خانهاخبار
توقف فروش گوشی توسط فروشندگان، یکی از عوامل گرانی اخیر

توقف فروش گوشی توسط فروشندگان، یکی از عوامل گرانی اخیر

طی روزهای اخیر قیمت ارزهای خارجی به حدی با نوسانات شدید همراه بوده که باعث شده بسیاری از فروشندگان اقدام به توقف فروش محصولتشان کنند.
۱۳۹۷/۱/۲۱

افزایش چشمگیر قیمت گوشی‌های هوشمند از دو روز پیش پا به پای دلار آغاز شد. با این که بالا رفتن نرخ ارزهای خارجی از اصلی‌ترین عوامل افزایش قیمت گوشی‌ها نیز می‌شود اما تنها این موضوع نیست که ظرف چندین ساعت قیمت گوشی‌ها طی روزهای اخیر را لحظه به لحظه با خود بالا برده است. 

در چنین شرایطی بسیاری از فروشندگان تصمیم می‌گیرند تا مشخص شدن تکلیف نهایی نوسانات نرخ ارز از فروش محصولات گران‌قیمتشان اجتناب کنند. این موضوع شامل نمایندگی‌های رسمی برخی از برند‌های گوشی‌ هوشمند در بازار کشورمان هم نیز می‌شود و فقط مختص به مغازه داران نیست.  

با توجه به گزارشاتی که از بازار گردآوری شده به صراحت می‌توان دریافت که تعداد زیادی از نمایندگی‌های اصلی برخی از برندهای چینی و کره‌ای فروش گوشی‌های گران قیمت را متوقف کرده‌اند و آن افرادی که پرچمداران گران قیمت را به فروش می‌رسانند به همین بهانه قیمت‌هایشان را بالا برده‌اند. طبیعاتا هرچه قدر قیمت کالای دیجیتالی مانند لپ‌تاپ، گوشی هوشمند و تبلت‌ها بالاتر باشد به مراتب افزایش قیمت بیشتری را به همراه داشته و همین مسئله باعث شده تا پرچمدار گران قیمتی مانند iPhone X نسخه ۲۵۶ گیگابایت، مک‌بوک پرو، پیکسل ۲ ایکسل، میت ۱۰ پرو و... فروششان متوقف شده یا با قیمت بسیار بالاتر فروخته شوند. 

پیش بینی می‌شود این مسئله طی روزهای آینده برطرف شود و بازار گوشی‌ها به وضعیت سابق خود برگردد. به هر حال بهترین پیشنهاد ما به شما این است تا برای خرید گوشی جدید در صورت امکان کمی صبر کنید تا وضعیت بازار به ثبات نسبی خود برسد و از این حباب افزایش قیمت کاذب خود خارج شود. 

نظر خود را با ما و دیگر جی‌اس‌امی‌ها به اشتراک بگذارید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

امیر

۱۳۹۷/۱/۲۶
خود دیجیکالا یکی از عوامل اصلی گرونیه

فرهاد

۱۳۹۷/۱/۲۱
اختلاف قیمت ایفون با برای مثال هوواوی در حد شوخیه هنوز