خانهاخبار
درآمد خیره‌کننده اپل در دومین فصل سال ۲۰۱۸

درآمد خیره‌کننده اپل در دومین فصل سال ۲۰۱۸

اپل با فروش ۵۲.۲ میلیون آیفون، ۹.۱ میلیون آیپد ۴.۰۷ میلیون دستگاه مک درآمدی معادل ۶۱.۱ میلیارد دلار را در دومین فصل مالی سال ۲۰۱۸ کسب و رکورد عملکرد خود را از ابتدای تاسیس تاکنون جابجا کرد.
۱۳۹۷/۲/۱۲
image

مطابق رویه هر ساله،‌ امروز اپل آخرین درآمد فصلی خود را گزارش کرد.

طبق اعلام رسمی اپل،‌ در پی نتایج قابل توجه فصل اول، فروش میلیونی محصولاتش در فصل دوم نیز افزایش داشته که جزییات آن به شرح زیر است:

اپل ۵۲.۲ میلیون گوشی آیفون را در دومین فصل سال مالی فروخته است. همچنین ۹.۱ میلیون دستگاه آیپد به همراه ۴.۰۷ دستگاه مک در همین بازه زمانی فروخته شده است.

در مجموع این شرکت مبلغ ۶۱.۱ میلیارد دلار در فصل یاد شده درآمد به دست آورده است که مجموع سود آن به  ۱۳.۸ میلیارد دلار بالغ می‌شود.

«در روز جاری اپل نتایج فصل دوم منتهی به ۳۱ مارس سال مالی ۲۰۱۸ را اعلام کرد. نظر به درآمد ۶۱.۱ میلیارد دلاری شرکت، افزایش ۱۶٪ فروش را نسبت به فصل مشابه سال گذشته شاهد هستیم و درآمد هر سهم معادل ۲.۷۳ دلار است که تا ۳۰٪ رشد داشته است. ۶۵٪ این درآمد به فروش محصولات در بازارهای بین المللی  مربوط می‌شود».

در همین رابطه تیم کوک،‌ مدیر‌عامل اپل با تمجید از این نتایج گفت:

«ما در کمال مسرت اعلام می‌کنیم که در فصل منتهی به مارس بهترین  فروش تاریخ اپل را شاهد بوده و افزایش قابل توجهی را در درآمد حاصل از فروش آیفون،‌ خدمات و محصولات پوشیدنی داشته‌ایم. مشتریان در تمامی هفته‌های فصل یاد شده و یه مانند هفته‌های قبل و از زمان عرضه گوشی در ماه دسامبر،  آیفون X را بیش از دیگر آیفون‌ها خریداری کرده‌اند. همچنین ما شاهد افزایش درآمد در تمامی بخشهای جغرافیایی خود بوده و در این میان چین و ژاپن تا ۲۰٪ رشد داشته‌اند».

لوکا مایستری،‌ مدیر مالی اپل، افزوده است:

«نتایج کسب و کار ما در فصل مارس بسیار خوب است.  با افزایش ۳۰ درصدی درآمد به ازای هر سهم، گردش نقدی ما به ۱۵میلیارد دلار رسیده است. با توجه به انعطاف بیشتری که در نتیجه دسترسی بهتر به بازارهای بین المللی به دست آورده‌ایم،‌ می‌توانیم با بهره‌وری بالاتری در فعالیتهای خود در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده و به سمت ساختار مالی بهینه‌تری حرکت کنیم. نظر به اعتماد ما به آینده اپل،‌ با افتخار اعلام می‌کنیم که هیات مدیره مجوز بازخرید ۱۰۰‌میلیارد دلار سهم و ۱۶٪ افزایش در تقسیم سود به ازای هر سهم را اعطا کرده است».

در فصل مشابه سال گذشته،‌ درآمد اپل ۵۲.۹ میلیارد دلار بود که با فروش ۵۰.۷ میلیون درستگاه آیفون، ۸.۹۲ میلیون آیپد و ۴.۱۹ میلیون مک به دست آمد.

در خاتمه، اپل موارد زیر را به عنوان راهنما در مورد فصل دوم سال مالی ۲۰۱۸ منتشر کرده است:

  • درآمدی بین ۵۱.۵ تا ۵۳.۵ میلیارد دلار
  • حاشیه سود نلخالص بین ۳۸٪ تا ۳۸.۵٪
  • هزینه‌های عملیاتی بین ۷.۷ تا ۷.۸ میلیارد دلار
  • سایر درآمدها/(هزینه‌ها) در حدود ۴۰۰میلیون دلار
  • نرخ مالیات در حدود ۱۴.۵٪

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

ali

۱۳۹۷/۲/۱۵
دوست من یک مقدار سعی کن با دید باز به مساعل نگاه کنی ، اپل اصلا نیازی به تبلیغ اون هم از این روش ها نداره چون به مرحله ای رسیده که خیلی فراتر از تصور من و شماست و طبیعتا غیر از ایراداتی که خودش واقعا داره ولی همه شرکت ها هم میخوان خرابش کنن که خودشون رو بالا بکشن.

علی

۱۳۹۷/۲/۱۵
تو ایران چطوری سر مردم رو گرم کردن به خیلی چیزا اونوقت خودشون این طوری دارن میرن جلو و هر روز موفقیت بیشتری کسب میکنن !

sink

۱۳۹۷/۲/۱۲
نمیفهمم کل دنیا دارن از کاهش فروش اپل و عدم موفقیت در فروش آیفن x و کاهش تیراژ و افت سهام اپل و روند نزولی حرف میزنن مخصوصا در چین ، بعد تیم کوک و دار و دسته هر ماه میان میگن این ماه رکورد زدیم
هر فصل رکورد میزنن ؟! هرجور حساب میکنم الان باید با اینهمه رکورد چهار دفعه کره زمین رو میخریدن :|
دروغ گفتن درباره آمار فروش هم شده یه شگرد تبلیغاتی . که بگن ما پرفروشیم . مارو میخرن . بقول مهران مدیری ما خوبیم

Saeed

۱۳۹۷/۲/۱۲
بخاطر قیمت بالای لوازم و گوشیهای اپل هست نسبت به بقیه کمپانیها گوشیهای جدیدیش بالای 4 ملیون هست که داره میان رده هم نداره باید همچین سود و فروشی داشته باشه و کمپانی بزرگ و شناخته شده و جا افتاده ای هست و توی سود فقط امازون میتونه رقابت کنه کمپانی دیگه ای نمیتونه

مصطفی

۱۳۹۷/۲/۱۲
اپل بهترین به معنی واقعیه
اما سامسونگ به زور تبلیغات افراطی افراد ساده لوح را فریب می دهد