خانهاخبار
گوگل به دنبال تغییر سیستم پیام‌رسانی اندروید

گوگل به دنبال تغییر سیستم پیام‌رسانی اندروید

گوگل قصد دارد سیستم پیام رسانی اندروید را مانند iMessage اپل به پشتیبانی از پیام‌های چند رسانه‌ای تغییر دهد. گفته می‌شود که این تغییرات تا سال آینده اعمال خواهند شد.
۱۳۹۷/۲/۳

گوگل قصد دارد شیوه مدیریت پیام‌های متنی در اندروید را دستخوش تغییر کند و به نظر می‌رسد که تصمیم این غول تکنولوژی بیش از هر چیز متاثر از تلاش برای رقابت با iMessage اپل باشد.

براساس گزارش The Verge اپلیکیشن Messages گوگل که اپلیکیشن استاندارد سیستم عامل اندروید است، به Chat تبدیل خواهد شد. اگر این تغییر اعمال شود، کاربران قادر خواهند بود تصاویر زیباتر و پیام‌های طولانی‌تری در مکالمه‌هایشان ارسال کنند و همچنین از ویژگی‌های متعدد دیگری در آن بهره ببرند.

سیستم عامل محبوب اندروید در حال حاضر از سیستم استاندارد انتقال پیام کوتاه متنی SMS استفاده می‌کند که این سیستم به کاراکترهای معدود و مشخصی محدود شده است. به همین خاطر فایل‌های چندرسانه‌ای تصویر و ویدیو در آن به شدت فشرده می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود کیفیت نمایش آن‌ها افت کند.

image

سیستم انتقال پیام کوتاه در اندروید به کمک Chat می‌تواند بهبود یابد و تقریبا شبیه iMessage محبوب اپل شود.

اغلب ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که قرار است به Chat در اندروید اضافه شود، در حال حاضر در iMessage اپل وجود دارند. قابلیت‌هایی مانند تصویر زنده و انیموجی امروزه تنها به کمک iMessage در دسترس هستند. این سرویس پیام رسانی قادر است فایل‌های چند رسانه‌ای را بدون افت کیفیت مدیریت کند و به نمایش بگذارد.

همه این ویژگی‌های جذاب از طریق RCS یا Rich Communication Services (استاندارد تازه‌ای در پیام رسانی) در سیستم پیام رسانی اندروید میسر می‌شوند. به بیان ساده‌تر، RCS به جای شبکه تلفنی (مانند پیام رسانی رایج SMS) روی شبکه‌های داده‌ای مانند iMessage اپل فعالیت می‌کند.

علاوه بر این، گوگل بسیاری از سازندگان نامی را هم قانع کرده است تا از RCS بهره ببرند و در این باره موافقت خود را اعلام کنند. سامسونگ، ال جی، هوآوی و اچ تی سی از این قبیل سازندگان گوشی‌های همراه هستند.

اگر یک کاربر گوشی پیکسل به کاربری با گوشی Galaxy S9 سامسونگ پیام دهد، هر دو می‌توانند پیام RCS به اشتراک بگذارند. اما اگر به کاربری پیام بفرستید که گوشی همراهش از RCS پشتیبانی نکند چه اتفاقی می‌افتد؟ گوشی مقصد این پیام را به شکل SMS دریافت خواهد کرد. درست همان‌طور که پیام‌های iMessage برای کاربران اندرویدی به نمایش درمی‌آیند.

کمپانی اپل قرار نیست از RCS و پیام‌های آن پشتیبانی کند. البته این موضوع ممکن است درآینده تغییر کند و اپل هم به جمع کمپانی‌های مذکور بپیوندد. همچنین لازم است اشاره کنیم که پیام‌های RCS از رمزنگاری end to end بهره نمی‌برند و به اندازه iMessage امن نیستند.

The Verge در گزارش خود در این باره همچنین گفته است که تغییرات اندروید احتمالا در سال آینده میلادی اعمال خواهند شد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

بی نام

۱۳۹۷/۲/۴
جلوی پیام رسان های حرفه ای مثل واتس اپ و تلگرام، پیام رسان های اپل و سامسونگ و گوگل مثل شوخیه.