خانهاخبار
5 نشانه که می‌گوید وقت تعویض گوشی شما فرا رسیده است!

5 نشانه که می‌گوید وقت تعویض گوشی شما فرا رسیده است!

بسیاری از کاربران در برابر عوض کردن گوشی هوشمند خود و خرید یک گوشی جدید مقاومت می‌کنند. آنها نمی‌دانند با داشتن یک گوشی جدید چقدر تجربه بهتری از کار با گوشی خواهند داشت و وظایفی که به آن می‌سپارند چقدر راحت‌تر و بهتر انجام می‏‌شوند.
۱۳۹۷/۱/۱۵

هر یک از کاربران گوشی‌های هوشمند در مورد زمان تعویض گوشی خود نظر متفاوتی دارند. در نظرسنجی که قبلا از خوانندگان سایت جی‌اس‌ام داشتیم بسیاری معتقد بودند زمانی گوشی خود را تعویض می‌کنند که دیگر قادر به کار کردن با آن نباشند. عده‌ای عقیده داشتند هر 2 سال یک بار باید گوشی‌های هوشمند را عوض کرد و برخی دیگر اینطور گفتند که با آمدن مدل‌های جدید زمان تعویض گوشی نیز فرا می‌رسد.

اگرچه ممکن است گوشی هوشمند شما تا سال‌ها نیز کارتان را راه بیندازد و دلیلی برای تعویض آن نداشته باشید ولی قطعا با داشتن آن دیگر بهترین تجربه را از کار با یک محصول هوشمند نخواهید داشت.

در ادامه به شما خواهیم گفت چه زمانی باید گوشی قدیمی خود را کنار بگذارید و به فکر خرید یک گوشی هوشمند جدید باشید.

image

۱- اگر کندی گوشی طاقت‌فرسا شده است

زمانی که چند ماه از خرید گوشی بگذرد، سرعت گوشی‌ کمتر و کمتر می‏شود. اگر چه می‌توان با استفاده از ترفندهای عملکرد دستگاه را بهبود بخشید، با گذشت دو سال از عمر گوشی، خیلی سخت می‎شود با کند شدن آن مقابله کرد.

کند شدن گوشی عوامل مختلفی دارد که دیر یا زود برای هر گوشی اتفاق می‌افتد. اگر از عمر گوشی شما مدت زیادی گذشته است یا گوشی دارید که سخت‌افزارهای قدرتمندی ندارد، حتما برای اجرای اپلیکیشن‌ها و انجام کارهای روزمره به مشکل خورده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم به جای تحمل سختی و خرد کردن اعصابتان به فکر خرید گوشی هوشمند جدیدی باشید تا بتوانید لذت استفاده از یک دستگاه سریع را دوباره احساس کنید.

۲- اگر سیستم عامل گوشی قدیمی شده است

به‌روز بودن سیستم عامل گوشی نقش مهمی در ایجاد تجربه بهتر کار با دستگاه و افزایش امنیت کاربران ایفا می‌کند. با انتشار هر آپدیت نرم‌افزاری، اشکالات سیستم عامل برطرف شده و ویژگی‌های جدیدی به گوشی افزوده می‏شود که در نهایت راحتی بیشتر را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

اگر مدت‌هاست که برای گوشی هوشمند شما آپدیت جدیدی منتشر نشده و سیستم عامل آن قدیمی شده است بهتر است به فکر خرید یک گوشی هوشمند جدید با سیستم عامل به‌روز باشید تا بتوانید از آخرین امکانات و ویژگی‌های موجود بهره ببرید.

image

۳-اگر باتری گوشی زود خالی می‏‌شود

عمر مفیدی که برای باتری گوشی‌های هوشمند تعیین شده حدود 2 سال است، هر چند که باتری گوشی برخی کاربران ممکن است به دلیل استفاده زیاد زودتر به پایان عمر خود برسد.

زود تمام شدن شارژ گوشی، اتفاق آزاردهنده‌ای است که نشان می‌دهند عمر گوشی شما رو به پایان است و زمان تعویض آن فرا رسیده. با خرید یک گوشی هوشمند جدید، باتری تازه نفسی در اختیار شما قرار می‌گیرد که برای ساعت‌ها می‌تواند نیروی لازم برای روشن نگه داشتن دستگاه را تامین کنید و این اطمینان را به شما بدهد که در مواقع حساس، خاموش نشود.

۴- اگر حافظه گوشی جای خالی ندارد

زمانی که حافظه ذخیره‌سازی گوشی شما پر شود، به این معنی نیست که باید به سراغ خرید گوشی جدیدی با ظرفیت بیشتر بگردید. در بسیاری مواقع می‌توان با حذف فایل‌های اضافه و پشتیبان گرفتن از فیلم‌ها و عکس‌ها در فضای ابری، مقدار زیادی از حافظه گوشی را آزاد کرد. اما در صورتی که حافظه گوشی شما از ابتدا کم بوده است یا شرایطی پیش آمده که به هیچ عنوان حافظه ذخیره‌سازی فعلی پاسخ نیازتان را نمی‌دهد؛ وقت آن رسیده تا گوشی جدیدی با حافظه بیشتر و امکان نصب کارت حافظه تهیه کنید.

image

۵- اگر ظاهر گوشی دیگر زیبا نیست

 برای بسیاریی از کاربران ظاهر گوشی اهمیت ویژه‌ای دارد و شکل و فرم آن دلیل اصلی برای انتخاب است. جلا و زیبایی هر گوشی به مرور زمان افت می‌کند و بدنه‌اش آسیب می‌بیند به گونه‌ای که دیگر همچون روز اول زیبا نیست.

اگر پس از چند سال استفاده ظاهر گوشی شما آسیب دیده است و دل شما را زده، خوب است به فکر خرید یک گوشی هوشمند جدید با ظاهری زیبا باشید و از به دست گرفتن آن سرافکنده نشوید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (27 نظر)

امید

۱۴۰۱/۸/۲
همه اینجوری نیستن من هر 4یا5سال یکبار آیفونم رو بروز میکنم هرسال عوض نمیکنم و عقده دارم کسی که هرسال عوض میکنه گوشیش رو عقده ای هست

Kabal

۱۴۰۰/۱۲/۵
من خودم گوشی لنوو دارم دوست دارم عوض کنم اما هم کارم رو راه میندازه هم وقتی گوشی های الان رو میبینم به قیمتش نمی ارزه
ولی هنوز هم برند های خوش قیمتی هستند مثل هواوی و نوکیا
و خدارو شکر 3 ساله هنوز گوشیم مشکلی برام ایجاد نکرده

محمد

۱۴۰۰/۵/۲۸
گوشی جنس و مدل متوسط به بالا خب طبیعتاً سالها کار میکنه، اونی که گوشی گرون قیمتی داره گوشیش ممکنه 4_5 سال کار کنه اما همون فرد چون پولشو داره نمیاد بعد 5 سال گوشیشو تعویض کنه و هر سال یک گوشی جدید میخره دلایلشو که دیگه میدونید (منهی پیشرفت و سخت افزار جدید در طول سال) از طرفی شاهد پیشرفت تکنولوژی هستیم، پس گوشی معمولی رو باید بعد حداقل 2 سال و حداکثر 3 سال عوض کرد

حسین

۱۳۹۸/۱۱/۵
گوشی ال جی دارم 4ساله کار میکنه فقط چون 4g نیست مجبورم عوض کنم

نوید مصطفایی

۱۳۹۸/۵/۱۲
من لنوو s650 دارم از سال ۹۳ دارمش تا الان بنده خدا آخم نگفته ولی خب بالاخره افتشم کرده و باتریشم باد کرده بود عوض کردم ولی واقعا موبایل اگر شانست بخوره و خوب در بیاد اگر باهاش مراعات کنیو همینجور مداوم باهاش کار نکنی بنظرم تا سال ها برات کار میکنه.
و بنظر من زمانی وقت تعویض گوشی فرا میرسه که اول پول داشته باشی به اندازه کافی و بعد بیای ببینی واقعا گوشی نیازه بخرم شاید همین گوشی منم کار هایی که من میخام برام انجام بده
اما اگر گیمر باشی دیگه اون بحثش جداست باید به روز باشی