خانهاخبار
Galaxy S10 با تشخیص چهره سه‌بعدی و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر عرضه می‌شود

Galaxy S10 با تشخیص چهره سه‌بعدی و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر عرضه می‌شود

براساس گزارشی که اخیراً منتشر شده، سامسونگ طراحی پرچمداران جدید سری Galaxy S را نهایی کرده است. انتظار داریم Galaxy S10 به صفحه‌نمایش 5.8 اینچی مجهز شده باشد و از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر بهره بگیرد.
۱۳۹۷/۱/۳۰

مدت کوتاهی پس از معرفی و عرضه پرچمداران Galaxy S9 و Galay S9 Plus سامسونگ، گمانه‌زنی پیرامون جانشین این دو مدل آغاز شد. به‌تازگی نیز یک خبرگزاری در کُره جنوبی با نام The Bell اعلام کرده که طراحی پرچم‌داران 2019 سامسونگ نهایی شده است؛ به‌نظر می‌رسد Galaxy 10 از طراحی بدون حاشیه Infinity Display برخوردار خواهد شد.

گمان می‌رود جانشین Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به ترتیب صفحه‌نمایش 5.8 اینچی و 6.3 اینچی داشته باشند؛ نمایشگر آن‌ها در مقایسه با پنل صفحه‌نمایش 5.77 اینچی و 6.22 اینچی درنظر گرفته شده برای پرچمداران 2018 سامسونگ، بزرگ‌تر است. آن‌طور که پیداست، سامسونگ در نهایت تصمیم گرفته تا پرچمداران 2019 خود را به حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر مجهز نماید؛ از زمان توسعه Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus توسط سامسونگ، شایعاتی مبنی بر ارائه پرچمداران این شرکت با حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر وجود داشت. با این‌حال تا به امروز، سامسونگ محصولی را با حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر ارائه نداده است؛ حتی گفته می‌شود که فبلت پرچم‌دار Galaxy Note 9 فاقد حسگر اثرانگشت درون نمایشگر خواهد بود و از سنسور اثرانگشت در قاب پشتی بهره می‌گیرد.

image

به منظور ادغام حسگر اثرانگشت با صفحه‌نمایش پرچمداران آینده سامسونگ، این شرکت سه شرکت کوالکام و سیناپتیکس (در آمریکا) و Aegis Tech (در تایوان) وارد همکاری شده است. عرضه گوشی‌های هوشمند با حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر، به‌زودی به یک استاندارد تبدیل خواهد شد؛ هوآوی نیز برای تجهیز پرچمداران سری Mate 20 به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر اماده می‌شود و همچنین شایعاتی مبنی بر عرضه Xiaomi Mi 7 با چنین فناوری وجود دارد. با این‌حال، فعلاً تعداد گوشی‌های هوشمندی که از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر بهره می‌گیرند؛ بسیار محدود است و تنها چند سازنده از جمله Vivo و Huawei موفق به عرضه چنین محصولاتی شده‌اند.

همچنین گفته می‌شود که جانشین Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به دوربین سه‌بعدی مجهز خواهند شد؛ از مزیت‌های استفاده از دوربین سه‌بعدی، می‌توان به تشخیص چهره پیشرفته اشاره کرد. در Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus امکان احراز هویت کاربران با استفاده از دوربین سلفی وجود دارد اما این روش مبتنی بر نرم‌افزار بوده و مانند فناوری تشخیص چهره آیفون 10 اپل پیشرفته نیست.

در حال‌حاضر، مشخص نیست شایعات منتشر شده پیرامون Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus تا چه اندازه صحت دارد. مدتی پیش مشخص شد که سامسونگ برای پرچمداران 2019 خود، تراشه اگزینوس 9820 را توسعه می‌دهد؛ این چیپ‌ست و مودم درنظر گرفته شده برای آن، بهره‌گیری از فناوری ارتباطی نسل پنجم (5G) را ممکن خواهد کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Ebi

۱۳۹۷/۱/۳۱
داداش واسه s10 بنظر یکم زود نیست صحبت بشه
در ضمن بنظرم گوشی های جدید چیز هیجان انگیز و جدیدی ندارن که گوشی باز بخواد گوشی فعلیشو عوض کنه