تست همراه اول

سرویس خبر
2 اردیبهشت 1397 ساعت 11:30
0 نظر

 

سامسونگ به دنبال خرید بخش سلامت دیجیتال نوکیا

گفته می‌شود که نوکیا قصد دارد هزینه‌های خود را کاهش دهد و به همین منظور تصمیم گرفته است بخش سلامت دیجیتالش را بفروشد. Nest و سامسونگ از مهم‌ترین کمپانی‌های خریدار احتمالی این بخش هستند.

خبرگزاری فرانسوی Le Monde به نقل از منابع آگاه گزارش کرده که کمپانی سامسونگ الکترونیکس مایل است بخش سلامت دیجیتال نوکیا را که از ماه گذشته تحت بررسی استراتژیک قرار گرفته را بخرد. این خبر با فاصله کوتاهی پس از انتشار خبر احتمال واگذار شدن Withings نوکیا به Nest که زیرمجموعه گوگل در زمینه تولید محصولات خانه هوشمند است، منتشر شد. علاوه بر سامسونگ و Nest چند کمپانی دیگر هم تمایل نشان داده‌اند این بخش نوکیا را که در حال حاضر بهره وری چندانی هم ندارد، از آن خود کنند. این منابع هنوز موافقت نکرده‌اند که کمپانی فنلاندی مذکور ترجیح می‌دهد بخش گجت‌های پوشیدنی سلامتش را به یک کمپانی اروپایی بفروشد. نوکیا معتقد است که محصولات دیجیتالی سلامت با راهکارهای هوش مصنوعی عجین هستند و این بخش از نوکیا در حال حاضر دچار مشکل شده است. از طرفی این سازنده فنلاندی در تلاش است دوباره با همتایان آسیایی و آمریکایی خود وارد رقابت تنگاتنگ شود.

نوکیا Withings را در سال 2016 به قیمت 208.5 میلیون دلار خرید اما به نظر می‌رسد نتواند آن را امسال حداقل به همین قیمت بفروشد. از طرفی اگر Nest بخواهد این بخش را بخرد، باید تلاش‌های بسیاری در این زمینه به کار ببندد در حالی که سامسونگ در صنعت پوشیدنی‌های سلامتی بازار فعال است. هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ واقعا مایل است Nokia Health را از این کمپانی بخرد یا خیر چراکه این غول تکنولوژی قصد دارد گجت‌های پوشیدنی موجود خود را ازجمله سری‌های Gear S و Gear Fit بیشتر توسعه دهد؛ خدمات و محصولات تازه‌تر ارائه دهد یا سرانجام هر دو ایده را به موازات هم دنبال کند.

همچنین در این گزارش به قصد نوکیا برای فروش یا عدم فروش بخش سلامت به کمپانی‌های اروپایی و غیر اروپایی اشاره نشده است. با توجه به گزارش‌های مالی اخیر و همچنین گزارش‌هایی که درباره این موضوع منتشر شده‌اند، نوکیا در بنیان گذاری تازه‌ترین نسل تکنولوژی بی سیم سرمایه گذاری کرده است و همچنان که می‌دانیم، هنوز مدت‌ها تا به ثمر نشستن پروژه توسعه 5G زمان باقی مانده است. بدین ترتیب نوکیا به این زودی‌ها نمی‌تواند از پروژه مذکور انتظار بازگشت داشته باشد و به همین خاطر مایل است هزینه‌های خود را به حداقل برساند. این غول تکنولوژی در حال تهیه و تدوین استراتژی تازه‌ایست که باعث می‌شود تنها نامش در بخش سلامت دیجیتال باقی بماند. این موضوع در بخش موبایل هم پیش آمده است و همان‌طور که می‌دانید، HMD Global بخش عمده  طراحی، بازاریابی و فروش گوشی‌های هوشمند نوکیا را بر عهده دارد.

 



  2 اردیبهشت 1397
0 نظر
5.00
  3 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری