تست همراه اول

سرویس خبر
4 اردیبهشت 1397 ساعت 17:26
1 نظر

 

دستیار هوشمند هوآوی به قابلیت تشخیص احساسات کاربر مجهز می‌شود

هوآوی یکی از سه سازنده برتر دنیا در زمینه تولید گوشی هوشمند به شمار می‌رود. این غول تکنولوژی چینی قصد دارد قابلیت هوش مصنوعی را در دستیار هوشمندش توسعه دهد تا این دستیار شخصی بتواند در سطح احساسی هم با کاربر ارتباط برقرار کند.

Siri، Cortana، Alexa و Google Assistant همگی دستیاران مجازی هوشمندی هستند که می‌توانند اطلاعات را منتقل کنند و وظایف متعددی را به روش روبوتیک به انجام برسانند. اما احساسات از محدوده توانایی عکس العمل‌های این کمک رسانان دیجیتالی خارج است. حالا هوآوی، سومین سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان، می‌گوید در تلاش است نرم افزاری توسعه دهد که می‌تواند به کمک هوش مصنوعی به دستیار هوشمندش کمک کند با کاربران در سطح احساسی هم تعامل برقرار کند. این سازنده دستیار هوشمند مجازی خود را در سال 2013 در کشور چین معرفی کرد. این دستیار هوشمند روزانه توسط 110 میلیون نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد و هوآوی امیدوار است بتواند آن را در آینده به قدری بهبود ببخشد که امکان استفاده از هوش مصنوعی احساسی هم در آن میسر شود.

موسسه تحقیقاتی Gartner در ابتدای سال 2018 اعلام کرد که هوش مصنوعی احساسی قادر خواهد بود با تحیلی به وضعیت ذهنی (Mood) مردم پی ببرد و به آن‌ها پاسخ‌های شخصی احساسی بدهد. آنت زیمرمان، قائم مقام مدیریت موسسه Gartner، گفته است:« دستگاه شخصی هوشمندتان تا سال 2022 قادر خواهد بود بیشتر شما را بشناسد و بهتر از سایر اعضای خانواده به وضعیت احساسی شما واقف خواهد بود». دستیار هوشمند مجازی به کمک خواندن حرکات چهره و تحلیل رفتار و صدای کاربر  قادر خواهد بود وضعیت موجود را به خوبی درک کند و باتوجه به همان موقعیت به دستورات وارده پاسخ دهد. این پاسخ و عکس العمل بیش از هر چیز با وضعیت احساسی کاربر همخوانی خواهد داشت.

براساس گزارش موسسه تحقیقاتی Gartner، دستیارهای هوشمند با قابلیت تشخیص احساسات کاربران مخصوصا در اتومبیل و مراقبت‌های سلامتی و بهداشتی مفید واقع خواهند شد. ماشین‌های مجهز به چنین دستیار هوشمندی به خوبی قادر خواهند بود استرس، نگرانی، خستگی، ناامیدی و عصبانیت راننده را تشخیص داده و کنترل حرکت را به شیوه شایسته به دست گیرند تا آسیبی به راننده و مسافران وارد نشود. این دستیار هوشمند در مراقبت‌های سلامتی می‌تواند از جهت کنترل و پایش دائمی وضعیت روانی بیماران به کار آید و در صورت مشاهده و تشخیص مشکل به پرستاران و پزشکان هشدار دهد.

فلیکس ژانگ، قائم مقام بخش مهندسی نرم افزار هوآوی در این باره گفته است:« ما معتقد هستیم که همه کاربران نهایی ما در آینده مایل خواهند بود که با سیستم دستگاه خود از نظر احساسی هم تعامل برقرار کنند. این مسیر طولانی آینده ماست».

جیمز لو، مدیر بخش مدیریت محصول هوش مصنوعی هوآوی، می‌گوید آنچه هوآوی در نظر دارد درواقع یک دستیار هوشمند شخصی است که می‌تواند مکالمه‌ای طولانی با کاربر برقرار کند تا کاربر احساس تنهایی نکند. این هدف به منزله مجهز کردن دستیار هوشمند به IQ و EQ بالا است.

Kirin 970 تازه‌ترین پردازنده سطح بالای هوآوی به شمار می‌رود که به واحد اختصاصی پردازش هوش مصنوعی مجهز شده است. واحد NPU در این پردازنده پرقدرت امکان پردازش هوش مصنوعی را روی گوشی‌های مجهز به Kirin 970 فراهم می‌آورد و همان‌طور که می‌دانید، P20 و P20 Pro هم از همین پردازنده تازه قدرت می‌گیرند.



  4 اردیبهشت 1397
1 نظر
5.00
  4 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری