خانهاخبار
گوشی گیمینگ Xiaomi Black Shark با هشت گیگابایت رم معرفی شد

گوشی گیمینگ Xiaomi Black Shark با هشت گیگابایت رم معرفی شد

شرکت Black Shark در یک رویداد اختصاصی در چین، گوشی گیمینگ جدیدش را معرفی کرده است؛ این مدل به هشت گیگابایت رم، تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام و دروبین دوگانه مجهز شده است و از سیستم‌ خنک‌کننده مایع استفاده می‌کند.
۱۳۹۷/۱/۲۵

شرکت شیائومی، به‌تازگی از گوشی گیمینگ خود با نام Black Shark رونمایی کرده است؛ زمان رونمایی از این گوشی، مطابق با آنچه که پیش‌تر وعده داده شده بود، است. در واقع، گوشی گیمینگ جدید شیائومی توسط Black Shark توسعه یافته است؛ با این‌حال، شرکت Black Shark توسط شیائومی حمایت می‌شود.

image

گوشی جدید شیائومی نزدیک به 9.25 میلی‌متر ضخامت دارد؛ وزن آن نیز به 190 گرم می‌رسد تا حمل آن چندان ساده نباشد! البته درون این گوشی که ظاهری نسبتاً عجیب و غریب دارد، مشخصات سخت‌افزاری بسیار قدرت‌مندی جای گرفته است و به‌نظر می‌‍رسد که توجه شرکت سازنده به مشخصات، باعث شده تا Black Shark طراحی فضایی داشته باشد! طراحی X شکل نوارهای آنتن، باعث شده است تا مشکل عدم سیگنال‌دهی، حتی در زمانی گوشی را در دست دارید؛ برطرف شود. برای این گوشی گیمینگ، یک گیم‌‍پد نیز معرفی شده است که به یک طرف گوشی متصل می‌شود و تنها 40 گرم وزن دارد. شیائومی اعلام کرده است که گیم‌پد جدیدش از بلوتوث 4.0 پشتیبانی می‌کند و با تمامی گوشی‌هایی که سیستم‌عامل اندروید 4.4 یا نسخه جدیدتر را اجرا می‌کنند؛ سازگاری خواهد داشت. این گیم‌پد به باتری 150 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و شارژدهی آن با یک‌بار شامل کامل به 30 ساعت می‌رسد.

image

گوشی گیمینگ Black Shark به صفحه‌نمایش 5.99 اینچی با رزولوشن FHD+ مجهز شده است که نسبت ابعاد نمایشگر 2 به 1 اعلام شده؛ صفحه‌نمایش این مدل، پوشش 97 درصدی از طیف رنگ DCI-P3 دارد و روشنایی حداکثری آن به 550 نیت می‌رسد. تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام با هشت هسته پردازشی به گوشی جدید شیائومی قدرت می‌دهد؛ این تراشه از فرآیند ساخت 10 نانومتری بهره می‌گیرد و با واحد پردازش گرافیکی Adreno 630 همراه می‌شود. فرکانس هشت هسته پردازشی تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام، 2.8 گیگاهرتز است.

image

شیائومی، گوشی جدیدش را با شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ارائه می‌دهد؛ اگر این مقدار حافظه را کافی نمی‌دانید، می‌توانید مدل مجهز به هشت گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه را خریداری کنید که قیمت بالاتری دارد. در هر دو نسخه از حافظه UFS 2.1 استفاده شده است. گوشی گیمینگ را بدون یک سیستم‌ خنک‌کننده مناسب، نمی‌توان یک گوشی گیمینگ واقعی نامید؛ به همین جهت، شیائومی از یک سیستم‌ خنک‌کننده مایع استفاده کرده است که می‌تواند دمای هسته‌های پردازشی را در هنگام پردازش‌های سنگین یا اجرای بازی‌های گرافیکی تا 8 درجه کاهش دهد. برای بهبود پردازش در گوشی شیائومی، از یک چیپ پردازش تصویر اختصاصی استفاده شده که توسط Pixelworks توسعه یافته است.

image

توجه شیائومی به گیمینگ، باعث نشده است تا سایر مشخصات گوشی گیمینگ Black Shark به فراموشی سپرده شود؛ در پشت این گوشی از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با دهانه لنزی F1.75 و 20 مگاپیکسلی با دهانه لنزی F1.75 استفاده شده است. ثبت تصاویر سلفی نیز با استفاده از یک سنسور 20 مگاپیکسلی با دهانه لنزی F2.2 امکان‌پذیر خواهد بود. این گوشی گیمینگ از باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت بهره خواهد برد و از فناوری شارژ سریع 3.0 کوالکام پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه کلید SHARK برای آن درنظر گرفته شده است که بهترین حالت پردازشی ممکن را ارائه می‌دهد.

image

نسخه پایه گوشی گیمینگ شیائومی با شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه به قیمت 2999 یوآن (477 دلار) عرضه خواهد شد؛ مدل دیگر با هشت گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه به قیمت 3499 یوآن (557 دلار) عرضه می‌شود. شیائومی پد مخصوص گوشی گیمینگ جدیدش را با قیمت 179 یوآن (29 دلار) عرضه خواهد کرد. در رابطه با زمان عرضه Black Shark، باید گفت که این مدل از امروز در چین عرضه خواهد شد؛ برای عرضه این گوشی در خارج از بازار چین، باید چندین هفته منتظر بمانید تا سیاست‌های شرکت سازنده برای عرضه جهانی گوشی گیمینگ جدیدش اعلام شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Keyhan

۱۳۹۷/۱/۲۵
به نظر من 477 دلار واسه سوپرفونی مثل این با طراحی مدرنو جدید و مشخصات سخت افزاری فوق العاده قیمت باور نکردنی هست و میتونه گزینه خرید بسیار عالی واسه جوونا باشه
با این قیمت از برندای دیگه فقط باید به فکر میان رده های تکراری بود در حالی که این گوشی چیزی از پرچمدارا هم کم نداره علاوه بر مشخصات ممتاز گیمینک و خاص خودش که داره. افرین به شیائومی. این برندو من از اوایل ورودش تحسین میکردم و دوستانی که کامنتامو میخوندن در جریانن. الانم به جایگاه خیلی بالا و برازنده ای تو صنعت موبایل رسیده و کارشو داره عالی ادامه میده.

مهراد

۱۳۹۷/۱/۲۵
قیمت های شیائومی فوق العادس

امیرمحمد

۱۳۹۷/۱/۲۵
مثل همیشه باید به دلیل موانع تجاری کشورمون یا باید با قیمت خیلی بیشتر از فروشگاه های خارجی بگیریم و پول گمرک هم روش یا باید از خیرش بگذریم و فقط عکس ها و فیلم های کار بااین گوشی رو ببینیم دقیقا مثل ریزرفون.