خانهاخبار
پرچمدار G7 ThinQ ال جی با دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی و هوش مصنوعی پیشرفته در راه است

پرچمدار G7 ThinQ ال جی با دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی و هوش مصنوعی پیشرفته در راه است

شایعه شده است که ال جی قصد دارد برخلاف گزارش‌های قبلی یک پرچمدار دیگر هم تا آخر سال جاری معرفی کند. این گوشی سطح بالا G7 ThinQ نام دارد و بسیاری از مشخصات فنی و ظاهری‌اش به تأیید سازنده رسیده‌اند.
۱۳۹۷/۱/۲۷

چند روز پیش شاهد انتشار تصاویر رندر شده تازه‌ای از پرچمدار بعدی ال جی از سری محبوب G به نام G7 ThinQ بودیم که آن را در چند رنگ مختلف به نمایش می‌گذاشت و حالا می‌خواهیم مفصلا به شرح مشخصات این گوشی بپردازیم. این اسناد ابتدا توسط یک منبع معتبر منتشر شدند و پس از آن هم با نگاهی به مستندات رسمی کمپانی سازنده به تأیید رسیدند. البته بسیاری از این اطلاعات پیش‌تر در قالب شایعه درباره G7 منتشر شده بودند اما حالا مجالی پیش آمده است تا به این مشخصات با استناد به کمپانی ال جی اشاره کنیم.

image

طراحی ظاهری با بریدگی حاشیه

اجازه دهید این مطلب را با یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین خبرها درباره G7 ال جی آغاز کنیم. بارها در شایعه‌ها و تصاویر منسوب به این گوشی شاهد طراحی ظاهری با الهام از آیفون 10 اپل و مجهز به بریدگی حاشیه بودیم و حالا دیگر این احتمال تقریبا قطعی به نظر می‌رسد. البته کمپانی سازنده به خوبی به این موضوع واقف است که احتمالا بسیاری از کاربران با طراحی بریدگی حاشیه موافق نیستند و به همین خاطر در نظر دارد نرم افزار خود را به گونه‌ای توسعه دهد که امکان نمایش لبه تا لبه و همچنین پنهان کردن بریدگی را هم فراهم آورد. لازم است اشاره کنیم که پنهان کردن بریدگی حاشیه در نتیجه منجر به کاهش فضای مورد استفاده صفحه نمایش می‌شود چراکه نوار حاشیه‌ای به شکل کامل کناره‌های بریدگی را در بر می‌گیرد تا شکل منحصر به فردش را پنهان کند. درواقع بریدگی به همراه حسگرها و دوربین سلفی در همان موقعیت باقی می مانند اما یک نوار کلی در این موقعیت به وجود می‌آید تا شکلش آن را تغییر دهد. ال جی قصد دارد G7 ThinQ را به عنوان یک گوشی هوشمند با بریدگی حاشیه انتخابی معرفی کند اما حقیقت امر اصلا اینگونه نیست.

باز هم هوش مصنوعی

ال جی قصد دارد هوش مصنوعی را به عنوان هسته مرکزی در G7 ThinQ در نظر بگیرد. همین موضوع درواقع علت اصلی انتخاب پسوند ThinQ برای G7 است. این پسوند اصلا به زیبایی نام تجاری گوشی کمکی نمی‌کند اما به خوبی می‌تواند تعبیه هوش مصنوعی را در G7 به شکل عمده نمایان کند. هوش مصنوعی در بخش‌های مختلفی از این گوشی به کار گرفته شده و به خوبی با آن ادغام شده است. دوربین تنها یکی از بخش‌ها و ویژگی‌های G7 ThinQ به شمار می‌رود که از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد بهره می‌برد.

هوش مصنوعی + دوربین = AI Cam

همان‌طور که در معرفی گوشی V30S ThinQ هم شاهد بودیم، ال جی قصد دارد ویژگی تعبیه هوش مصنوعی در دوربین گوشی G7 ThinQ را هم تحت عنوان AI Cam معرفی کند. دوربین G7 ThinQ قادر است به کمک هوش مصنوعی مناظر اطراف را شناسایی کند و برای بهبود کیفیت پیشنهاداتی ارائه دهد. AI Cam 4 امکان انتخاب فیلتر پیشرفته ارائه می‌کند که می‌توانند سطح کیفی تصویر را براساس رنگ، تضاد و اشباع رنگ بهینه‌سازی کنند. G7 ThinQ همچنین قرار است قابلیت متعادل سازی شرایط نور مستقیم را به کمک تنظیم نور ورودی ارائه کند و امکان تغییر به وضعیت زاویه باز را هم فراهم آورد. این مورد آخر درواقع بخشی از عملکرد AI هستند چراکه دوربین به کمک هوش مصنوعی به خوبی تشیخص می‌دهد که چه زمانی باید میزان نور ورودی را کنترل کند یا چه زمانی بهتر است لنز را به زاویه باز تغییر دهد و همین پیشنهادها را به کاربر ارائه خواهد داد. همچنین سطح هوشمندی این پیشنهادها می‌تواند G7 ThinQ را قادر سازد اشیا درون تصویر را هم از نظر انسان، حیوان، منظره و برخی موارد دیگر تشخیص دهد و بهترین تنظیمات ممکن را برای ثبت تصاویر آن‌ها ارائه دهد. در گزارش مرتبط دیگری هم در این باره گفته شده است که کمپانی ال جی قصد دارد در مراسم معرفی G7 ThinQ همچنین اعلام کند که می‌خواهد پشتیبانی از Google Lens را افزایش دهد.

پیکسل را فراموش کنید؛ با G7 ThinQ سوپر پیکسل را تجربه کنید!

ال جی قصد دارد با عبارت سوپر پیکسل بر توانایی G7 ThinQ در تشیخص منظره در نور بسیار کم تأکید کند. این ویژگی به کمک Bright Mode توسط کاربر قابل دسترسی و بررسی خواهد بود. ویژگی مذکور هم مانند موارد قبلی به کمک هوش مصنوعی امکان پذیر شده است و ابتدا تشخیص می‌دهد که شما در موقعیتی با نور بسیار کم قرار گرفته‌اید و سپس پیکسل‌ها را به طور فشرده در کنار هم قرار می‌دهد و سوپر پیکسل را ایجاد می‌کند. ال جی در این باره ادعا می‌کند که همین ویژگی باعث می‌شود دوربین G7  نسبت به نسل قبلی و همچنین V30 و V30+ در ثبت تصاویر در نور کم بسیار موفق‌تر عمل کند و آن‌ها را تا 4 برابر روشن‌تر و باکیفیت‌تر ثبت کند.

بهترین دوربین دوگانه ال جی تا به امروز

گوشی G7 ThinQ قرار است به دوربین دوگانه با لنزهای 16 مگا پیکسلی مجهز شود. تعبیه این دوربین به معنی ارتقا نسبت به دوربین اصلی 13 مگا پیکسلی روی G6 و همچنین دوربین 13 و 16 مگا پیکسلی روی گوشی V30 است. البته این بار هم شاهد دو لنز متفاوت در یک ماژول هستیم. لنزهای 16 مگا پیکسلی در دوربین اصلی پرچمدار تازه قرار است از نوع استاندارد و زاویه باز طراحی شوند. همان‌طور که گفتیم، امکان تغییر لنز توسط کاربر به آسانی فراهم می‌شود و حتی می‌توانید به کمک هوش مصنوعی و به صورت خودکار هم این تغییر را احساس کنید. میدان لنز زاویه باز 107 درجه است و لنز اصلی شیشه‌ای هم از دیافراگم 1.6 بهره می‌برد. لنز اصلی همچنین از سازگاری 10-bit HDR بهره می‌برد و می‌تواند رنگ‌ها را بهتر ثبت کند. G7 ThinQ یک گوشی با سازگاری HDR10 به شمار می‌رود و این یعنی نه تنها ویدیوهایی باکیفیت HDR10 ضبط می‌کند بلکه قادر است ویدیوها را با کیفیت HDR10 روی صفحه نمایش خود بازپخش کند.

استیکرهای 3 بعدی دوربین، Live Photo، وضعیت پرتره و نسخه تازه Graphy

اگر ویژگی‌های ذکرشده درباره دوربین G7 ThinQ را نپسندیدید، نگران نباشید چراکه آن‌ها تنها تعدادی از قابلیت‌های تازه دوربین گوشی مذکور به کمک هوش مصنوعی هستند. برای مثال، استیکرهای 2 بعدی و 3 بعدی متحرک در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. Graphy هم پیش از این روی پرچمدار V30 معرفی شده بود و حالا G7 قرار است که به نسخه به روزرسانی شده‌اش مجهز شود. در حال حاضر مشخص نیست که Graphy 2.0 از چه نظر نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته است اما کاربران G7 ThinQ هم مانند دارندگان V30 قادر خواهند بود در وضعیت Manual Camera از میان تعداد تصاویر انتخاب کنند و به تنظیمات متعدد مانند ISO، سرعت شاتر، تنظیم سفیدی تصویر و سایر موارد دسترسی یابند. علاوه بر همه موارد ذکر شده قابلیت Live Photo هم در G7 ThinQ فراهم شده است و کاربران را قادر می‌سازد تا تصاویر دیگری هم قبل و بعد از تصویر اصلی‌شان ثبت کنند. نتیجه این قابلیت را می‌توان بعدا به صورت ویدیوی کوتاه مشاهده کرد یا از آن به عنوان ابزاری برای مرور و انتخاب بهترین تصویر بهره برد. همان‌طور که گفتیم، دوربین اصلی این گوشی از نوع دوگانه است و از وضعیت پرتره هم پشتیبانی می‌کند. این ویژگی به معنی تار کردن پس زمینه تصویر و تمرکز روی شیء اصلی است. این قابلیت در دوربین گوشی G7 ThinQ نه تنها در حال ثبت تصویر بلکه پس از آن هم فعال خواهد بود. کمپانی ال جی همچنین قصد دارد تصاویر پرتره G7 را به کمک لنز زاویه باز متفاوت‌تر از سایر پرچمداران ارائه کند و جالب است بدانید که دوربین سلفی‌ این گوشی هم از وضعیت پرتره پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایشی باکیفیت‌تر، رنگی‌تر و روشن‌تر با مصرف انرژی کم‌تر

ال جی می‌خواهد به کاربرانش مژده دهد که دوربین دوگانه G7 ThinQ علاوه بر بهره گرفتن از هوش مصنوعی قادر است تصاویر باکیفیت‌تر با رنگ‌های واقعی‌تر ثبت کند. این مورد همچنین برای تبلیغ صفحه نمایش گوشی مذکور هم کاربرد دارد. صفحه نمایش G7 ThinQ از پیکسل‌های سفید بیشتری بهره می‌برد و به همین خاطر باکیفیت‌تر است. ال جی در توضیح در این باره می‌گوید پیکسل‌های سفید صفحه نمایش G7 ThinQ از سایر گوشی‌های قبلی‌اش بیشتر هستند و به همین خاطر روشنایی صفحه هم تقریبا 2 برابر بیشتر شده است. نکته جالب توجه اینجاست که بهبود صفحه نمایش این گوشی اصلا منجر به افزایش میزان مصرف انرژی آن نشده است چراکه G7 ThinQ ظاهرا از تکنولوژی M+ ال جی بهره می‌برد. این تکنولوژی در حال حاضر تنها روی تلویزیون‌های ال جی تعبیه شده است و ادعا می‌کند که پیکسل‌های سفید بیشتری را با خود به همراه می‌آورد. بخش عمده این روند به کمک الگوریتمی منحصر به فرد اجرا می‌شود و همین موضوع باز هم بر تعبیه هوش مصنوعی پیشرفته در G7 ThinQ تأکید می‌کند.

بلندگوهای Boombox

ال جی قرار است از بلندگوهای تازه Boombox در G7 بهره ببرد. ال جی در توضیح فنی این بلندگو می‌گوید که مانند اتاقی برای بازآوایی و تشدید صدا عمل می‌کند. این ادعا یعنی گوشی G7 سیگنال‌های رادیویی را پیش از استخراج و به گوش شنونده رساندن به ارتعاش درمی‌آورد و به همین خاطر نتیجه نهایی این عمل به شکل صدای قوی‌تر به گوشی می‌رسد. در تصاویر منسوب به G7 ThinQ هم شاهد تعبیه بلندگوهایی بزرگ‌تر از بلندگوهای G6 بودیم و این موضوع می‌تواند گواه تأیید تکنولوژی Boombox باشد.

در بخش دیگر که قرار است شما به عنوان کاربر با گوشی صحبت کنید هم بهبودهایی رخ داده است. ال جی گوشی G7 ThinQ را به قابلیت تشخیص صدا از راه دور مجهز کرده است. این قابلیت بیش از هر چیز با دستیار صوتی سازگار است و بدین معنیست که G7 می‌تواند صدای کاربر را از فاصله‌ای دورتر از آنچه G6 تشخیص می‌داد، بشنود. ال جی در این باره ادعا می‌کند که پرچمدار تازه‌اش قادر است صدای کاربر را از فاصله 5.18 متری هم بشنود و تشخیص دهد.

دستیار صوتی گوگل

پرچمدار G7 ThinQ قرار است به دستیار صوتی گوگل مجهز شود و این موضوع اصلا عجیب و شگفت انگیز به نظر نمی‌رسد اما اسناد ال جی نشان می‌دهند که دستیار هوشمند گوگل قرار است در این گوشی به شکل پیشرفته‌تری ادغام شود و با آنچه در گوشی‌های قبلی شاهدش بودیم متفاوت باشد. این موضوع ظاهرا به دنبال همکاری اختصاصی ال جی با گوگل و امضای قراردادی برای تعریف برخی دستورات مخصوص گوشی‌های ال جی به دستیار گوگل محقق شده است. هنوز جزئیات این دستورها منتشر نشده است اما گفته می‌شود که جمعا 32 دستور متفاوت هستند. پیش بینی می‌شود که برخی از این دستورها با اکوسیستم هوش مصنوعی ThinQ سازگار باشند. در این میان می‌توان به دو دستور برای اجرای جستجوی تصویری (Visual Search) و ثبت سلفی با زاویه باز (Wide Angle Selfie) توسط دستیار هوشمند گوگل اشاره کرد.

نتیجه‌گیری

پرچمدار G7 ThinQ قرار است با سر و صدای فراوان و ویژگی‌های نوین معرفی شود. هوش مصنوعی، دوربین دوگانه و همچنین ترکیب این دو قابلیت می‌تواند یکی از مهم‌ترین نکته‌های ترغیب کننده خرید این گوشی باشد. پخش و ضبط صدای باکیفیت هم یکی دیگر از اصلی‌ترین ویژگی‌های G7 ThinQ به شمار می‌رود. اینگونه به نظر می‌رسد که پرچمداران سری‌های V و G ال جی هر روز به هم شباهت بیشتری پیدا می‌کنند چراکه هر دوی آن‌ها این روزها بیش از هر چیز روی امکانات صوتی و تصویر برداری متمرکز شده‌اند. G7 ThinQ قرار است در طراحی پنل جلو از آیفون 10 اپل الهام بگیرد و لنزهای دوربین دوگانه‌اش هم 16 مگا پیکسلی باشند و هر دو دوربین اصلی و سلفی‌اش هم از وضعیت پرتره پشتیبانی کنند. در آخر باید تأیید کنیم که این گوشی با سیستم عامل پیش فرض اندروید 8.0 اوریو معرفی می‌شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

رضا

۱۳۹۷/۱/۲۷
منبعت اشتباهه تو مشخصات این گوشی صفحه m+ lcd و همینجوری الکی زده که این گوشی داره!

rafa_

۱۳۹۷/۱/۲۷
با تمام احترام به گوشی های ال جی مخصوصا همین گوشی که هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ امکانات فوقلاده شده ، ولی من فقط قابلیت واید دوربینش دوست دارم