خانهاخبار
ساعت‌های هوشمند اپل به‌زودی از واچ‌فیس‌های تردپارتی پشتیبانی می‌کنند

ساعت‌های هوشمند اپل به‌زودی از واچ‌فیس‌های تردپارتی پشتیبانی می‌کنند

‎ساعت هوشمند اپل از ابتدا تا امروز، از واچ‌فیس‌های محدودی پشتیبانی می‌کرد، اکنون اپل سعی می‌کند این رویه را تغییر دهد.
۱۳۹۷/۱/۲۸

با ورود جدیدترین نسخه بتای watchOS، احتمال پشتیبانی این سیستم عامل از واچ‌فیس‌های متفرقه نیز قوت گرفته است. از وقتی که  اپل از ساعت‌های هوشمند خود رونمایی کرد، دسترسی به واچ‌فیس‌ها و سفارشی‌سازی این ساعت‌ها تقریبا غیرممکن بوده است. اما با جدیدترین کیت نرم‌افزاری واچ‌اواس یعنی NanoTimeKit، این موضوع در شرف تغییری بزرگ است.

NanoTimeKit امکانات بسیار زیادی دارد که یکی از آن‌ها مربوط به تنظیمات این ساعت هوشمند است. تا امروز، صاحبان ساعت اپل تنها امکان انتخاب واچ‌فیس از بین تعدادی محدودی را داشتند که  توسط خود اپل یا شریک آن کمپانی یعنی دیزنی گزینش می‌شدند، اما به نظر می‌رسد در نسخه جدید سیستم عامل این ساعت یعنی نسخه 4.3.1 بتا، اپل بالاخره دسترسی به ساخت واچ‌فیس را برای توسعه‌دهندگان ممکن کرده است. این دسترسی تازه، از طریق کدهای کشف شده از این نسخه بتا فاش شده‌اند. اما جالب است که پیام مشخص اپل یعنی "نسل جدید تنظیمات واچ‌فیس‌ها، اینجا اتفاق خواهد افتاد" درست کنار خط جدید کدها قرار دارد و همین موضوع به پشتیبانی واچ‌فیس‌های متفرقه در آینده‌ای نزدیک اشاره می‌کند. در همین راستا، از این پس توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند شروع به ساخت واچ‌فیس‌های اختصاصی کنند.

اپل هنوز به شکل رسمی این موضوع را اعلام نکرده اما با توجه به خط جدید کدهای موجود، به نظر می‌رسد حداقل در حال فکر کردن به این موضوع است. در نهایت اما اپل می‌تواند پیش از اعلام عمومی، این ایده را متوقف کند. به هر حال اگر این شرکت تصمیم به ادامه دادن این کیت توسعه بگیرد، به احتمال زیاد موضوع را در کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان یا  WWDC در تاریخ 4 ژوئن اعلام خواهد کرد. انتظار می‌رود که این شرکت در کنفرانس آتی، تعدادی از به‌روز‌رسانی‌های نرم‌افزاری جدید مانند watchOS 5 را رونمایی کند که احتمالا شامل امکان پشتیبانی ساعت‌ها از واچ‌فیس‌های تردپارتی نیز خواهد بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)