خانهاخبار
گوشی Nokia X6 با دوربین دوگانه 27 آوریل معرفی می‌شود

گوشی Nokia X6 با دوربین دوگانه 27 آوریل معرفی می‌شود

شرکت HMD Global برای رونمایی از یک گوشی جدید آماده می‌شود؛ مدل مذکور که نام تجاری Nokia X6 برای آن درنظر گرفته است، در تاریخ 27 آوریل معرفی خواهد شد.
۱۳۹۷/۲/۵

به‌نظر می‌رسد که شرکت فنلاندی HMD Global برای رونمایی از گوشی‌ جدیدی با برند Nokia آماده می‌شود؛ این مدل که از سری Nokia X معرفی خواهد شد، احتمالاً به صورت رسمی در تاریخ 27 مارس ارائه می‌شود. البته نام تجاری دقیق آن، Nokia X6 است و خبری از مشخصات سخت‌افزاری ضعیف مانند دیگر گوشی‌های نوکیا از سری X نیست. باید اشاره کرد که پیش‌تر، گوشی با سیستم‌عامل سیمبین با نام تجاری Nokia X6 ارائه شده بود؛ البته گوشی جدید HMD هیچ شباهتی به این مدل نخواهد داشت و سیستم‌عامل اندروید را اجرا می‌کند.

جدیدترین گوشی Nokia در دو نسخه بسته به محل عرضه ارائه می‌شود؛ مدل پایه به پردازنده اسنپدراگون 636 کوالکام مجهز شده است و مدل دیگر با تراشه Helio P60 مدیاتک قابل انتخاب خواهد بود. دیگر مشخصات این گوشی که باعث تمایز آن شده است، نمایشگر 5.8 اینچی با نسبت ابعاد 19:9 خواهد بود و در قاب پشتی نیز شاهد جای‌گیری دوربین دوگانه با لنزهای زایس هستیم. گفته می‌شود Nokia X6 در دو نسخه با شش و چهار گیگابایت رم عرضه خواهد شد.

image

آن‌طور که پیداست، HMD Global به این گوشی به عنوان مدلی نگاه می‌کند که مرز میان Nokia 6.1 (مدل 2018 نوکیا 6 که در برخی از بازارها با این نام تجاری عرضه می‌شود) و Nokia 7 Plus (نسخه قدرت‌مندتر Nokia 7 که در اوایل سال جاری میلادی با طراحی بدون حاشیه معرفی شده بود) را پر خواهد کرد. به همین جهت، Nokia X6 در دو نسخه با چهار گیگابایت رم و شش گیگابایت رم عرضه خواهد شد؛ این دو مدل به ترتیب 255 دلار و 285 دلار قیمت خواهد داشت. البته در صورتی‌که گوشی مذکور در خارج بازار چین عرضه شود، احتمالاً قیمت بالاتری برای آن درنظر گرفته خواهد شد اما هنوز این قیمت مشخص نشده است.

توجه داشته باشید که HMD Global نسبت به صحت این شایعات، واکنشی نشان داده است؛ بنابراین، باید با دیده شک و تردید به آن نگاه کنید. Nokia X6 تنها گوشی جدید شرکت فنلاندی تا پایان سال نخواهد بود؛ انتظار داریم در تابستان، گوشی پرچمدار Nokia 9 با سه دوربین معرفی شود و مدتی پیش نیز شایعاتی از عرضه Nokia 4 منتشر شده بود که جایگزین Nokia 3 خواهد بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)