تست همراه اول

سرویس خبر
4 اردیبهشت 1397 ساعت 19:20
5 نظر

 

کم‌هزینه‌ترین خودروهای بازار جهانی

یک خودرو پس از خریداری، نیاز به نگهداری و گاهی اوقات تعمیر دارد. در بازار جهانی با وجود تنوع فراوان، برخی خودروهای هزینه کمتری بر روی دست مشتری می‌گذارند که در این مقاله به بررسی آنها می‌پردازیم.

همان طور که می‌دانید، نگهداری یک خودرو هزینه‌هایی در پی دارد و اینگونه نیست که با خرید و پرداخت مبلغ اولیه خودرو، کار به پایان برسد. در مقاله‌ای جداگانه 10 مورد از پرخرج‌ترین خودروها در بازار جهانی را معرفی کردیم و در این نوشتار به بررسی کم‌هزینه‌ترین‌ها خواهیم پرداخت.

یکی از بزرگترین مزایای خرید یک خودرو نو در مقایسه با یک خودرو کارکرده، وجود گارانتی و عدم نیاز به پرداخت هزینه نگهداری در سال‌های ابتدایی و نیز پایین بودن خرج‌های آن است. البته با این وجود، بسیاری از امور و هزینه‌های نگهداری خودرو تحت پوشش گارانتی نیست و تنها هزینه‌های ابتدایی از جمله تعویض روغن و بازرسی کلی خودرو در این زمینه توسط خودروساز انجام می‌شود.

اگر به دنبال خرید یک خودرو نو و یا به ویژه خرید یک خودرو دست دوم خارج از گارانتی هستید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که خودرو شما هزینه‌های جاری کمتری داشته باشد چراکه مجموع این هزینه‌ها در مدت زمان طولانی، برابر با یک هزینه گزاف خواهد بود. اما در بازار جهانی، کدام یک از خودروها کمترین هزینه تعمیر و نگهداری را دارند؟ برای پاسخ به این سوال، ما اطلاعات ارائه شده توسط وب سایت معتبر ریپیرپل (RepairPal.com)  را جمع آوری کرده‌ایم تا ارزان‌ترین خودروها را معرفی کنیم. به گفته این موسسه، تویوتا کرولا با میانگین هزینه 341 دلار در سال، کم‌هزینه‌ترین خودرو در جهان است. البته همان طور که در مقاله مربوطه اشاره کردیم، پورشه کیمن گران‌ترین خودرو برای نگهداری است که سالیانه مبلغی معادل 2370 دلار طلب می‌کند.

ریپیرپل (RepairPal.com)  یک سایت معتبر برای اندازه گیری هزینه‌های سالیانه خودروهاست که ما در این نوشتار، اعداد اعلام شده توسط این وب‌سایت برای هر خودرو را آورده‌ایم (در اعداد اعلام شده توسط این سایت، عدد کمتر به معنی هزینه نگهداری کمتر است). به علاوه، هزینه تخمینی نگهداری هر خودرو آورده شده که بر اساس داده‌های همین وب‌سایت منتشر شده. این اعداد از شبکه بزرگ ریپیرپل و باتوجه به قیمت قطعات و دستمزدهای تعمیرکاران به دست آمده است.

10. کلاس پیکاپ‌های سنگین: نیسان تیتان XD

نمره سایت ریپیرپل: 27

میانگین هزینه تعمیر و نگهداری در سال: 463 دلار

در کلاس تراک‌های سنگین بیشتر شاهد حضور خودروهای آمریکایی و ژاپنی هستیم که در لیست پرهزینه‌ترین خودروها آمریکایی‌ها حضور پررنگی دارند. اما شروع این لیست برای کم‌خرج‌ترین خودروها، با نام یک ژاپنی به نام نیسان تیتان XD است که به تازگی وارد بازار شده. هزینه تخمینی برای نگهداری و تعمیر این خودرو در طول یک سال معادل 463 دلار و چیزی حدود 800 دلار کمتر از رم 3500 است.

9. کلاس پیکاپ‌های فول سایز: فورد F-150

نمره سایت ریپیرپل: 29

میانگین هزینه تعمیر و نگهداری در سال: 482 دلار

فورد F-150 یکی از پرفروش‌ترین خودروها در کلاس خود و در عین حال یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار جهانی در بین همه کلاس‌ها است. البته این موفقیت بیی دلیل به دست نیامده و فورد علاوه بر قیمت مناسب، محصولی ساخته که هزینه‌های جاری پایینی دارد و برای نگهداری و تعمیر این خودرو در طول یک سال کافی است 482 دلار کنار بگذارید. حضور فورد F-150 نشان از این دارد که آمریکایی‌ها هم توانایی ساخت یک خودرو کم خرج را دارند.

8. کلاس پیکاپ‌های کامپکت و متوسط: تویوتا تاکوما

نمره سایت ریپیرپل: 23

میانگین هزینه تعمیر و نگهداری در سال: 398 دلار

بر کسی پوشیده نیست که خودروهای ژاپنی هزینه چندانی برای تعمیر و نگهداری بر روی دست مالک خود نمی‌گذارند و تویوتا تاکوما هم از این قاعده مستثنی نیست. تاکوما همچون حضور در کلاس تراک‌های کامپکت و متوسط، هزینه نگهداری پایینی دارد به طوری که این رقم به کمتر از دلار در سال می‌رسد. به عبارت دیگر، تاکوما کم‌خرج‌ترین تراک در کلاس‌های مختلف به شمار می‌رود.

7. کلاس مینی ون‌ها: هوندا اودیسه

نمره سایت ریپیرپل: 24

میانگین هزینه تعمیر و نگهداری در سال: 403 دلار

باید بگوییم که تمامی مینی ون‌ها هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارند به طوری که این هزینه در طول یک سال برای همه آنها کمی بیش از 400 دلار است. در این کلاس کیا سدونا پرهزینه‌ترین خودرو به شمار می‌رود که هزینه نگهداری آن تنها 455 دلار است و هوندا اودیسه اختلاف بسیار اندکی با آن دارد. به هر حال باید از میان این اعداد و ارقام، بهترین را انتخاب کنیم و محصول هوندا را به عنوان بهترین نمونه بدانیم.

6. کلاس شاسی‌بلندهای فول سایز: نیسان پت‌فایندر

نمره سایت ریپیرپل: 24

میانگین هزینه تعمیر و نگهداری در سال: 406 دلار

شاسی بلندها در کلاس‌های مختلف از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروها به شمار می‌روند اما نیسان پت‌فایندر در این بازار پر رونق، سهم چندانی را در اختیار ندارد ولی باید بگوییم که یکی از کم‌هزینه‌ترین خودروها است. این در حالی است که قیمت پایه مناسب با رقمی حدود 31 هزار دلار دارد. بدین ترتیب می‌توانید با اطمینان خاطر به سراغ خرید این شاسی بلند ژاپنی بروید.

5. کلاس شاسی‌بلندهای کامپکت و متوسط: هوندا CR-V

نمره سایت ریپیرپل: 22

میانگین هزینه تعمیر و نگهداری در سال: 385 دلار

هوندا CR-V یکی از پرفروش‌ترین خودروها در کلاس خود است که با قیمت مناسب و هزینه نگهداری و تعمیر پایین به این موفقیت دست پیدا کرده. از سوی دیگر CR-V پرفروش‌ترین محصول کمپانی هوندا هم محسوب می‌شود و توانسته خودرویی همچون آکورد را پشت سر بگذارد. هزینه تعمیر و نگهداری این خودرو در طول یک سال معادل 385 دلار است که آن را در میان مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروها قرار می‌دهد.

4. کلاس خودروهای اسپرت: فورد موستانگ

نمره سایت ریپیرپل: 27

میانگین هزینه تعمیر و نگهداری در سال: 454 دلار

بیهوده نیست که فورد موستانگ توانسته به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای اسپرت تاریخ تبدیل شود. موستانگ علاوه بر جذابیت ظاهری و فنی، از نظر هزینه‌های جاری هم رتبه بسیار خوبی را کسب کرده و توانسته خود را به عنوان کم‌خرج‌ترین خودرو اسپرت معرفی کند. شاید باور این موضوع کمی سخت باشد که چنین خودرو عضلانی و اسپرتی برای نگهداری در طول یک سال تنها به 454 دلار نیاز دارد. همه ما با شنیدن کلاس خودروهای اسپرت، خودروهایی نظیر فراری و پورشه و یا لامبورگینی را به یاد می‌آوریم در حالی که موستانگ یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود.

3. کلاس خودروهای بزرگ: تویوتا آوالون

نمره سایت ریپیرپل: 23

میانگین هزینه تعمیر و نگهداری در سال: 388 دلار

تویوتا آوالون یک نسخه بزرگ شده و یا به عبارت دیگر، برادر بزرگ سدان محبوب تویوتا کمری محسوب می‌شود. آوالون یک سدان بزرگ با فضای کافی برای یک خانواده و ویژگی‌های فراوان است که در عین حال، هزینه‌های چندانی را به مالک خود تحمیل نمی‌کند. برای تعمیر و نگهداری تویوتا آوالون در طول یک سال کافی است مبلغی معادل 388 دلار از جیب خود کنار بگذارید.

2. کلاس خودروهای سدان: هوندا آکورد

نمره سایت ریپیرپل: 21

میانگین هزینه تعمیر و نگهداری در سال: 351 دلار

هوندا آکورد در کلاس خودروهای سدان باوجود رویارویی با رقبای قدرتمندی همچون تویوتا کمری، توانست عنوان کم‌هزینه‌ترین خودرو را به دست آورد. به علاوه آکورد پرفروش‌ترین محصول در این کلاس است. آکورد از همه جهات می‌تواند مالک خود را راضی نگه دارد؛ فضای داخلی، ظاهر، ویژگی‌های فنی، آپشن‌ها و هزینه‌های جاری. هوندا آکورد مدتی هم در بازار کشورمان عرضه شد ولی نتوانست موفقیت چندانی کسب کند. هزینه تعمیر و نگهداری این خودرو در طول سال معادل 351 دلار است.

1. کلاس خودروهای کوچک: تویوتا کرولا

نمره سایت ریپیرپل: 21

میانگین هزینه تعمیر و نگهداری در سال: 341 دلار

می‌توان گفت ژاپنی‌ها به تنهایی این لیست را به تسخیر خود درآورده‌اند و تنها نام دو خودرو از آمریکا در میان ژاپنی‌ها دیده می‌شود و اروپایی‌ها جایگاهی در این بین ندارند. تویوتا کرولا نه تنها خودرو قابل اعتمادی است، بلکه هزینه‌های بسیار پایینی را برای مالک خواهد داشت به طوری که برای تعمیر و نگهداری آن در طول یک سال کافی است 341 دلار خرج کنید. به علاوه باتوجه به اتمام لیست، باید گفت کرولا کم‌هزینه‌ترین خودرو در بازار جهانی در میان تمامی کلاس‌ها به شمار می‌رود.



  4 اردیبهشت 1397
4004 بازدید
5 نظر
5.00
  12 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری