خانهاخبار
آپدیت آوریل 2018 ویندوز 10 چه ویژگی‌های جدیدی به همراه دارد؟

آپدیت آوریل 2018 ویندوز 10 چه ویژگی‌های جدیدی به همراه دارد؟

جدیدترین آپدیت ویندوز 10 مایکروسافت از امروز و به مرور زمان منتشر می‏‎شود. در ادامه می‌توانید با مهم‌ترین ویژگی‌های که در این آپدیت اضافه شده است آشنا شوید.
۱۳۹۷/۲/۱۰
image

از زمان انتشار اولین نسخه ویندوز 10، مایکروسافت هر 6 ماه یکبار آپدیت جدیدی برای این سیستم عامل منتشر کرده است. جدیدترین آپدیت ویندوز 10 امروز (30 آوریل) منتشر می‏شود و با خود ویژگی‌های جدیدی به همراه دارد که در ادامه آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

Timeline اصلی‌ترین تغییری است که در آپدیت آپریل 2018 ویندوز 10 ایجاد شده است. این ویژگی در واقع تاریخچه‌ای از اپلیکیشن‌ها و فایل‌هایی را که در گذشته باز و استفاده کرده‌اید را به شما نشان می‌دهد.

با زدن دکمه Win+Tab فهرستی از فایل‌ها، اسناد و اپ‌هایی که در گذشته باز کرده‌اید به ترتیب زمان نمایش داده می‏شود که به راحتی می‌توانید میان آنها جستجو کنید و کار روی آن را ادامه دهید. همچنین اگر کاری را در یکی از اپ‌های موبایل مایکروسافت نیمه‌کاره رها کرده باشید، می‌توانید آن را در کامپیوتر خود ادامه دهید.

Focus Assist ویژگی‌ است که جایگزین Quite Mode شده و به کاربر امکان می‌دهد تا به صورت موقت نوتیفیکیشن‌ها را ساکت کند. با استفاده از این ویژگی می‌توانید تعیین کنید که در یک بازه زمانی خاص نوتیفیکیشن‌ها ساکت شوند. زمانی که Focus Assist خاموش شود به شما خواهد گفت در این زمان چه نوتیفیکیشن‌هایی به دست شما رسیده است.

در این آپدیت به مرورگر Microsoft Edfe چند ویژگی جدید افزوده شده است. از جمله قابلیت ساکت کردن تب‌های مرورگر، فعال کردن حالت Reading به صورت تمام صفحه و ذخیره کردن اطلاعات پرداخت برای پر کردن خودکار فرم‌ها.

Dictation امکانی است که کاربر را از تایپ کردن بی‌نیاز می‌کند. با زدن دکمه Win+H می‌توان آنچه می‌خواهید تایپ شود را به زبان بیاورید تا ویندوز کلام شما را به متن تبدیل کند.

به یاد داشته باشید به اینکه انتشار آپدیت Windows 10 April 2018 از امروز آغاز می‏شود ولی چند هفته طول خواهد کشید تا همه کاربران آن را دریافت کنند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

علی

۱۳۹۷/۳/۱۶
با سپاس فراوان آقای سیدی عزیز

h.seyedi

۱۳۹۷/۳/۲
تلاش می‌کنیم خواسته شما رو انجام بدیم.

علی

۱۳۹۷/۲/۱۰
سلام لطفا ویندوز 10 رو بیشتر پوشش بدین مخصوصا آپدیت ها و باگ ها و امکانات جدیدش رو ، خیلی ها علاقه مند به پیگیری ویندوز 10 هستند

ramin

۱۳۹۷/۲/۱۰
سلام آقای سیدی امروز از چ ساعتی اغاز میشه اپدیت ویندوز ۱۰