خانهاخبار
نگاهی به خصوصیات نمایشگر بدون لبه Nova 3e هوآوی

نگاهی به خصوصیات نمایشگر بدون لبه Nova 3e هوآوی

هوآوی در ادامه موفقیت سری گوشی‌های Nova مدل جدید نوا 3 ایی را به بازار عرضه کرده است که در عین داشتن مشخصات سخت‌افزاری خوب و ظاهری زیبا، از قیمت مناسبی برخوردار است. در ادامه این مطلب نگاهی ویژه به نمایشگر بدون لبه این گوشی می‌اندازیم تا بیشتر با ویژگی‌های آن آشنا شوید.
۱۳۹۷/۲/۲

وقتی در مورد یک گوشی میان‌رده حرف می‌زنیم، ذهن‌ به سمت گوشی با مشخصات نه چندان قدرتمند، ویژگی‌های قدیمی و ظاهری معمولی می‌رود. اما هوآوی نشان داده می‌توان گوشی میان‌رده‌ای با قیمت مناسب تولید کرد که از نظر خصوصیات سخت‌افزاری، طراحی و امکانات چیزی از پرچمداران بازار کم نداشته باشد.

 گوشی Nova 3e یکی از جدیدتری گوشی‌های میان‌رده هوآوی است که به تازگی وارد بازار شده. نوا 3 ایی طراحی بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای دارد که بخش اعظم این زیبایی را مدیون نمایشگر بدون لبه خود است.

هوآوی همواره نشان داده در به‌کارگیری فناوری‌های جدید یکی از پیشگامان صنعت موبایل است. درحالی که بسیاری از شرکت‌ها بزرگ ویژگی‌هایی مثل دوربین دوتایی، حافظه رم بالا، شارژ سریع و نمایشگر بدون لبه را تنها برای پرچمداران خود در نظر می‌گیرند؛ هوآوی سال‌هاست این ویژگی‌ها را به گوشی‌های میان‌رده اضافه کرده‌ و در عین حال قیمت آنها را متعادل نگه داشته است.

image

Nova 3e از یک نمایشگر 5.84 اینچی استفاده می‌کند که بخش بزرگی از پنل جلو گوشی را به خود اختصاص داده است. نسبت صفحه نمایش به کل بدنه 80.5 درصد است که نشان دهنده حاشیه‌های باریکی آن است. به همین دلیل است که هوآوی توانسته این نمایشگر بزرگ را در بدنه‌ای با ابعاد مناسب جا دهد و گوشی را خوش‌دست نگه دارد.

در بالای نمایشگر Nova 3e نوار سیاه‌ رنگی به نام Notch را مشاهده می‌کنید که ظاهری خاص به دستگاه بخشیده است. به دلیل نسبت بالای صفحه نمایش به بدنه دستگاه و حاشیه‌های باریک اطراف نمایشگر، این نوار در بالای گوشی ایجاد شده است تا دوربین دوم، خروجی صدا و سنسورها در آن جای بگیرند.

image

رزولوشن این صفحه نمایش کشیده 2280 در 1080 پیکسل است که تراکم پیکسلی معادل 432ppi را ارائه می‌دهد. چنین کیفیتی در کنار استفاده از پنل نمایش IPS و محدوده رنگ فوق العاده NTSC 96% تضمین می‌کند رنگ‌های تصاویر در این نمایشگر بسیار جذاب، شفاف و نزدیک به واقعیت نشان داده شوند و عملکرد خوبی در دید از زاویه مایل داشته باشد.

در ادامه با برخی از ویژگی‌ها و تنظیمات صفحه نمایش FullView نوا 3 ایی آشنا می‏شویم. این تنظیمات به شما امکان می‌دهند تا نحوه نمایش تصاویر را بنا به خواست خود تغییر دهید و از توانایی‌ها نمایشگر استفاده بیشتری ببرید.

image

Color Mode: در این بخش می‌توان حالت رنگ‌های صفحه را به گرم یا سرد تغییر داد یا به صورت دستی آن را مطابق با میل خود تنظیم کرد.

Eye comfort: این گزینه نور مضر آبی را از نمایشگر حذف می‌کند و سبب می‎شود تا چشم‌ها در تاریکی کمتر خسته شوند و کاربر دچار بی‌خوابی نشود.

Screen resolution: اگرچه رزولوشن پیش‌فرض گوشی FHD+ است اما برای صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌توان کیفیت نمایشگر را در این بخش به HD+ کاهش داد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (21 نظر)

علیرضا

۱۳۹۷/۳/۷
سلام میشه کاری کرد که در بازی کردن و فیلم دیدن از تمام صفحه استفاده کرد؟؟ مثل اینکه در هنگام بازی کردن و فیلم دیدن قسمت ناچ گوشی به رنگ مشکی در میاد

احمد

۱۳۹۷/۲/۴
وااای ظرافت این مدل جدیده واقعا خیره کننده س. حتی از ایفن 10 هم شیک تر شده اونم با کمتر از یک چهارم قیمت !!! به جای استفاده از طراحی فلت تو حاشیه ی بالایی که پیشتر تو همه محصولات هواوی بود ، از قسمت حاشیه ی مشکی رنگ متقارن استفاده کردن که محل قرارگیری سنسورهای موردنیاز دستگاهه. با استفاده از این طراحی جدید از حداکثر فضای موجود استفاده کرده و حاشیه ی اطراف صفحه ی نمایش و به کمترین میزان ممکن رسونده .یعنی از دو قسمت راست و چپ این حاشیه، برای نمایش اطلاعاتی مثلا نوتیفیکیشن های دریافتی، وضعیت ارتباطی دستگاه، وضعیت باتری و … استفاده شده. کنار این حاشیه، فقط قسمت زیر صفحه نمایش حاشیه ی خیلی کمی داره بجز این، از هیچ دکمه ی فیزیکی یا سنسوری برای اسکن کردن اثر انگشت استفاده نشده و بردنش پشت گوشی که استفاده ش هم راحتتر میشه. صفحه ش هم 5.8 اینچیه و واسه بازی و فیلم اینا عالیه ولی اصلا بزرگ بنظر نمیاد برخلاف بقیه مارک های دیگه و وزنش هم خیلی سبک شده 145 گرم!!!

پورحسنی

۱۳۹۷/۲/۴
چیپ کایرین 659 قلب تپنده ی پردازشی گوشی نوا 3e را شامل میشه. این چیپ، تشکیل شده از هشت هسته ی پردازشی با قدرت پردازشی 2.36 گیگاهرتز هست. همچنین، در این گوشی از چهار گیگابایت رم به همراه 64 گیگابایت حافظه ی داخلی استفاده شده که البته امکان استفاده از مموری کارت تا ظرفیت 256 گیگابایت برای افزایش حافظه ی دستگاه نیز وجود داره. که البته رم 4 گیگی اون خیال کاربرا رو از امکان اجرای هم زمان چند اپلیکیشن در محیط سیستم عامل اندروید راحت میکنه. خوشبختانه هواوی از جدیدترین نسخه ی سیستم عامل اندروید به صورت پیش فرض بروی این گوشی استفاده کرده و گوشی رو با اندروید 8.0 و نسخه ی هشتم از رابط کاربری خود به بازار عرضه کرده . بطور کلی میشه گفت که توان پردازشی و سخت افزاری که این گوشی از آن بهره مند شده است، به عنوان یک گوشی میان رده در مقابل با اسنپدراگون 845 که توی گوشی های سامسونگ استفاده میشه فوق العاده ست.

اسد

۱۳۹۷/۲/۴
کسی راجب توانایی سخت افزاریش اطلاعی داره که نسبت به بقیه گوشی هاش چه فرقی کرده؟

کیمیا

۱۳۹۷/۲/۴
سلاممممم وای دقیقا من 5 سال گوشی 5s ایفن داشتم و چون خیلی مدل های جدیدش گرون شده نمیتونستم عوضش کنم از طرفی هم با اپدیت های جدیدش گوشیم خراب تر میشد باتریش که کلا 3-4 ساعت شارژ نگه می داشت دوربینشم به شدت بد کیفیت شده بود و کلا کند شده بود هر برنامه ای باز میکردم یا هنگ میکرد یا 2 دقیقه زول میکشید تا باز کنه ولی دو هفته پیش اینو دست دوستم دیدم و خیلییییی خوشم اومد قیمتش باورنکردنیه باز های سنگین رو خیلی خوب اجرا میکنه بدون هیچ دیلی یا هنگی باتریش هم اگر بازی نشه باهاش تا دو روز کار میکنه دوربینش هم که کلا انگار دوربین حرفه ای عکاسیه واسه دوربین جوش 16 مگاپیکسلی گذاشتن!!!! که هیچ گوشی ای نداره الان یعنی سلفی گرفتن باهاش عالیهههه با یه عالمه افکت و اپشن جدید و رنگای واضح و زنده بر عکس ایفن که رنگ های مات و سرد میکرد. یه گزینه دیگه هم که داره که ایفن نداره و واقعا اذیت کنندس اینه که پورت یو اس بیش میکرو یو اس type c داره یعنی میشه خیلی سریع فایل ها با یه فلش بین گوشی های دیگه یا لپ تاپ منتقل کرد!!