خانهاخبار
شیائومی در حال توسعه تبلت Mi Pad 4 با نسبت تصویر 18:9 و اسنپ‌دراگون 660

شیائومی در حال توسعه تبلت Mi Pad 4 با نسبت تصویر 18:9 و اسنپ‌دراگون 660

تبلت تازه شیائومی به نام Mi Pad 4 در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد. این تبلت احتمالا از پردازنده اسنپ‌دراگون 660 قدرت می‌گیرد و علاوه بر نسبت نمایش 18:9 از قابلیت پرتره هم پشتیبانی می‌کند.
۱۳۹۷/۲/۷

چند روز پیش شایعه تازه‌ای در چین منتشر شد که ادعا می‌کرد تبلت تازه شیائومی به نام Mi Pad 4 در دست توسعه قرار دارد. پن جیوتانگ، تحلیل گر چینی، تبلت تازه شیائومی در حال حاضر در مرحله R&D (تحقیق و توسعه) قرار دارد و این درواقع همه اطلاعاتی است که او در Weibo با کاربران به اشتراک گذاشته است. چندی پیش هم لی جون، مدیرعامل شیائومی، تأیید کرد که این کمپانی در حال توسعه یک تبلت تازه است اما به نام آن اشاره‌ای نکرد.

کمپانی شیائومی سری تبلت‌های خود را به همراه دسته بندی کلی آن‌ها از وب‌سایت رسمی خود چندی پیش حذف کرد و همین اقدام باعث شد شایعه شود که کمپانی مذکور هیچ برنامه‌ای برای توسعه و معرفی نسل تازه ندارد اما بعد از آن صحبت‌های لین جون به میان آمد. از طرفی حدودا یک سال از رونمایی Mi Pad 3 می‌گذرد و نسل پیش‌تر از آن هم در سال 2015 معرفی شده بود. به همین خاطر تأخیر در رونمایی از Mi Pad 4 احتمالی تا سال آینده هم منطقی به نظر می‌رسد. از طرفی اگر فاصله یک سال و نیمه را میان معرفی از این دو تبلت اندرویدی به زمان حال تعمیم دهیم، انتظار می‌رود که Mi Pad 4 تا سه ماهه چهارم سال 2018 معرفی شود.

image

تنها یک روز پس از انتشار خبر احتمال معرفی Mi Pad 4 خبرگزاری XDA Developers گزارش جامع‌تری در این باره منتشر و به اسناد کشف شده از فرم ورها استناد کرد.

این وب‌سایت مدعی شده که در میان اسناد فرم ور شیائومی به مدارکی دست یافته است که به احتمال معرفی تبلت اندرویدی تازه این غول تکنولوژی چینی در آینده نزدیک اشاره می‌کنند. این فایل‌های فرم ور شامل ارجاع‌های متعددی به نوعی پد هستند که مربوط به کامپیوترهای تبلتی است. تراکم پیکسلی صفحه نمایش آن 32ppi درج شده است که به خوبی می‌تواند نشان دهنده یک تبلت باشد. همچنین به باتری 6000 میلی آمپر ساعتی اشاره شده است که برای یک گوشی هوشمند کمی بزرگ به نظر می‌رسد. همچنین مشخصات ro.build.characteristics در build.prop آن مشخصا به Tablet منسوب شده‌اند.

XDA Developers ادعا می‌کند ارزش Boolean موجود در “is_18×9_ratio_screen” کانفیگ پوسته اختصاصی MIUI هم واقعیت دارد و به نسبت نمایش احتمالی 18:9 در این تبلت مرموز وابسته است. از طرفی تصور چنین تبلتی با نسبت نمایش مذکور و صفحه نمایش کشیده کمی عجیب است. انتظار می‌رود که این دستگاه تازه مانند Mi Pad 3 به پنل نمایش LCD مجهز شود.

در اسناد فرم ور کشف شده همچنین اشاره شده است که Mi Pad 4 احتمالا از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 قدرت می‌گیرد اما قدرت پردازش هسته‌های داخلی آن به جای 2.2 معادل حداکثر 2.0 گیگاهرتز خواهد بود. در حال حاضر اطلاعاتی درباره میزان رم و حافظه داخلی این تبلت در دست نیست.

از آنجا که مشخصات “nosdcard” در ro.build.characteristics دیده نمی‌شود، پیش بینی می‌شود این نسل تازه از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی کند. از طرفی در این باره همچنان مردد هستیم چراکه Mi Pad 3 از SD card پشتیبانی نمی‌کرد.

تبلت تازه Mi Pad 4 احتمالا به دوربین اصلی با یک لنز 13 مگا پیکسلی OmniVision OV13855 و دیافراگم 2.0 مجهز می‌شود و از لنز 5 مگا پیکسلی Samsung S5K5E8 با دیافراگم 2.0 برای دوربین سلفی‌اش بهره می‌برد. همچنین پیش بینی می‌شود که از امکان ضبط ویدیو با کیفیت بالا 4K پشتیبانی نکند اما ممکن است که دوربینش با قابلیت پرتره معرفی شود. در آخر حدس می‌زنیم که Mi Pad 4 شیائومی از امکان ارتباطی NFC هم بهره ببرد.

سایر مشخصات و اطلاعات درباره Mi Pad 4 شیائومی هنوز مشخص نیستند و فعلا باید منتظر بمانیم تا گزارش‌های دیگری در این باره منتشر شوند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)