خانهاخبار
آیا اپل فناوری سنسور ضربان قلب را دزدیده است؟!

آیا اپل فناوری سنسور ضربان قلب را دزدیده است؟!

بنیانگذار یک شرکت که در زمینه تکنولوژی‌های مربوط به سلامتی مشغول به کار است، ادعا دارد اپل تکنولوژی مرتبط با تشخیص ضربان قلب را دزدیده است.
۱۳۹۷/۱/۲۴

اپل قصد دارد Apple Watch را بیش از پیش به یک ساعت هوشمند گرانقیمت با توانایی کنترل سلامتی تبدیل کند، اما یک مشکل حقوقی این کار را به تعویق انداخته است. بر اساس گفته‌های یک کمپانی به نام Omni MedSci در میشیگان که روی فناوری‌های مرتبط با کنترل سلامتی تمرکز دارد، اپل تکنولوژی مورد نیاز برای ساخت حسگر ضربان قلب خود را دزدیده این قابلیت کلیدی باعث جلو افتادن اپل در میان رقبایش شده است.

image

به گفته‌ی دکتر محمد اسلام، بنیانگذار Omni MedSci، تعدادی از اعضای اپل همچون متخصص تکنولوژی پزشکی شرکت، طراح سخت‌افزار و معاون رییس بازاریابی محصولات در بازه‌ سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ با کارمندان این شرکت درباره‌ امتیاز اپلیکیشن‌ها و اختراع‌های شرکت Omni MedSci جلساتی داشتند.

از دلایل دکتر اسلام آن است که پس از آنکه جزئیات این اختراع‌ها را به اپل نشان داده‌اند، این غول تکنولوژی تمامی مذاکرات در حال انجام در راستای همکاری خود را متوقف کرده است. در نهایت اپل اختراع تازه دزدی خود را در اواخر ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ به ثبت رساند که آخرین مورد مربوط به چگونگی استفاده از نورها برای نظارت بر گلوکز است. این در حالی قابل توجه است که اپل قصد دارد یک سنسور روی ساعت هوشمند خود برای بررسی قند خون افرادی که از دیابت رنج می‌برند ارائه کند.

در این شرایط، شرکت Omni MedSci امیدوار است که علاوه بر دریافت حق استفاده از اختراعات ثبت شده، شاهد جلوگیری فروش ساعت‌های اپل باشد هرچند که تا حد زیادی بعید به نظر می‌رسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Saeed

۱۳۹۷/۱/۲۵
واقعا خنده داره بعدم میگن اپل هیچیش نه کپی هست نه دزدی خوب از بقیه اختراع ها خوب سد استفاده میکنه

علی

۱۳۹۷/۱/۲۵
اپل از بس که دزدی می کنه نصف سال درگیر دعوای حقوقیه نصف دیگشم مشغول دزدی

احمد

۱۳۹۷/۱/۲۴
مشخصه چیزی نمی دونی.

عاقل

۱۳۹۷/۱/۲۴
والا تا جایی که میدونم اپل هر تیکه واسایلشو از یکی میخره بعد میده اچ تی سی سر هم کنه چند تا قطعه هم خودش میزنه که همشون نقض حق مالکیت اند کلا از اپل بعید نیست همچین کاری کرده باشه

مهمان

۱۳۹۷/۱/۲۴
کلا اپل یا میدزده یا تقلید میکنه و یا میخره. دریغ از فکر کردن و نوآوری و زحمت برای فکر کردن.