خانهاخبار
گوشی Pixel ارزان‌قیمت؛ سورپرایز گوگل برای کشورهای در حال توسعه

گوشی Pixel ارزان‌قیمت؛ سورپرایز گوگل برای کشورهای در حال توسعه

براساس گزارش‌هایی که اخیراً منتشر شده است، گوگل درنظر دارد تا نسخه ارزان‌قیمت‌تر گوشی‌های پیکسل را در تابستان آینده به صورت رسمی معرفی کند.
۱۳۹۷/۱/۱۵

شرکت گوگل، بازارهای در حال توسعه را با پروژه Android One و Android Go هدف قرار داده است؛ Android One عرضه گوشی‌های هوشمند با نسخه خالص اندروید را امکان‌پذیر می‌کند و Android Go نیز نسخه سبک‌تر سیستم‌عامل اندروید برای بازارهای در حال توسعه محسوب می‌شود.

با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که گوگل در حال کار روی یک گوشی میان‌رده با برند «پیکسل» است که بازارهای در حال توسعه را هدف قرار می‌دهد. براساس گزارشی که توسط خبرگزاری Economic Times منتشر شده است، این مدل در ماه جولای یا اوت 2018 معرفی خواهد شد.

اقدام گوگل برای عرضه یک گوشی میان‌رده از سری «پیکسل» هوشمندانه محسوب می‌شود؛ بازار هند، پتانسیل بالایی برای فروش گوشی‌های هوشمند دارد و عرضه یک مدل مقرون‌به‌صرفه به افزایش فروش و سودآوری بیشتر کمک خواهد کرد. در یک بازه، گوگل توانست با سری گوشی‌های نکسوس به فروش مناسبی در بازار هند دست پیدا کند اما پس از معرفی سری گوشی‌های گران‌قیمت پیکسل و توقف عرضه گوشی‌های نکسوس، OnePlus به سرعت توانست گوی سبقت را از گوگل برباید! پرچم‌داران OnePlus با قیمت مناسب، توجه زیادی را به سوی خود معطوف کرده‌اند. 

image

خبرگزاری Economic Times مدعی است که مدیران اجرایی گوگل در ماه‌های گذشته در رابطه با گسترش محصولات خود و برنامه‌های این شرکت در آینده، ملاقات‌هایی را با خرده‌فروشان مالزی، انگلستان و آمریکا داشته‌اند؛ حتی گفته می‌شود که برخی از خرده‌فروشان مطرح هندی نیز در این جلسات حضور پیدا کرده‌اند. در همین رابطه، یک خرده‌فروش که اطلاعاتی را پیرامون ملاقات‌های گوگل منتشر کرده است؛ ادعا می‌کند:

 گوگل برای گسترش محصولات خود در بازار هند با ظهور اینترنت 4G ارزان‌قیمت که توسط اپراتور Relance Jio و دیگر شرکت‌های مطرح ارائه می‌شود؛ هیجان‌زده است و گمان می‌کند که این موضوع دست‌یابی به پتانسیل حداکثری محصولات جدیدش را امکان‌پذیر خواهد کرد.

گوگل همچنین درنظر دارد برای گسترش حضور خود در بازارهای در حال ظهور، بلندگوی‌های هوشمند سری Google Home، لپ‌تاپ رده‌بالای Pixelbook و محصولات هوشمند خانگی را در این بازارها عرضه نماید. 

در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری پیرامون گوشی‌های پیکسل جدید گوگل وجود ندارد؛ ضمن اینکه بازه قیمتی احتمالی گوشی میان‌رده جدید گوگل مشخص نشده است و نمی‌‍دانیم که این مدل چه تفاوت‌هایی با دیگر گوشی‌های سری «پیکسل» از جمله پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال خواهد داشت. لازم به‌ذکر است که مدتی پیش به عرضه سه مدل گوشی پیکسل توسط گوگل در سال جدید میلادی اشاره شده بود؛ آن‌طور که پیداست، گوگل برای رونمایی از دو گوشی رده‌بالا و یک گوشی ارزان‌قیمت‌‍تر آماده می‌شود. به همین جهت، ممکن است مدل تازه فاش شده، نسخه نسبتاً ارزان‌تر از گوشی‌های پیکسل گوگل در سال 2018 باشد و دو مدل رده‌بالا نیز مانند سنت سالانه گوگل در اواخر سال جاری میلادی، معرفی شوند. البته اینکه خبرگزاری Economic Times در رابطه با عرضه پیکسل میان‌رده گوگل در بازار هند خبر می‌دهد؛ لزوماً بدین معنی نیست که این مدل از طریق وب‌سایت رسمی گوگل یا خرده‌فروشی‌های مطرح مانند Best Buy عرضه نشود. اگر گوگل به دنبال گسترش حضور خود در بازار موبایل است و تصمیمات جدی را برای بخش موبایل اتخاذ نموده است، انتظار داریم گوشی میان‌رده این شرکت در تمامی بازارها عرضه شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)