خانهاخبار
اپل برای مقاومت بیشتر آیفون 6.1 اینچی، لمس سه‌بعدی را کنار می‌گذارد

اپل برای مقاومت بیشتر آیفون 6.1 اینچی، لمس سه‌بعدی را کنار می‌گذارد

ارزان‌قیمت‌ترین آیفون 2018 اپل به نمایشگر 6.1 اینچی از نوع LCD مجهز شده است؛ حال خبر رسیده که این مدل، فاقد قابلیت 3D Touch خواهد بود.
۱۳۹۷/۲/۱۰

اپل برای عرضه سه آیفون جدید در سال 2018 برنامه‌ریزی کرده است و براساس شایعات، ارزان‌قیمت‌ترین مدل از میان آیفون‌های جدید اپل به صفحه‌نمایش LCD مجهز شده است. به‌نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها به دنبال متمایز ساختن این گوشی از مدل‌های گران‌قیمت‌تر خود در سال جدید میلادی هستند؛ Ming-Chi Kuo در گزارش جدید خود اعلام کرده است که آیفون 6.1 اینچی LCD اپل قابلیت لمس سه‌بعدی ارائه نخواهد داد اما به جای این ویژگی، از یک صفحه‌نمایش پیشرفته‌‍تر بهره خواهد برد.

تحلیلگر موسسه KGI Securities مدعی شده است اپل از حسگر محافظ شیشه‌ای (CGS) بهره خواهد برد؛ بدین شکل، ماژول لمس روی سطح شیشه پیاده‌سازی می‌شود و خبری از ادغام آن با پنل صفحه‌نمایش نخواهد بود. آن‌طور که پیداست، این موضوع باعث شده تا هزینه پرداختی اپل به 26 دلار افزایش پیدا کند. 

image

در صورتی‌که از عملکرد قابلیت 3D Touch بی‌اطلاع هستید، باید گفت که این ویژگی تشخیص فشار وارد بر نمایشگر را امکان‌پذیر می‌کند؛ به عبارت بهتر، گوشی می‌تواند میان فشار وارد بر صفحه‌نمایش تمایز قائل شود و بدین شکل، دستورات مختلفی در گوشی به اجرا درآید. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که اپل مانند قابلیت Touch ID، درنظر دارد تا فناوری 3D Touch را به منظور افزایش مقاومت نمایشگر گوشی‌های هوشمند خود کنار بگذارد!

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، هیچ‌یک از آیفون‌های امسال اپل به قابلیت Touch ID مجهز نخواهد شد؛ به عبارت بهتر، این مدل‌ها فاقد حسگر اثرانگشت هستند. به جای Touch ID، کوپرتینونشین‌ها از جایگزین آن یعنی Face ID بهره خواهند برد که با نقشه‌سازی سه‌بعدی از چهره، احراز هویت کاربران را امکان‌پذیر می‌کند. البته در صورتی‌که آیفون SE جدید در سال 2018 توسط اپل معرفی شود، بعید است از سیستم تشخیص چهره استفاده نماید و احتمالاً به حسگر اثرانگشت مجهز خواهد بود. آیفون 6.1 اینچی اپل با قیمت 550 دلار راهی بازار خواهد شد و براساس شایعات با قیمت پایه 550 دلار به فروش می‌رسد؛ گفته می‌شود نسخه‌ای از این گوشی با پشتیبانی از دو سیم‌کارت توسط اپل معرفی خواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)