خانهاخبار
ال‌جی، تأمین‌کننده پنل اولد برای گوشی‌های هوآوی

ال‌جی، تأمین‌کننده پنل اولد برای گوشی‌های هوآوی

آن‌طور که پیداست، هوآوی برای تأمین پنل‌های OLED مورد نیاز خود برای گوشی‌های هوشمندش با ال‌جی دیسپلی وارد همکاری شده است؛ Mate RS پورش دیزاین از پنل‌های OLED ساخت ال‌جی دیسپلی استفاده می‌کند.
۱۳۹۷/۱/۱۵

براساس اطلاعاتی که اخیراً توسط منابع مطلع کُره‌ای در صنعت موبایل منتشر شده است، ال‌جی دیسپلی تأمین پنل‌های OLED انعطاف‌پذیر برای گوشی‌های هوآوی را برای اولین‌بار آغاز کرده است. در حال‌حاضر، هوآوی از این پنل‌ها برای گوشی پرچم‌دار Mate RS استفاده کرده است که به عنوان قدرت‌مندترین، نوآورانه‌ترین و گران‌قیمت‌ترین گوشی هوآوی، مدتی پیش ارائه شده بود. Mate RS پورش دیزاین را می‌توان یک محصول هیبریدی نامید که قابلیت‌های متمایز سری P20 را با طراحی Mate 10 Pro درآمیخته است؛ ضمن اینکه طراحی بدنه گوشی با شرکت «پورش دیزاین» بوده است که زیر نظر شرکت پورش فعالیت می‌کند. پنل ارائه شده توسط شرکت ال‌جی، خمیده است و حاشیه‌های بسیار باریکی دارد؛ ضمن اینکه Mate RS به صفحه‌نمایش 6 اینچی مجهز شده است.

image

همان‌طور که گفته شد، مدل مذکور از طراحی مانند Mate 10 Pro بهره می‌گیرد؛ به همین جهت، برخلاف سری P20 فاقد Notch بوده و حاشیه‌ی بالای نمایشگر حفظ شده است. این گوشی از نمایشگری با رزولوشن Quad HD+ (یا 1440 در 2880 پیکسل) بهره می‌گیرد و نسبت ابعاد صفحه‌نمایش آن 18:9 است. درون نمایشگر OLED انعطاف‌پذیر گوشی Mate RS از حسگر اثرانگشت استفاده شده است؛ مانند آنچه در فبلت Vivo X20 Plus UD دیده بودیم. البته حسگر اثرانگشت توسط سیناپتیکس توسعه نیافته است و فبلت 2000 دلاری هوآوی از حسگر اثرانگشت ساخت Goodix بهره می‌گیرد. با این‌حال، شرکت چینی به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر راضی نشده و سنسور اثرانگشت دیگری را در قاب پشتی جای داده است که سرعت بالاتری دارد.

فبلت پرچم‌دار Mate RS پورش دیزاین هوآوی با قیمت پایه 500 دلار عرضه خواهد شد و به تراشه Kirin 970 با هشت هسته پردازشی مجهز شده است؛ این مدل از شش گیگابایت رم بهره می‌گیرد و با حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی قابل خریداری خواهد بود.

image

ویژگی که فبلت Mate RS پورش دیزاین از سری P20 به ارث برده، دوربین سه‌گانه است؛ البته این قابلیت تنها توسط P20 Pro ارائه می‌شود و هوآوی، گوشی P20 را به دوربین دوگانه مجهز کرده است. دوربین سه‌تایی Mate RS شامل سنسور 40 مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و دهانه لنزی F1.8، سنسور 20 مگاپیکسلی با دهانه لنزی F1.6 و سنسور 8 مگاپیکسلی با دهانه لنزی F2.4 است. دوربین اصلی، چینش عمودی دارد و در زیر آن نیز، حسگر اثرانگشت ثانویه گنجانده شده است.

در حال‌حاضر، شرکت ال‌جی دیسپلی تأمین پنل نمایشگر OLED برای گوشی‌های شرکت خواهر خود یعنی ال‌جی و شیائومی را برعهده دارد؛ این در حالی است که سامسونگ دیسپلی، پنل‌های OLED لازم برای پرچم‌دار iPhone X را تولید می‌کند. هرچند گمان می‌رود که در آینده‌ای نزدیک و برای آیفون‌های 2018، اپل برای تأمین بخشی از پنل‌های OLED مورد نیاز خود برای مدل 5.8 اینچی و 6.5 اینچی با ال‌جی دیسپلی وارد همکاری شود. ضمن اینکه شرکت کُره‌ای در آینده‌ای نزدیک، همکاری خود را با هوآوی (سومین سازنده پرفروش بازار موبایل) افزایش خواهد داد و این موضوع به ال‌جی دیسپلی کمک خواهد کرد تا انحصار تأمین پنل‌های OLED را که با سهم 95 درصدی در اختیار سامسونگ است؛ بشکند. باید دید در آینده، کدام‌یک از گوشی‌های هوآوی به پنل OLED ساخت ال‌جی مجهز خواهند شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

امین

۱۳۹۷/۱/۱۸
ال جی جزو بدرد نخورترین برند های دنیاست

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱/۱۶
ال‌جی نمایشگرهای خودشو قدرت نداره تولید کنه.. LCD می‌زنه!
بعد میخواد آمولد برای هوآوی بزنه؟! قوپی اومده?

رضا

۱۳۹۷/۱/۱۵
شیائومی خواهر الجیه هووآوی و سامسنگ و اپلم عمه الجی ???

رضا

۱۳۹۷/۱/۱۵
95 درصد نیستو حدود 80 درصده

samuel1987

۱۳۹۷/۱/۱۵
همه همراه با مزایا معایب هم دارن اما صفحه نمایش های OLED نه کاملترین در واقع بهترین هستند در بین انواع دیگر صفحه نمایش ها در مصرف پایین باطری عمق شدید و چشم نواز رنگ ها و شارپ بودن تصاویر و خانا بودن زیر نور مستقیم خورشید و توانایی تولید رنگ مورد نیاز توسط هر پیکسل به شکل مجزا و حتی خاموشی هر پیکسل به شکل مجزا، رنگ مشکی در OLED واقعی هست و توسط پیکسل های خاموش تولید شده، تفاوتی نداره Samsung که تابه حال مقام اول ساخت بهترین OLED با sAM OLED داشته و LG که نشون داد میتونه اگه بهتر نباشه حداعقل کمتر از Samsung نباشه بسازن برای Huawei که کار هر سه شرکت درسته و لایق دوست داشتن و تشویق، فقط امیدوارم اون اتفاقات جدی وخیلی بد که برای POLED ال جی V30 رخ داد در کره جنوبی و دیگر نقاط رخ نده و همینطور برخی اتفاقات کوچک مانند هاله قرمز روی sAMOLED چند گلکسی S سامسونگ
Amen ?