت، در حالی رونمایی شدند که کمتر از یک هفته از رونمایی طرح جدید جیمیل می گذرد. مخاطب اصلی امکانات جدید جیمیل بیشتر مشتریان تجاری هستند و هدفشان افزایش تعداد کسب و کارهایی است که از Gsuit استفاده می کنند. امکانات جدید اوت لوک نیز در درجه اول برای مشتریان تجاری طراحی شده است، گروهی که پیش از این هم توسط هر دو نسخه ویندوز و مکینتاش این نرم افزار هدف قرار گرفته شده بود.

تغییرات تقویم

مایکروسافت در حال اضافه کردن یادآور پرداخت صورت حساب به Outlook.com است، به لطف این ویژگی در صورتی که صورتحسابی در ایمیل ها شناسایی شود، موعد پرداخت آن در قالب رویدادی جدید به تقویم اضافه و دو روز قبل از سررسید موعد پرداخت نیز ایمیل یادآوری ارسال می شود. این یادآوری‌ها مشابه رزروهای مربوط به سفر یا پیگیری تحویل بسته در این سرویس است.

 

image

نسخه ویندوز نیز از امکاناتی که مورد استفاده فعالان تجاری است بهره مند می‌شود. این نسخه در حال حاضر پیشنهاداتی برای انتخاب مکان جلسه در تقویم شرکت کنندگان ارائه می‌دهد و با اطلاعاتی که از Bing به دست می آورد به طور خودکار آنها را باهم هماهنگ می‌کند و گردهم می‌آورد. نسخه iOS علاوه بر پشتیبانی از این ویژگی، امکان رزرو اتاق جلسه را نیز دارد.

مایکروسافت به فکر بهبود RSVP و امکان رصد شرکت کنندگان در جلسه از طریق تقویم نیز بوده است. شما به زودی قادر خواهید بود از واکنش سایر دعوت شدگان به جلسه باخبر شوید، حتی اگر مسئول برگزاری جلسه نباشید، به عنوان مثال می توانید ببینید که آیا رئیس شما در جلسه حضور خواهد داشت یا نه و تصمیم بگیرید که حضور شما الزامی است یا نه. همچنین تقویم در هر دو نسخه ویندوز و مکینتاش پشتیبانی موثرتری از منطقه زمانی دارد. شما هم اکنون می توانید شروع سفرتان را در یک منطقه زمانی و پایان آن را در منطقه دیگری ثبت کنید و سودمندی این ویژگی زمانی آشکار می شود که نیاز به بررسی اطلاعات پرواز داشته باشید. لازم به ذکر است که نسخه ویندوز در حال حاضر از سه منطقه زمانی و نسخه مکینتاش از چهار منطقه پشتیبانی می کند.

تغییرات ایمیل و تلفن همراه

مایکروسافت به حفظ محرمانگی در ایمیل هایی که آدرس ایمیل شما در کادر bcc آن است نیز اندیشیده. در  نسخه ویندوز اگر قصد پاسخ دادن به ایمیلی را دارید که شما جز دریافت کنندگان محرمانه آن بوده اید به شما هشدار می دهد و به این ترتیب از وقوع اتفاقی ناخوشایند جلوگیری می کند. نسخه iOS و اندروید نیز به زودی از برخی ویژگی های جدید بهره مند می شوند.

نسخه iOS ازویژگی همگام سازی ایمیل های پیش نویس پشتیبانی خواهد کرد، به کمک این ویژگی می توانید ایمیلی که نوشتن آن را با گوشی خود شروع کردید بر روی کامپیوترتان تکمیل کنید. این ویژگی در حال حاضر در نسخه های اندروید، مکینتاش و ویندوز موجود است و از ماه آینده برای نسخه iOS نیز فعال می شود.

مایکروسافت همچنین فناوری Office Lens را در نسخه اندروید به کار می گیرد. این فناوری به شما اجازه می دهد تا از مطالب نوشته شده روی وایت برد یا از صفحات یک سند عکس بگیرید و آنها را طوری برش دهید که نتیجه ای مشابه کار اسکنرهای حرفه ای داشته باشد. هرچند نسخه اندروید به این فناوری مجهز می شود، هنوز صحبتی از پشتیبانی نسخه iOS نشده است. علاوه بر این، نسخه اندروید بالاخره از قابلیت پاسخ سریع به ایمیل برخوردار می شود ویژگی ای که در حال حاضر در نسخه iOS موجود است و راهی است ساده برای پاسخ دادن به ایمیل درقسمت پایینی پیام، در حالی که متن ایمیل همچنان قابل مشاهده است.

در ماه ژوئن هر دو نسخه اندروید و iOS از ویژگی مخاطبین مورد علاقه بهره می برند و شما قادر خواهید بود افراد را به عنوان مخاطب مورد علاقه تگ کنید؛این ویژگی در تمام نسخه های وب و تلفن همراه وجود خواهد داشت. نسخه اندروید این نرم افزار قابلیت پیشگیری از ذخیره محتوای خارجی را دارا می شود و نسخه iOS نیز قادر به پشتیبانی از گروه هایOffice 365  خواهد بود که فضای کاری مشترکی را در اختیار افراد قرار می دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)