خانهاخبار
موتورولا سه گوشی از سری Moto E5 را رسما رونمایی کرد

موتورولا سه گوشی از سری Moto E5 را رسما رونمایی کرد

در برزیل، سه گوشی از سری Moto E5 متولد شده است؛ موتورولا مدل Plus گوشی‌ جدید Moto E5 را با باتری 5000 میلی‌امپر ساعت و نمایشگر 6 اینچی ارائه می‌دهد.
۱۳۹۷/۱/۳۱

جدا از سری Moto G6 که اخیراً توسط موتورولا معرفی شده است، خانواده Moto E5 نیز توسط این شرکت به نمایش گذاشته شد. هر سه گوشی جدید از سری Moto E با سیستم‌عامل اندروید 8.0، بدنه ضدآب، حسگر اثرانگشت درون لوگو موتورولا و دوربین سلفی با برخورداری از فلاش LED عرضه خواهند شد. همچنین با خریداری گوشی‌های سری Moto E5، می‌توانید تصاویر را بدون تغییر رزولوشن در Google Photos ذخیره نمایید.

Moto E5 Plus

هدف از عرضه این مدل، ارائه نسخه‌ی ارزان‌قیمت گوشی Moto G6 Plus بوده است که بر حسب اتفاق، باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعت دارد. اگر از ظرفیت بالای باتری نگران هستید و گمان می‌کنید که مدت زمان زیادی برای شارژ باتری نیاز است، نباید چندان نگران باشید؛ درون جعبه گوشی، آداپتور 15 وات ارائه می‌شود که قادر است گوشی را برای شش ساعت استفاده در مدت 15 دقیقه شارژ نماید. هرچند، استفاده از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت باعث شده است تا وزن گوشی Moto E5 Plus به 200 گرم برسد.

image

مدل مذکور، نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به دیگر گوشی‌های سری Moto E5 یا حتی سری Moto G6 دارد موتورولا برای این گوشی از صفحه‌نمایش 6.0 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 در 1440 پیکسل استفاده کرده است و قابلیت Moto Display نیز برای مشاهده اطلاعات کلی و پاسخ سریع به هشدارها درنظر گرفته شده است. این فبلت میان‌رده از تراشه اسنپدراگون 425 کوالکام با سه و 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌گیرد؛ فضای ذخیره‌سازی را می‌توانید با کارت حافظه Micro SD تا 128 گیگابایت افزایش دهید. 

برای گوشی Moto E5 Plus از دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز F2.0 و قابلیت فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز درنظر گرفته شده است؛ مدل مذکور می‌تواند ویدیوهای 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه به ثبت برساند. عکاسی سلفی نیز به کمک سنسور 8 مگاپیکسلی در جلوی گوشی امکان‌پذیر خواهد بود و همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، برای دوربین سلفی از فلاش LED استفاده شده است.

مدل مذکور از پورت Mico USB بهره می‌گیرد و از جک 3.5 میلی‌متری صدا برخوردار است. این گوشی با قیمت 170 یورو در اروپا، آمریکا و آسیا عرضه خواهد شد.

Moto E5

گوشی جدید Moto E5 مانند Moto G6 Play با باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت و نمایشگر 5.7 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 720+ همراه شده است. این مدل از شارژ 10 واتی پشتیبانی می‌کند و به پردازنده اسنپدراگون 425 کوالکام مجهز شده است.

image

در قاب پشتی گوشی Moto E5 شاهد استفاده از سنسور 13 مگاپیکسلی هستیم که می‌تواند ویدیوهای 1080p به ثبت برساند. برای عکاسی سلفی نیز می‌توانید به عملکرد سنسور 5 مگاپیکسلی در جلوی گوشی امیدوار باشید؛ دوربین سلفی در محیط‌های تاریک نیز عملکرد خوبی را از خود به نمایش خواهد گذاشت زیرا از فلاش LED اختصاصی بهره می‌گیرد. از نظر حافظه رم، گوشی Moto E5 حرف چندانی برای گفتن ندارد؛ مدل مذکور به دو گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است؛ به همین جهت، احتمالاً ناچار خواهید شد از کارت حافظه Micro SD درون این گوشی استفاده نمایید.

گوشی Moto E5 با قیمت 150 یورو عرضه خواهد شد و این مدل در بازارهای اروپا، آمریکای لاتین و آسیا در دسترس قرار خواهد گرفت.

Moto E5 Play

اگر از جمله افرادی هستید که علاقه‌ چندانی به گوشی‌های هوشمند با نمایشگر بزرگ ندارید، احتمالاً Moto E5 Play مناسب‌ترین گزینه خواهد بود. مدل مذکور به تراشه اسنپدراگون 425 کوالکام، دو گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که شاید چندان خیره‌کننده نباشد؛ با این‌حال، صفحه‌نمایش 5.2 اینچی برای آن درنظر گرفته شده است که برخلاف دیگر مدل‌ها از سری Moto E5، نسبت ابعاد 16:9 و رزولوشن 720p دارد. باتری این گوشی نسبت به سایر مدل‌ها کوچک‌تر بوده و 2800 میلی‌امپر ساعت است؛ ضمن اینکه می‌توانید باتری آن را با شارژر 10 واتی درون جعبه شارژ نمایید.

image

برای دوربین اصلی، موتورولا از سنسور 8 مگاپیکسلی با F2.0 استفاده کرده است؛ ضمن اینکه امکان فیلم‌برداری 1080p با این گوشی وجود دارد. ثبت تصاویر سلفی به کمک دوربین ثانویه 5 مگاپیکسلی امکان‌پذیر است. به‌نظر می‌رسد که گوشی Moto E5 Play تنها آمریکای شمالی عرضه خواهد شد و قیمت آن نیز هنوز اعلام نشده است.

از میان سه گوشی که موتورولا از سری Moto E5 معرفی کرده است، کدام مدل را ترجیح می‌دهید؟ اگر به دنبال یک گوشی با باتری بزرگ هستید، احتمالاً E5 Plus انتخاب مناسبی باشد و برای علاقه‌مندان به گوشی‌های کوچک، انتخاب E5 Play منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علیرضا

۱۳۹۷/۷/۲۱
سلام خسته نباشید
لطفا اگه میشه گوشی moto e5 plus رو هم مورد بررسی قرار بدید
ممنون از gsm