خانهاخبار
پتنت گوشی Meizu 16؛ نسخه چینی Galaxy S9 در راه است!

پتنت گوشی Meizu 16؛ نسخه چینی Galaxy S9 در راه است!

به‌نظر می‌رسد شرکت میزو درنظر دارد تا گوشی پرچمدار آینده خود را با طراحی مشابه با Galaxy S9 سامسونگ ارائه دهد؛ مدل مذکور از نمایشگر لبه منحنی و حاشیه‌های باریک برخوردار است.
۱۳۹۷/۲/۷

در شایعات گذشته پیرامون گوشی‌های جدید شرکت Meizu به خانواده Meizu 15 اشاره شده بود و حال که این سری به صورت رسمی معرفی شده، گمانه‌زنی پیرامون نسل جدید گوشی‌های رده‌بالا میزو آغاز شده است. پتنت تازه به ثبت رسیده توسط میزو برای گوشی جدیدش یعنی Meizu 16، ظاهری آشنا را تداعی می‌کند؛ به‌نظر می‌رسد شرکت چینی به دنبال یک گوشی با طراحی نظیر Galaxy S9 سامسونگ است.

image

سازمان ثبت پتنت، سند رسمی منتشر کرده است که می‌تواند طراحی گوشی جدید Meizu 16 را به نمایش می‌گذارد؛ مدل مذکور از طراحی بدون حاشیه برخوردار است و حاشیه‌های بسیار باریکی در بالا و پایین صفحه‌نمایش وجود دارد. برخلاف Meizu 15، گوشی جدید شرکت میزو فاقد حسگر اثرانگشت در پنل جلوی خود است و همین موضوع، سبب شده تا Meizu 16 حاشیه بسیار باریکی در پایین نمایشگر خود داشته باشد. ضمن اینکه به‌نظر می‌رسد مدل مذکور از نمایشگری لبه منحنی برخوردار است و بلندگوی مخاطب در حاشیه‌ی بالای نمایشگر جای گرفته است؛ در بالای صفحه‌نمایش، همچنین دوربین سلفی مشاهده می‌شود.

image

هرچه شرکت میزو در پنل جلوی گوشی تغییر اعمال کرده است، قاب پشتی طراحی تکراری را تداعی می‌کند؛ دوربین دوگانه با چینش عمودی در قاب پشتی جای گرفته است و فلاش LED نیز در پایین دوربین اصلی قرار دارد. از آنجایی‌که در این تصاویر حسگر اثرانگشت مشاهده نمی‌شود، احتمال می‌دهیم سنسور اثرانگشت در لبه‌ی سمت راست گوشی جای گرفته باشد؛ مانند دیگر محصولاتی که اخیراً توسط میزو با حسگر اثرانگشت در لبه‌ی سمت راست گوشی، معرفی شده‌اند. باید اشاره کرد که پتنت تازه منتشر شده توسط رئیس میزو، طراحی شده است؛ چه نظری در رابطه با گوشی جدید میزو دارید؟

در حال‌حاضر، Meizu 15 Plus بهترین گوشی است که توسط میزو طراحی شده؛ مدل مذکور از نمایشگر 5.95 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل و نسبت ابعاد 16:9 برخوردار است. با اینکه گوشی جدید میزو مانند دیگر گوشی‌ها از نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد 18:9 برخوردار نیست و حاشیه‌های اطراف نمایشگر چندان باریک نیستند، بیشتر از 81 درصد از پنل جلوی گوشی به صفحه‌نمایش اختصاص یافته است. گوشی جدید میزو با تراشه اگزینوس 8895 سامسونگ ارائه می‌شود؛ البته شرکت کُره‌ای، تراشه قدرت‌مندتر اگزینوس 9810 را در گوشی Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به کار گرفته است. جدیدترین گوشی میزو که با نام Meizu 15 Plus شناخته می‌شود، شش گیگابایت رم دارد و به حداکثر 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

image

در قاب پشتی Meizu 15 Plus از دو سنسور 12 و 20 مگاپیکسلی استفاده شده است؛ لرزش‌گیر اپتیکال چهار محوره، سیستم فوکوس لیزری و Dual Pixel از دیگر قابلیت‌های گوشی جدید میزو است. برای عکاسی سلفی نیز از یک سنسور 20 مگاپیکسلی با دیافراگم F2.0 استفاده شده است. فبلت 6 اینچی میزو با پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع 24 واتی mCharge 4.0 ارائه می‌شود و به باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت لیتیوم یون مجهز شده است و با قیمتی نزدیک به 480 یورو عرضه می‌شود. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، Meizu 15 Plus از حسگر اثرانگشت در قاب جلوی خود برخوردار است و پنل جلوی گوشی به دلیل سنسور اثرانگشت مدور، طراحی مانند گوشی‌های آیفون اپل را تداعی می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)