خانهاخبار
نسخه اپل واچ اپلیکیشن اینستاگرام ناپدید شد!

نسخه اپل واچ اپلیکیشن اینستاگرام ناپدید شد!

برخی از کاربران گزارش داده‌اند که از پس به‌روزرسانی نسخه iOS برنامه اینستاگرام و جفت شدن آیفون یا آیپد با ساعت اپل واچ، برنامه اینستاگرام از ساعت هوشمند اپل حذف شده است.
۱۳۹۷/۱/۱۶

در اقدامی عجیب و غیرمنتظره، برنامه اینستاگرام برای ساعت‌مچی هوشمند اپل واچ حذف شده است! براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، با به‌روزرسانی برنامه اینستاگرام برای سیستم‌عامل iOS به نسخه 39.0 این برنامه از ساعت‌مچی هوشمند اپل حذف شده است.

در لیست تغییرات صورت گرفته در آخرین نسخه از برنامه اینستاگرام برای سیستم‌عامل iOS، اشاره‌ای به حذف برنامه مخصوص آن از ساعت‌مچی هوشمند اپل نمی‌شود؛ تنها اعلام شده است که مشکلات عمومی برطرف شده و ضمن اینکه برنامه عملکرد بهتری خواهد داشت.

لازم به‌ذکر است که از تاریخ 1 آوریل، اپل توسعه‌دهندگان را ملزم کرده است که تمامی برنامه‌های ساعت‌مچی هوشمندش را با SDK مربوط به watchOS 2 توسعه دهند؛ البته در صورت تمایل به توسعه یک برنامه کاملاً جدید، باید از SDK مربوط به watchOS 4 استفاده کنید. به همین جهت، انتشار به‌روزرسانی برای برنامه‌های قدیمی watchOS 1 که اینستاگرام را نیز شامل می‌شود، دیگر پذیرفته نیست.

image

حتی در صورتی‌که حذف اینستاگرام از ساعت‌مچی هوشمند اپل واچ دائمی باشد، چندان متعجب نخواهیم شد؛ نسخه watchOS برنامه‌های محبوبی نظیر eBay، گوگل مپ (Google Maps) و آمازون در سال گذشته در سکوت خبری حذف شده بود. به همین جهت، ممکن است اینستاگرام شیوه مشابهی را برای حذف برنامه خود از ساعت‌مچی هوشمند اپل در پیش گرفته باشد.

اینستاگرام، یکی از اولین برنامه‌‌هایی بود که برای ساعت‌مچی هوشمند اپل واچ معرفی شد؛ اگر به خاطر داشته باشید، این برنامه در رویداد معرفی Apple Watch به نمایش گذاشته شد. با این‌حال، هنوز مشخص نیست چرا سازندگان تصمیم گرفته‌اند برنامه محبوب خود را از ساعت‌مچی هوشمند اپل واچ حذف نمایند. 

البته ممکن است حذف برنامه اینستاگرام از اپل واچ مدت زمان زیادی به طول نیانجامد؛ براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، اپل در حال توسعه ساعت‌مچی هوشمند جدیدش (نسل چهارم Apple Watch) با نمایشگر بزرگ‌تر نسبت به مدل‌های قبل است و به همین جهت، این احتمال وجود دارد که مجدداً برنامه اینستاگرام برای اپل واچ عرضه شود. افزایش اندازه نمایشگر اپل واچ، باعث خواهد شد تا این ساعت‌مچی هوشمند برای مشاهده فید مناسب‌تر باشد. در صورتی‌که اطلاعات بیشتری پیرامون علت حذف برنامه اینستاگرام برای ساعت‌مچی هوشمند اپل واچ ارائه شود، این مطلب را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)