خانهاخبار
کانسپت شاسی‌بلند مایباخ Vision Ultimate معرفی شد

کانسپت شاسی‌بلند مایباخ Vision Ultimate معرفی شد

کمپانی مایباخ، برای نمایشگاه خودرو پکن چین، از کانسپت شاسی‌بلند Vision Ultimate رونمایی کرد. طراحی استثنایی کابین، مهم‌ترین ویژگی این کانسپت است.
۱۳۹۷/۲/۵

چندی پیش، تعدادی عکس محصول جدید مایباخ به بیرون درز کرد، این کمپانی جزئیات کامل مربوط به کانسپت کانسپت شاسی‌بلند Vision Ultimate را برای حضور در نمایشگاه خودرو پکن منتشر کرد. طراحی این خودرو و نیز کلاس‌بندی آن را می‌توان ترکیبی از یک سدان و یک شاسی بلند دانست که کمی عجیب به نظر می‌رسد به ویژه برای بازاری همچون کشور چین.

image

 

image

 

کانسپت مایباخ Vision Ultimate از قوای محرکه کاملا الکتریکی به همراه توزیع نیرو به تمامی چرخ‌ها بهره می‌برد. مجموعا 4 موتور این قوای محرکه را تشکیل داده‌اند که هرکدام برای یک چرخ مورد استفاده قرار می‌گیرد و مجموع توان آنها به 738 اسب بخار می‌رسد. برای تغذیه این موتورها از یک باتری 80 کیلووات ساعتی بهره گرفته شده که شعاع حرکتی خودرو را به 322 کیلومتر با یک بار شارژ کامل می‌رساند. این باتری به سیستم شارژ سریع مجهز شده به شکلی که با 5 دقیقه شارژ کردن آن، شعاع حرکتی 97 کیلومتر را در اختیار خواهید داشت.

image

 

image

 

طراحی کانسپت مایباخ Vision Ultimate بدون شک یک طراحی خاص و منحصربه‌فرد است و البته از زبان طراحی استفاده شده در مایباخ 6 در این خودرو هم استفاده شده به ویژه در جلو. در نمای جلو، یک جلو پنجره بسیار بزرگ دیده می‌شود که در نگاه اول، چشم را به خود خیره می‌کند. گلگیرهای عضلانی و ورودی‌های بزرگ، علاوه بر لوکس بودن، چهره اسپرتی هم به محصول مایباخ بخشیده است.

image

 

image

 

با نگاه به خودرو از نمای جانبی هم متوجه خلاقیت و شجاعت طراحان می‌شویم. این نما، در ابتدا این ذهنیت را برای ما به وجود می‌آورد که با یک شاسی بلند لوکس روبه‌رو هستیم ولی با دیدن خط بزرگی که از وسط خودرو کشیده شده و نیز با نگاه به بخش‌های دیگر، به نظر می‌رسد که این، یک سدان با کفش‌های پاشنه بلند است. از سوی دیگر، رینگ‌های چندان زیبایی برای این کانسپت مورد استفاده قرار نگرفته و این رینگ‌ها شکلی شبیه به هواکش دارند. شاید به نظر برسد که این رینگ‌ها توسط تامین کنندگان افترمارکت تهیه شده و زیبایی چندانی ندارد.

نکته مهم دیگر در طراحی اسپلیتری است که از جلو خودرو تا انتهای صندوق عقب کشیده شده و سانروف بزرگ و شیشه عقب را به دو نیم تقسیم کرده است. در بخش‌های مختلف و جزئیات، تریم کروم به چشم می‌خورد.

image

 

image

 

خریداران این خودرو لوکس، برای تجربه یک سفر راحت در سمت راست و یا صندلی‌های عقب می‌نشینند و یک راننده، وظیفه راندن خودرو را بر عهده دارد. طراحان به علاوه توجه ویژه‌ای به راحتی سرنشینان عقب داشته‌اند. سرنشینان عقب از صندلی‌های قابل تنظیمی بهره می‌برند که با چرمی از نوع ناپا الماس نشان پوشیده شده. همچنین تریم رُزگلد در بخش‌های مختلف دیده می‌شود. در کنسول وسط برای صندلی‌های عقب، یک دست فنجان و قوری برای سرو کردن چایی در نظر گرفته شده و با وجود یک گرم‌کن در بخش زیرین، چای شما همواره گرم خواهد بود. پس از نوش جان کردن چای، این بخش به صورت اتوماتیک پوشیده می‌شود و در زیر یک کاور قرار می‌گیرد.

image

 

image

 

راننده کانسپت مایباخ Vision Ultimate در جلوی خود، دو نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی در کنار یکدیگر دارد که یکی برای صفحه آمپر و نمایش اطلاعات مربوط و دیگری برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در نظر گرفته شده است. در مجموع، مقدار زیادی چرم سفید رنگ، چوب و تریم رُزگلد، فضای داخل کابین را زینت می‌دهند.

احتمال اینکه در آینده شاهد معرفی یک شاسی بلند توسط برند لوکس مایباخ باشیم زیاد است ولی بعید به نظر می‌رسد که کانسپت Vision Ultimate برای این منظور مورد استفاده قرار گیرد. ممکن است شاسی بلند مرسدس بنز GLS به عنوان محصول پایه برای مایباخ در نظر گرفته شود. به هر حال برای مشاهده شاسی بلند لوکس مایباخ، باید تا اعلام اخبار رسمی صبر کنیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)