خانهاخبار
اینتل یا کوالکام؟ مساله اپل این است!

اینتل یا کوالکام؟ مساله اپل این است!

اینتل در غیاب کوالکام بخش اعظم مودم‌های سری جدید آیفون را تامین می کند.
۱۳۹۷/۲/۷
image

برای اولین بار در پاییز آتی اینتل ۷۰٪ مودم‌های آیفون‌ جدید را تامین می‌کند. بر اساس گزارش کمپانی فست، در صورت موفق بودن این  همکاری، این عدد در سال آینده به ۱۰۰٪ خواهد رسید.

وخامت اوضاع دعوای حقوقی اپل با کوالکام سبب شده تا روابط این دو شرکت تضعیف شود. اپل معتقد است کوالکام باید تنها به «یک پرداخت» یا بابت حق مجوز پتنت یا بابت فروش چیپ ها اکتفا کرده و بابت هرکدام پول جداگانه ای طلب نکند.

با توجه به خصومت بین اپل و کوالکام، اینتل امیدوار است فروش مودم‌های خود را در سال جاری بیشتر کند. با این حال این اولین سالی است که اینتل در ساخت مودم‌های اختصاصی خود از پردازنده ۱۴نانومتری استفاده می‌کند. اپل مشتقانه منتظر است تا ببیند اینتل چطور از عهده سفارش یاد شده برمی‌آید. بر اساس گفته یکی از منابع در صورتی که اینتل در اجرای تعهد خود ناموفق باشد، کوالکام همچنان ۳۰٪ نیاز اپل را تامین می‌کند، ولی اگر اینتل موفق شود به اهداف زمانی و مالی تعیین شده دست یابد،‌  سهمی بیش از ۷۰٪ اولیه خواهد داشت.

طبق گفته منبع ما خروجی چیپ مودم‌ها در حال حاضر کمتر از مقدار مورد توقع اینتل بوده و تنها کمی بیش از نصف مقدار مورد نظر است، با این حال مهندسان اینتل مطمئن‌اند که قبل از آغاز عملیات تولید انبوه مودم‌ها در ژوئن و ژوئیه، از عهده رفع نواقص برمی‌آیند.

در گذشته اپل از مودم‌های اینتل در مدلهای AT&T و T-Moblie در آمریکا و از مودم‌های کوالکام در مدلهای وریزون و اسپرینت (که نیازمند پشتیبانی از CMDA بودند) استفاده کرده بود. اما اکنون با وجود مودم جدید ۷۵۶۰ اینتل که همزمان از CDMA و GSM پشتیبانی می‌کند،‌ اپل نیازی به تکیه بر کوالکام ندارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)