خانهاخبار
عرضه تراشه‌های 10 نانومتری Cannon Lake اینتل باز هم به تعویق افتاد

عرضه تراشه‌های 10 نانومتری Cannon Lake اینتل باز هم به تعویق افتاد

اینتل که پیشتر وعده داده بود تراشه‌های کانن لیک در سال 2018 تولید خواهند شد، اکنون خلف وعده کرده و گفته است تولید انبوه این تراشه‌ها را به سال 2019 موکل کرده است.
۱۳۹۷/۲/۹
image

اینتل بار دیگر عرضه نسل بعدی تراشه‌های خود را به تعویق انداخت. پیش از این قرار بود تولید انبوه تراشه‌های 10 نانومتری Cannon Lake این شرکت اواخر سال 2018 آغاز شود ولی اکنون گفته می‎شود این کار به سال 2019 موکول شده است.

بخشی از این تاخیر به قانون مور برمی‌گردد. بر اساس این قانون ابعاد ترانزیستورهای روی یک تراشه هر دو سال نصف می‏شود؛ ولی اکنون شرکت‌های تراشه‌سازی همچون اینتل به جایی رسیده‌اند که تولید تراشه‌هایی کوچک‌تر از آنچه هست را با مشکل مواجه کرده است.

انتیل در سال 2016 وعده عرضه تراشه‎های 10 نانومتری کانن لیک را داده بود. سپس آن را به سال 2018 موکول کرد و اکنون آن را تا سال آینده میلادی به تعویق انداخته است.

جالب است بدانید دو شرکت سامسونگ و TSMC که در صنعت تولید تراشه‌های موبایل فعالیت می‌کنند هم اکنون مشغول تولید تراشه‌های 10 نانومتری هستند و به زودی تولید تراشه‌های 7 نانومتری و در ادامه 5 نانومتری خود را آغاز خواهند کرد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ariya

۱۳۹۷/۲/۹
اگر این پردازنده با سوکت 1151 و چیپست های سری 300 سازگار باشه کسایی که سری کافی لیک رو میخرن ضرر میکنن اما این سری جدید میتونه خیلی گرونتر باشه
الان i7 8700k قیمتش خیلی بالاست

Platform

۱۳۹۷/۲/۹
این INTEL و NVIDIA و AMD و بقیه قهرمانان دنیای کامپیوتر هستند اما امیدوارم این تعویق در معرفی و عرضه پردازنده Intel نشانه خوبی باشه و منجر به اتفاقی خوشایندتر بشه، راستش خیلی دوست دارم رسمی بشنوم Intel به سراغ تکنولوژی ساخت 7 نانومتری رفته با این حال که تکنولوژی 10 نانومتر خوبه، حالا تکنولوژی 5 نانومتری که خیلی مانده تا دیدن و تجربه اش حتی خود، جای خالی Intel و شاهکار nvidia با نام Tegra حس میشه و امیدوارم به شکلی بهتر و جدید و هیجان برانگیز شاهد برگشت شان به تلفن همراه (موبایل، فبلت، تبلت) باشم
?
amen