خانهاخبار
فروش 8 میلیونی پرچمداران Galaxy S9 سامسونگ در اولین ماه عرضه

فروش 8 میلیونی پرچمداران Galaxy S9 سامسونگ در اولین ماه عرضه

موسسه Canalys در یک گزارش اعلام کرده است که فروش پرچمداران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus در ماه اول عرضه به بیشتر از 8 میلیون واحد می‌رسد. هر دو مدل تا پایان سال، احتمالاً فروش 45 میلیون واحدی را تجربه خواهند کرد.
۱۳۹۷/۲/۸

سامسونگ از گوشی پرچمدار Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus در اوایل سال جاری میلادی به صورت رسمی رونمایی کرد و پرچم‌داران جدیدش را تا پیش از آغاز بهار راهی بازار کرد. آن‌طور که پیداست در اولین ماه عرضه، سامسونگ موفق شده است بیشتر از 8 میلیون واحد از گوشی‌های پرچم‌دار سری Galaxy S9 را در بازارهای مختلف عرضه نماید. آمار ارائه شده از میزان عرضه پرچم‌داران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus سامسونگ تا حدودی با نسل قبل برابری می‌کند؛ البته نسخه Plus که به دو دوربین مجهز شده است، توانسته فروش بیشتری داشته باشد و به همین جهت، درآمد کل سامسونگ را به دلیل قیمت بالاتر افزایش داده است. 

از فروش 8 میلیون واحدی پرچمداران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus سامسونگ، تقریباً نزدیک به 2.8 میلیون واحد در بازار ایالات متحده صورت گرفته است؛ در حالی‌که این شرکت در بازار کره جنوبی توانسته است نزدیک به یک میلیون واحد از پرچمداران 2018 خود را به فروش برساند. با وجود اینکه آمار فروش Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus تاحدودی راضی‌کننده است، اما با پرچمداران 2016 سامسونگ یعنی Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge قابل مقایسه نیست؛  شرکت کره‌ای بیشتر از 9 میلیون واحد از این دو گوشی را در ماه اول عرضه به فروش رساند و سپس در طی 12 ماه، موفق شد تا فروش پرچم‌‍داران 2016 خود را به 48 میلیون واحد برساند. در همین حال، Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus با وجود طراحی متفاوت، به فروش 41 میلیون واحدی در اولین سال عرضه بسنده‌ کرده‌اند.

image

با اینکه گزارش‌های مختلفی مبنی بر فروش کم‌تر از حد انتظار Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus منتشر شده است، سامسونگ درنظر دارد نزدیک به 45 میلیون واحد از پرچم‌داران امسال خود را به فروش برساند. البته تمایل سامسونگ به فروش 45 میلیون واحدی پرچمداران جدیدش و حفظ موقعیتش در بازار موبایل، تبعاتی را برای این شرکت در پی داشته است؛ خرده‌فروش‌های مختلف به منظور فروش پرچمداران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus ناچار شده‌اند قیمت این دو گوشی را در برخی از بازارها کاهش دهند. با این‌حال، سامسونگ از اینکه موقعیتش در بازار موبایل حفظ خواهد شد؛ رضایت دارد.

با اینکه Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus با قیمت نزدیک به نسل قبل به فروش می‌رسد؛ بعید است سامسونگ بتواند به عرضه گوشی‌های هوشمند با قیمت بالا ادامه دهد. شرکت کره‌ای ناچار است به منظور بالا باقی‌ماندن تقاضا برای پرچمدارانش و رقابت با گوشی‌های چینی که با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسند؛ قیمت پرچمدارانش را کاهش دهد. ضمن اینکه رقبایی از جمله Huawei P20 Pro که عملکرد خیره‌کننده‌ای در زمینه عکاسی دارند؛ باعث خواهد شد تا فروش Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus تحت‌تأثیر قرار بگیرد.

دیگر پرچمداری که توسط سامسونگ در سال 2018 معرفی خواهد شد؛ Galaxy Note 9 است که براساس گمانه‌زنی‌ها، نمایشگری به بزرگی 6.4 اینچ خواهد داشت و قابلیت‌های جدیدی را نسبت به نسل قبل ارائه می‌دهد. باید دید که سامسونگ، چه برچسب قیمتی را برای جدیدترین عضو از سری Galaxy Note انتخاب خواهد کرد؛ مدل مذکور احتمالاً تا پایان تابستان 2018 به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

yashar2080

۱۳۹۷/۳/۸
وضع خرابتر از این حرفاست....هیمن که هفته ایی یه گوشی معرفی میکنه مشخصه داره دست و پا میزنه....

yashar2080

۱۳۹۷/۳/۸
11 در صد ضعیفتر شده از نظر جی اس ام چون سامسونگه اصلا مهم نیست:))))))... پارسالی خیلی بهتر بود این 11 در صد هم ضعیفتر شده:)))..کمپانی ک حتی نمیتونه نسبت به گوشی پارسال گوشی بهتری بده همون تولید نکنه بهتره

Saeed

۱۳۹۷/۲/۸
P20 پرو هواوی هم ارزون نیست تو بازار جهانی 900 یورو قیمت داره s9 پلاس 990 یورو هست خیلی فرق ندارن

alikh79

۱۳۹۷/۲/۸
چه جالب s7 از همه بیشتر بود اما همه ی مدل های سری s واقعا عالین