خانهاخبار
Galaxy S10 سامسونگ با تراشه اگزینوس 9820 و پشتیبانی از 5G عرضه خواهد شد

Galaxy S10 سامسونگ با تراشه اگزینوس 9820 و پشتیبانی از 5G عرضه خواهد شد

براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، توسعه تراشه اگزینوس 9820 توسط سامسونگ آغاز شده است؛ این پردازنده در گوشی پرچم‌دار Galaxy S10 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
۱۳۹۷/۱/۱۸

سامسونگ پس از معرفی پرچم‌داران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus در سه ماهه اول سال 2018، برای رونمایی رسمی از پرچم‌دار جدید خود در اواخر سال جاری آماده می‌شود؛ هرچند، بعید است Galaxy Note 9 با پردازنده جدیدی ارائه شود و احتمالاً از همان تراشه اگزینوس 9810 سامسونگ یا اسنپدراگون 845 کوالکام استفاده خواهد کرد. با این‌حال، شرکت کُره‌ای در حال توسعه پردازنده جدیدی است که احتمالاً در گوشی Galaxy S10 از آن استفاده خواهد شد. به‌نظر می‌رسد این گوشی به پردازنده اگزینوس 9820 مجهز خواهد بود و تصویری که توسط یک افشاگر معروف منتشر شده است، توسعه پردازنده جدید سامسونگ را تأیید می‌کند.

فردی که روی پردازنده جدید سامسونگ کار می‌کند، تراشه اگزینوس 9820 را فهرست کرده است؛ همچنین اشاره می‌شود که وی روی توسعه یک چیپ برای نسل پنجم ارتباطی مشغول به کار است. ضمن اینکه وی پردازنده اگزینوس 9810 را توسعه داده است؛ همان‌طور که در ابتدا گفته شد، پردازنده مذکور به گوشی‌های Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus قدرت می‌‍دهد و احتمالاً در نسخه جهانی فبلت Galaxy Note 9 از آن استفاده خواهد شد.

image

توسعه چیپ اگزینوس 9820 با فرآیند ساخت 7 نانومتری، غیرمحتمل به‌نظر می‌رسد؛ آماده‌سازی ظرفیت تولید تراشه‌های 7 نانومتری تا اوایل سال 2019 برای سامسونگ ممکن نیست. با این‌حال، می‌توان انتظار داشت که اگزینوس 9820 به GPU قدرت‌مندتری مجهز خواهد بود و فرکانس هسته‌های پردازشی آن افزایش پیدا خواهد کرد. اگزینوس 9810 که هشت هسته پردازشی را درون خود جای داده است، از چهار هسته رده‌بالا بهره می‌گیرد که روی فرکانس حداکثری 2.9 گیگاهرتز عمل می‌کنند و به همین جهت، ممکن است اگزینوس 9820 با چهار هسته رده‌بالای خود، بتواند به فرکانس 3 گیگاهرتزی دست پیدا نماید. از دیگر قابلیت‌هایی که از تراشه اگزینوس 9820 انتظار داریم، می‌توان به بهبود مصرف انرژی اشاره نمود و احتمالاً این پردازنده از نسل پنجم ارتباطات پشتیبانی خواهد کرد.

در حال‌حاضر، مشخص نیست اگزینوس 9820 چه قابلیت‌های دیگری را ارائه خواهد داد؛ احتمالاً برای پاسخ به این پرسش باید تا اواخر سال 2018 و پس از عرضه فبلت Galaxy Note 9 توسط سامسونگ، منتظر بمانیم. تا آن زمان، شرکت کُره‌ای در توسعه پردازنده پرچم‌دار جدید خود با پیشرفت‌هایی مواجه شده است و ضمن اینکه از نسخه نهایی آن روی مدل‌های آزماشی پرچم‌دار جدیدش استفاده خواهد کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

samuel1987

۱۳۹۷/۱/۱۸
سامسونگ امسال من را متعجب والبته بسیار عصبانی کرد با اقدامش که مانند گذشته که از قدرتمندترین مدل پردازشگر گرافیکی Mali شرکت ARM استفاده نکرد در کنار شاهکاربهینه و سرعتی کم مصرفش Exynos و امسال در گلکسی S9 و S9plus به جای استفاده از قدرتمندترین مدل پردازشگر گرافیکی جدید mali با 32 هسته از مدل 18 هسته ای اون در Exynos بهینه و سرعتیش استفاده کرد که امیدوارم در گلکسی s10 تکرار نشه، در اکسینوس 8895 سامسونگ در گرافیک موفق به شکست اسنپدراگون 835شد در گرافیک برای اولین بار با پردازشگر گرافیکی Mali G71 بیست هسته ای اما گویا در اکسینوس 9810 با وجود بهرمندیش از همه موارد عالی با وجود بهره از پردازشگر گرافیکی قدرتمند جدید Mali G72 مدل معمولی 18 هسته ای به جای 32 هسته ای قدرتمندترینش استفاده کرده و کمی کمی عقب مونده از Adreno 630موجود در اسنپدراگون 845، گفته شده بود سامسونگ از تکنولوژی ساخت فوق کم مصرف 8 نانومتری و شاید 7 نانومتری استفاده کنه که تفاوتی در عمل باهم ندارن یعنی قابل خس نیست برای کاربر، فکر میکنم هر چه باشه 10 نانومتری که دومین و آخرین نسلش در اکسینوس9810 به کار رفت نباشه