خانهاخبار
شورولت کامارو 2019 با ظاهری جذاب معرفی شد

شورولت کامارو 2019 با ظاهری جذاب معرفی شد

کمپانی شورولت، مدل 2019 از محصول محبوب خود یعنی کامارو را معرفی کرد که تغییراتی را در ظاهر و قوای محرکه تجربه کرده است. با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۷/۱/۲۲

کمپانی شورولت، از مدل 2019 خودرو محبوب خود یعنی کامارو پرده برداری کرد. این مدل در مقایسه با قبل، تغییراتی را در جلو پنجره، چراغ‌ها و نیز در داخل کابین تجربه کرده است. چندی پیش تصاویر جاسوسی از نمونه در حال آزمایش به دست آمده بود و حالا این مدل رسما رونمایی شده و یک موتور 4 سیلندر توربو جدید برای تریم 1LE را هم با خود به همراه دارد.

image

 

image

 

البته باید بگوییم که بزرگترین و مهمترین تغییر، در جلو پنجره رخ داده و طراحی جدید موجب می‌شود تا کامارو وحشی‌تر از هر زمان دیگری به نظر برسد. شورولت در طراحی این خودرو از زبان طراحی جدیدی استفاده کرده که وجود دریچه‌های هوای بزرگتر و خطوط شکسته بیشتر، موجب بهتر شدن جریان هوا و کاهش تاثیر منفی هوا می‌شود. در مدل SS هم همین ویژگی دیده می‌شود که نه تنها باعث زیباتر شدن آن شده، بلکه حجم هوای ورودی به محفظه موتور را در هر دقیقه 2500 لیتر افزایش می‌دهد. به این ترتیب موتور کار بسیار راحت‌تری برای خنک شدن دارد و می‌تواند حداکثر توان خود را ارائه دهد.

در کنار جلو پنجره، یکی از مهمترین ویژگی‌های این کامارو، رنگ آبی جدیدی است که برای آن در نظر گرفته شده. بد نیست بدانید که این رنگ از کامارو ترانس ام مسابقه‌ای در سال 1967 به عاریت گرفته شده است. رینگ‌های 20 اینچی موجب زیبایی بیشتر و نیز بهبود عملکرد خودرو می‌شود. اما چراغ‌ها هم در جلو و عقب کمی تغییر کرده و با به‌روزرسانی که برای آنها صورت گرفته، چهره خودرو را جذاب‌تر کرده‌اند به علاوه اینکه چراغ‌های جلو از نوع LED است.

image
image

اما در داخل کابین، کامارو تنها تغییرات جزئی را تجربه کرده است. نورپردازی داخل کابین در همه تریم‌ها به صورت آپشن، و آینه وسط متصل به دوربین عقب در تریم‌های بالا مانند 2SS و ZL1 به صورت استاندارد عرضه می‌شود. کامارو 2019 همچنین از سیستم اطلاعات و سرگرمی شورولت بهره می‌برد و همانند سایر محصولات این کمپانی از جمله مالیبو و کروز، این سیستم به بلوتوث مجهز است و اپلیکیشن‌های بیشتر و گرافیک بهتر از جمله تغییرات آن هستند.

از نظر فنی، مهمترین به‌روزرسانی در مدل قدرتمند SS رخ داده است. در این نسخه یک موتور 8 سیلندر وجود دارد که قدرت خود را از طرق جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. به علاوه ویژگی لانچ کنترل و حفظ خودرو بین خطوط در دسترس است. البته برای مشتاقان، همچنان جعبه دنده 6 سرعته دستی هم قابل انتخاب است. صحبتی از افزایش احتمالی قدرت موتور به میان نیامده است.

image
image

اما در نسخه 1LE برای نخستین بار از یک موتور چهار سیلندر استفاده شده است. این موتور 2.0 لیتری توربو که در کامارو استاندارد مورد استفاده قرار گرفته، می‌تواند قدرتی معادل 275 اسب بخار و گشتاوری برابر با 400 نیوتن متر تولید کند. این نیرو به وسیله جعبه دنده 6 سرعته دستی کنترل می‌شود. سیستم تعلیق پیشرفته، توزیع وزن به صورت 50 / 50 میان چرخ‌های جلو و عقب، حالت رانندگی مخصوص پیست و مسابقه برای مسیرها و شرایط خاص، لانچ کنترل در کنار موارد دیگر، از جمله ویژگی‌های آن هستند.

کامارو 2019 به همراه نسخه 1LE از سال جاری عرضه می‌شود. هنوز جزئیات مربوط به قیمت آن اعلام نشده اما انتظار داریم نسخه 1LE قیمتی بین 30 تا 35 هزار دلار داشته باشد. به نظر می‌رسد شورولت این نسخه را برای رقابت با خودروهایی چون هوندا سیویک R، فولکس واگن گلف R و هیوندای ولوستر N آماده کرده باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)