خانهاخبار
ساده‌سازی نام آیفون‌های 2018؛ ارزان‌ترین مدل «آیفون» نامیده خواهد شد

ساده‌سازی نام آیفون‌های 2018؛ ارزان‌ترین مدل «آیفون» نامیده خواهد شد

براساس اطلاعات ارائه شده توسط یک تحلیلگر، گوشی‌های امسال اپل با نام تجاری متفاوتی عرضه خواهند شد؛ به‌طوری‌که جانشین آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با نام تجاری «آیفون» راهی بازار می‌شود.
۱۳۹۷/۲/۱۰

شرکت اپل با عدم رونمایی از iPhone 7s و معرفی آیفون 8، شیوه نام‌گذاری گوشی‌های هوشمند خود را تغییر داد؛ ضمن اینکه شرکت آمریکایی با عرضه iPhone X (آیفون 10) باعث شد تا گمانه‌زنی پیرامون نام تجاری آیفون‌های جدیدش دشوارتر شود. به همین جهت، Robert Cihra مدعی شده است که کوپرتینونشین‌ها به دنبال ساده‌سازی نام تجاری گوشی‌های هوشمند خود در سال 2018 خواهند بود.

اپل ساده‌سازی نام تجاری آیفون‌های اپل، چندان دور از انتظار نبود؛ همان‌طور که می‌دانید، روند مشابهی برای تبلت‌های آیپد اتخاذ شده است و کوپرتینونشین‌ها مدل 9.7 اینچی را به سادگی آیپد می‌نامند. به همین جهت، انتظار داشتیم که شرکت آمریکایی از این شیوه نام‌گذاری برای آیفون‌های خود استفاده نماید. آمن‌طور که پیداست، ارزان‌قیمت‌ترین آیفون امسال اپل که نمایشگر 6.1 اینچی خواهد داشت؛ با نام تجاری «آیفون» راهی بازار می‌شود. به عبارت دیگر، هیچ پسوند یا عددی در انتهای نام تجاری آن نخواهد آمد تا بدین شکل، تشخیص آن ساده‌تر شود. مدل‌های گران‌قیمت‌ نیز که از نمایشگر OLED برای آن‌ها استفاده شده است؛ با پسوند X (ده) متمایز خواهند شد.

image

آنچه اپل در نظر دارد، مانند یک شمشیر دو لبه است؛ شاید به ساده‌سازی نام آیفون‌های اپل کمک نماید اما در طولانی مدت، تنها سردرگمی بیشتر کاربران را به دنبال خواهد داشت. امسال سه گوشی توسط اپل معرفی خواهد شد؛ دو مدل از میان آیفون‌های 2018 به صفحه‌نمایش OLED مجهز شده است و سومین گوشی با نمایشگر 6.1 اینچی از نوع LCD راهی بازار خواهد شد. جانشین آیفون 10 (iPhone X) از یک نمایشگر 5.8 اینچی از نوع OLED استفاده می‌کند اما مدل Plus آن به صفحه‌نمایش 6.5 اینچی مجهز شده است. گفته می‌شود تولید صفحه‌نمایش OLED آیفون‌های امسال اپل به سامسونگ دیسپلی واگذار شده است؛ البته کوپرتینویی‌ها در ابتدا درنظر داشتند تا تولید نمایشگر مدل 6.5 اینچی را به ال‌جی دیسپلی واگذار نمایند اما ظاهراً شرکت کره‌ای در عمل به تعهداتش ناکام بوده است و کوپرتینونشین‌ها را به این موضوع واداشته تا مجدداً با سامسونگ دیسپلی همکاری نمایند.

آیفون 6.1 اینچی 2018 اپل احتمالاً فاقد دوربین دوگانه خواهد بود؛ از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی بهره می‌گیرد و مانند آیفون 10 در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی خواهد داشت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)