خانهاخبار
تماشا کنید: ویدیوی زنده از iPhone SE 2 با جک هدفون و پنل شیشه‌ای!

تماشا کنید: ویدیوی زنده از iPhone SE 2 با جک هدفون و پنل شیشه‌ای!

به دنبال شایعه‌های مختلف درباره احتمال رونمایی از نسل دوم iPhone SE اپل حالا شاهد انتشار ویدیویی از پروتوتایپ واقعی این گوشی هستیم.
۱۳۹۷/۲/۸

ویدیوی زنده‌ای منسوب به نسل دوم گوشی‌های ارزان قیمت اپل یعنی iPhone SE در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شده است. البته این دستگاه ممکن است یک پروتوتایپ غیرواقعی هم باشد و به همین خاطر بهتر است فعلا تنها به چشم شایعه به آن نگاه کنیم.

image

این ویدیوی کوتاه که حالا در همه وب‌سایت‌های خبری فناوری دیده می‌شود، گوشی iPhone SE 2 معرفی نشده را با پنل پشتی از جنس شیشه به نمایش می‌گذارد. این تغییر کوچک در طراحی آیفون تازه می‌تواند قابلیت شارژ بی سیم را در آن میسر سازد. بخش عمده پنل پشتی در iPhone SE فعلی از آلومینیوم ساخته شده و تنها بخش‌های کوچکی از گوشه‌هایش شیشه‌ای طراحی شده‌اند.

به جز پنل پشتی، این گوشی تازه تقریبا شبیه نسل اول به نظر می‌رسد و همچنان طراحی کلی iPhone 5S را با پنل نمایش 4 اینچی به همراه حاشیه‌های نه چندان باریک بالا و پایین حفظ کرده است. تاچ آیدی هم در حاشیه پایین تعبیه شده است و دوربین سلفی به همراه بلندگوی مکالمه در حاشیه بالا دیده می‌شوند.

پیش از این گزارش شده بود که جک هدفون 3.5 میلی متری از طراحی این آیفون تازه حذف می‌شود اما در این ویدیوی تازه شاهد هستیم که جک هدفون در لبه پایین بدنه تعبیه شده است. اگر iPhone SE 2 از همان طراحی و ضخامت نسل قبلی پیروی کند، منطقی به نظر می‌رسد که جک هدفون در طراحی‌اش باقی بماند. از طرفی حذف این پورت می‌تواند به افزایش مقاومت گوشی در مقابل نفوذ آب کمک کند.

نکته جالب توجه در این ویدیو، عدم حضور برچسب‌ها و متون مربوط به رگولاتوری‌های مختلف روی بدنه است. روی بدنه گوشی پیش رو تنها کلمه iPhone دیده می‌شود.

تولید و عرضه آیفون‌های جعلی در کشور چین تقریبا رایج است و از آنجا که منبع اصلی انتشار این آیفون هم مشخص نیست، پیش بینی می‌شود که دستگاه پیش رو اصلا iPhone SE 2 ساخت کمپانی اپل نباشد. احتمال دیگر هم این است که این گوشی درواقع یک پروتوتایپ ساختگی براساس اطلاعات زنجیره تأمین اپل باشد.

وبلاگ ژاپنی Mac Otakara به نقل از سازندگان لوازم جانبی اخیرا ادعا کرد که نسل تازه آیفون‌های ارزان اپل در ماه مه امسال معرفی می‌شود. DigiTimes هم ادعا می‌کند که iPhone SE 2 در ماه مه یا ژوئن رونمایی می‌شود. این خبرگزاری موثق همچنین می‌گوید که اپل ممکن است این گوشی تازه را در خلال رویدادی اختصاصی در این ماه‌های مذکور معرفی کند یا در خلال نطق افتتاحیه WWDc 2018 که از 4 ژوئن آغاز می‌شود، از آن پرده بردارد.

کمپانی اپل همچنین هفته گذشته برای چند مدل آیفون معرفی نشده از Eurasian Economic Commission مجوز دریافت کرد و احتمال رونمایی از iPhone SE 2 تازه را قوت بخشید.

اگر تاریخ دوباره تکرار شود، دریافت مجوز در ماه آوریل احتمالا به رونمایی در ماه مه منجر خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که اپل در 5 سال اخیر تنها 2 بار محصولات تازه‌اش را در ماه مه معرفی کرده است. این محصولات نسل پنجم آیپاد تاچ سال 2013 و مک بوک پرو 15 اینچی در سال 2015 بوده‌اند.

شایعه‌های مربوط به iPhone SE 2 اپل در ماه‌های اخیر بارها در شکل‌های مختلفی منتشر شده‌اند و اغلب‌شان هم معتقد هستند که این گوشی از پردازنده A10 Fusion قدرت می‌گیرد. این پردازنده از A9 موجود در نسل قبلی حدودا 40% سریع‌تر است.

از طرفی برخی تحلیل گران همچنان درباره احتمال معرفی iPhone SE 2 با توجه به منابع اپل مردد هستند. مینگ چی کو، تحلیل گر ارشد KGI، در این باره می‌گوید که اگر واقعا iPhone SE 2 در کار باشد، انتظار می‌رود که اپل به جای تغییرات چشم‌گیر و سطح بالای ظاهری توجه خود را بیشتر بر بهبودهای داخلی گوشی معطوف کند. پیش بینی می‌شود که این گوشی 349 دلار قیمت داشته باشد و چنین آیفون ارزان قیمتی احتمالا مشابه آیفون 10 پرچمدار طراحی نمی‌شود و از Face ID هم پشتیبانی نمی‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Ali.SH

۱۳۹۷/۲/۸
این که همون ایفون 4S فقط یکم بزرگترش کرده
ایفونم ک هیچ خلاقیتی نداره دیگه
چهار سال گوشی هاش ی شکل فقط x ک تغییر دیدیم مگرنه همه گوشی هاش 6,6s,7,8بدون خلاقیت هی تکرار میشن
SE هم ک همون 5s بود اینم ک همون 4s
خسته نباشه واقعا

مرتضی

۱۳۹۷/۲/۸
اگه تمام روی گوشی صفحه باشه خوبه مثل آیفون ایکس
اینطوری اینو هیشکی نمیخره