خانهاخبار
با ویژگی‌های جدید در watchOS 4.3 اپل آشنا شوید

با ویژگی‌های جدید در watchOS 4.3 اپل آشنا شوید

کمپانی اپل پس از دو ماه آزمایش سرانجام نسخه نهایی سیستم عامل مخصوص اپل واچ یعنی watchOS 4.3 را رسما منتشر کرد. در این مطلب به تشریح ویژگی‌های تازه و تغییرات اعمال شده در این سیستم عامل می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۱/۱۹

اپل سرانجام نسخه تازه سیستم عامل مخصوص اپل واچ خود را به نام watchOS 4.3 رسما معرفی کرد. این نسخه ویژگی‌های تازه متعددی با خود به همراه می‌آورد و بسیاری از موارد و باگ‌های قبلی را هم بهبود می‌بخشد.

image

نسخه بتای اولیه watchOS 4.3 ابتدا در ژانویه سال جاری میلادی برای توسعه دهندگان منتشر شد و بسیاری از کاربران در پی دست یافتن به آن بودند. اما از آنجا که اپل معمولا نسخه عمومی از بتای سیستم عامل watchOS را منتشر نمی‌کند، ما هم در کنار سایر کاربران منتظر بودیم تا نسخه نهایی آن منتشر شود. حالا نوبت آن فرا رسیده است که به صورت مفصل‌تری به شرح موضوع بپردازیم و تغییرات اعمال شده در watchOS 4.3 برشماریم.

بازگشت توانایی کنترل پخش موسیقی روی آیفون؛ امکان پخش موسیقی روی دستگاه‌های هوم پاد و ایرپاد متصل به اپل واچ

امکان تنظیم صدای موسیقی و تغییر قطعات روی اپل واچ از همان نسخه اولیه watchOS در دسترس قرار گرفته بود اما به یکباره از watchOS 4 حذف شد و بسیاری از کاربران را ناامید کرد. از طرفی حالا با انتشار watchOS 4.3 دوباره شاهد بازگشت تنظیم صدای موسیقی و امکان بوت آن هستیم.

حالا مانند گذشته قادر هستید موسیقی که توسط آیفون پخش می‌شود را روی اپل واچ کنترل کنید و همچنین امکان کنترل پخش موسیقی از هوم پاد یا ایرپاد هم روی این ساعت هوشمند فراهم شده است. همان‌طور که حدس می‌زنید، این ویژگی به معنی امکان پخش موسیقی از اپل واچ روی ایرپاد و هوم پاد بدون نیاز به اتصال با آیفون است.

امکان قرار دادن اپل واچ در جهت‌های مختلف در وضعیت شارژ و نمایش وضعیت Nightstand

امکان شارژ اپل واچ در وضعیت Nightstand تا به امروز تنها در حالت افقی امکان پذیر بود. حالا با نصب نسخه تازه watchOS 4.3 دیگر مجبور نیستید اپل واچ خود را برای شارژ کردن روی کناره بدنه قرار دهید تا سرانجام صفحه نمایش در وضعیت Nightstand فعال شود.

این تغییر مثبت باعث شده است استفاده از وضعیت Nightstand روی پد شارژ بی سیم AirPower اپل آسان‌تر شود. کاربران حالا می‌توانند اپل واچ، آیفون و ایرپادهای خود را روی پد شارژ قرار دهند و همچنان شاهد صفحه نمایش فعال باشند. ویژگی تازه دیگر آنکه وضعیت Nightstand در حالت پرتره هم روی هر شارژ بی سیم جانبی مخصوص اپل واچ فعال خواهد شد.

به جز موارد مذکور، تغییراتی هم در نمایش وضعیت اتصال به باتری روی صفحه نمایش اعمال شده است. پیش از این در هنگام اتصال اپل واچ به باتری تنها میزان شارژ آن به صورت درصد و به شکل دایره به نمایش درمی‌آمد در حالی که حالا با نصب نسخه تازه watchOS 4.3 شاهد حرکت در این دایره خواهید بود و میزان شارژ هم با پر شدن و خالی شدن پیکسل‌های نوری شکل تازه‌تری پیدا کرده است. وقتی اپل واچ به وضعیت پرتره برمی‌گردد، آیکون باتری هم به گوشه بالا سمت چپ منتقل می‌شود.

بهبود در واچ فیس Siri

واچ فیس Siri در watchOS نسبتا تازه به شمار می‌رود و حالا در نسخه 4.3 بهبود یافته و برخی ویژگی‌های تازه هم به آن اضافه شده است.

اولین ویژگی قابل ذکر امکان گردآوری و نمایش داده‌های مربوط به فعالیت‌های کاربران است. Siri حالا می‌تواند همه فعالیت‌های روزمره شما را دنبال کند و روند پیشرفت‌تان را هم به نمایش بگذارد. این دستیار هوشمند همچنین قادر است شما را تشویق کند تا به اهدافی که برای فعالیت‌های روزمره ورزشی‌تان در نظر گرفته‌اید، برسید.

ویژگی دیگر واچ فیس Siri این است که کارت‌های مرتبط به قطعات موسیقی مختلف را که اخیرا به فهرست‌های ترکیبی Apple Music اضافه می‌شوند، نشان می‌دهد.

برای به روزرسانی به watchOS 4.3 باید اپلیکیشن Watch روی آیفون‌تان را اجرا کنید و به منوی تنظیمات بروید. سپس در بخش General به Software Update بروید و تازه‌ترین نسخه‌های نرم افزاری منتشر شده را جستجو کنید. حالا اپلیکیشن شما آخرین نسخه را پیدا می‌کند و به شما پیغام می‌دهد. به خاطر داشته باشید که این به روزرسانی نرم افزاری ابتدا توسط گوشی آیفون دریافت و توسط بلوتوث به اپل واچ ارسال می‌شود؛ به همین خاطر ممکن است روند آن کمی طولانی شود و 10 تا 15 دقیقه طول بکشد. بهتر است اپل واچ خود را در خلال اجرای روند دریافت و نصب watchOS 4.3 به شارژ متصل کنید و حواستان باشد که سطح باتری آن از 50% کمتر نباشد.

در ادامه یادداشت رسمی اپل درباره انتشار به روزرسانی watchOS 4.3 را مشاهده کنید:

  • پخش و تنظیم صدای موسیقی از هوم پاد را روی اپل واچ کنترل کنید
  • بازگشت امکان کنترل پخش موسیقی روی آیفون
  • امکان قرار دادن اپل واچ روی شارژر در جهت‌های مختلف و بهره گرفتن هم‌زمان از وضعیت Nightstand
  •  واچ فیس Siri حالا روند تکمیل فعالیت ورزشی را روی صفحه به نمایش می‌گذارد و هر زمان قطعه موسیقی تازه‌ای به Apple Music اضافه شود، کارتش نشان داده می‌شود.
  • رفع مشکل به نمایش گذاشتن اشتباهی جایزه و تشویق برخی کاربر برای موفقیت در اجرای فعالیت‌های ورزشی
  • رفع مشکل Siri در عدم دریافت فرمان‌های مربوط به اجرای موسیقی در برخی محصولات صوتی

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)