خانهاخبار
سامسونگ به دنبال توسعه تبلت با صفحه نمایش تاشو و کیبورد فیزیکی

سامسونگ به دنبال توسعه تبلت با صفحه نمایش تاشو و کیبورد فیزیکی

سامسونگ سالهاست که در تلاش است تا گوشی هوشمند تاشو را توسعه دهد. در حالی که منتظر معرفی Galaxy X با چنین طراحی نوینی هستیم، اسناد طرح تازه‌ای از این غول تکنولوژی منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ همچنین به دنبال توسعه تبلت با صفحه نمایش تاشو است.
۱۳۹۷/۱/۳۰

سازندگان مختلف انواع محصولات الکترونیکی مدتهاست که طرح‌های مختلفی را درباره گوشی‌های هوشمند نوین با صفحه نمایش تاشو به ثبت می‌رسانند. در این میان سامسونگ هم بارها چنین طراحی‌هایی را با جزئیات متفاوت به ثبت رسانده است اما حالا شاهد انتشار اسناد پتنت تازه‌ای هستیم که نشان می‌دهد این غول تکنولوژی قصد دارد یک تبلت هوشمند هم با طراحی صفحه نمایش تاشو توسعه دهد و همچنین به نظر می‌رسد که ایده اولیه این تبلت هوشمند ابتدا در آوریل 2015 ارائه شده باشد. دپارتمان USPTO سرانجام هفته گذشته طراحی تبلت هوشمند تاشو را که در ادامه مشاهده می‌کنید، به عنوان اختراع سامسونگ تشخیص داده است. متاسفانه توضیحات منتشر شده به همراه این طرح ثبت شده چندان واضح نیست اما با توجه به تصاویر آن می‌توان حدس زد که این تبلت نوین نه تنها از وسط بلکه از چند جهت مختلف تا می‌شود و کاربر می‌تواند آن را با تا کردن دو لبه کناری به سمت داخل تا 40% از اندازه اصلی کوچکتر کند.

image

یکی از دو طرف تاشونده دارای صفحه کلید فیزیکی در قسمت پشتی است و همین موضوع باعث می‌شود کاربر بتواند از تبلت تاشو به شکل یک لپتاپ تقریبا سنتی هم در وضعیت پرتره بهره ببرد. صفحه نمایش این تبلت نوین در حالت کاملا تاشده توسط لبه‌ها محافظت می‌شوند و همین طراحی می‌تواند تا حدودی نیاز به محافظ صفحه نمایش را رفع کند. قسمت پشتی صفحه نمایش تاشو که دارای صفحه کلید نیست هم می‌تواند نوتیفیکیشن‌ها را به نمایش بگذارد اما به سازوکار اصلی این بخش اشاره‌ای نشده است. اسناد این طرح ثبت شده همچنین به امکان ارتباطی سلولار اشاره کرده و گفته است سامسونگ قصد دارد تبلتی بسازد که کاربران بتوانند با آن تماس تلفنی هم برقرار کنند اما توضیح بیشتری در این باره ارائه نکرده است.

انتشار اسناد این پتنت تازه گواه دیگریست که نشان می‌دهد کمپانی سامسونگ سال‌هاست در تلاش است تا به تکنولوژی صفحه نمایش تاشو در گوشی همراه دست یابد و چنین دستگاهی را به مصرف کنندگان محصولات الکترونیکی مدرن ارائه دهد؛ هرچند هنوز هم اولین دستگاه هوشمند با چنین قابلیت نوینی توسط سامسونگ رسما معرفی نشده است و همچنان برای دیدنش انتظار می‌کشیم. گوشی Galaxy X که بارها شاهد انتشار تصاویر و شایعه‌های مختلفی درباره‌اش بوده‌ایم، احتمالا اولین گوشی هوشمند سامسونگ با صفحه نمایش تاشو است و سال آینده رسما معرفی خواهد شد. پیش از این بارها گفته شده بود که این غول تکنولوژی کره‌ای احتمالا اولین سازنده‌ای خواهد بود که گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو را معرفی می‌کند اما تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن هستند که هوآوی احتمالا سامسونگ را در این رقابت شکست می‌دهد و از اولین گوشی هوشمند تاشوی خود در نوامبر سال 2018 رونمایی می‌کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

alikh79

۱۳۹۷/۱/۳۰
چه میکند این سامسونگ معلوم نیست چی تو سرش داره