خانهاخبار
همکاری شیائومی و TSMC برای توسعه پردازنده اختصاصی Surge S2

همکاری شیائومی و TSMC برای توسعه پردازنده اختصاصی Surge S2

شیائومی قصد دارد بیش از پیش بر ایده توسعه و تولید پردازنده اختصاصی خود تمرکز کند و در همین راستا قرار است همکاری‌اش با سایر سازندگان و تأمین کنندگان را افزایش دهد.
۱۳۹۷/۲/۹

کمپانی شیائومی تقریبا یک سال پیش از اولین پردازنده ساخت خودش به نام Surge S1 پرده برداشت. این اقدام از سوی کمپانی نوپای چینی مذکور قدمی جسورانه قلمداد شد چراکه تا به امروز تنها سازندگان نامی و غول‌های تکنولوژی در صنعت موبایل مانند سامسونگ و هوآوی به ساخت پردازنده اختصاصی اقدام کرده‌اند. البته تلاش شیائومی هم موفقیت چشمگیری در پی نداشت اما به نظر می‌رسد که این سازنده موفق چینی همچنان قصد دارد ایده خود را بپروراند و آن را توسعه دهد. حالا که محبوبیت شیائومی بیش از پیش افزایش یافته و نامش در بازارهای بیشتری بر سر زبان‌ها افتاده است، به نظر می‌رسد که اعتماد به نفس کافی را به دست آورده تا قدم بعدی را مصمم‌تر و با موفقیت بیشتری پیش بردارد.

image

به نقل از منابع آگاه، شیائومی مدتهاست که سفارشات خود را به برخی سازندگان تایوانی و تأمین کنندگان مهم صنعت IT مانند Foxconn electronics، Inventec، Largan Precision و Taiwan Semiconsuctor Manufacturing Company (TSMC) افزایش داده است. این سازنده یک قرارداد مخفیانه هم با TSMC امضا کرده که گفته می‌شود در آن به جزئیات پردازنده Surge S2 اشاره شده است. اخبار اولیه درباره قرارداد مذکور ابتدا در رویداد MWC 2018 منتشر شد اما جزئیات دیگری درباره آن در دست نیست.

با توجه به گزارش‌های غیررسمی مرتبط انتظار می‌رود که Surge S2 مبتنی بر ساختار 16 نانومتری TSMC توسعه یابد و از 8 هسته پردازشی با طراحی 4 هسته Cortex-A73 و قدرت پردازش 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته پردازشی Cortex-A53 دیگر و قدرت فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره ببرد. پردازنده گرافیکی Mali G71MP8، UFS 2.1 و رم LPDDR4 هم احتمالا هسته‌های مذکور را همراهی می‌کنند. نکته جالب توجه اینجاست که منبع مذکور ادعا می‌کند پردازنده تازه Surge S2 از CDMA پشتیبانی نمی‌کند. البته این چیپست در مرحله توسعه قرار دارد و مشخصاتش هنوز نهایی نشده‌اند.

با توجه به همه مشخصات احتمالی می‌توان ادعا کرد که Surge S2 قطعا یک پردازنده پرچمدار نیست اما با توجه به عملکردش می‌توان آن را مشابه با Kirin 960 قلمداد کرد. Surge S2 می‌تواند در صورت تولید انبوه باعث کسب موفقیت‌های متعددی برای شیائومی باشد. همه این موارد را باید به نوع دیگری هم مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که شیائومی تلاش خود را برای کاهش هزینه نهایی محصولاتش در کنار ارائه عملکرد بسیار خوب تا کجا پیش می‌برد. این تلاش دقیقا به انتخاب تأمین کننده اصلی و کیفیت محصولات آن وابسته است.

image

خبرهای ریز و درشت قبلی می‌توانند گواه درستی گزارش پیش رو باشند. لین بین، مدیر شیائومی، چندی پیش از Largan Precision درخواست کرد تا حجم تولیدی بیشتری را در نیمه دوم سال 2018 برای تولید ماژول‌های مولتی لنز موردنیاز برای تعبیه در دستگاه‌های سطح بالای این کمپانی چینی اختصاص دهد. روابط متقاوبل شیائومی با کمپانی Foxconn هم از طرفی نسبت به گذشته قدرتمندتر شده است. این دو با همکاری یکدیگر اخیرا یک مزرعه تولیدی PCB در هند تأسیس کردند. کمپانی شیائومی همچنین ممکن است امکان عرضه اولیه سهام (IPO) به صورت عمومی را هم ارائه کند تا به سرمایه موردنیاز خود برای تسریع روند تحقیق و توسعه دست یابد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)