خانهاخبار
گوشی Galaxy S9 Mini سامسونگ بنچمارک شد

گوشی Galaxy S9 Mini سامسونگ بنچمارک شد

یک گوشی تازه سامسونگ موسوم به Galaxy S9 Mini در پایگاه Geekbench بنچمارک شده است و مشخصاتش هم فاش شده‌اند. از طرفی گفته می‌شود که سامسونگ قصد ندارد چنین گوشی میان رده‌ای را از سری پرچمداران سطح بالایش معرفی کند.
۱۳۹۷/۱/۱۵

یک گوشی مرموز سامسونگ با شناسه SM-G8750 چند روز پیش توسط ابزار Geekbench بنچمارک و فهرستی هم از مشخصاتش منتشر شد. برخی کارشناسان معتقدند این گوشی درواقع نسخه کوچک‌تری از پرچمدار تازه Galaxy S9 سامسونگ است و این غول تکنولوژی احتمالا قصد دارد آن را تحت عنوان Galaxy S9 Mini رسما معرفی کند. بر اساس اطلاعات مندرج در فهرست Geekbench، گوشی مذکور به سیستم عامل پیش فرض اندروید 8.0 اوریو مجهز شده است و از 4 گیگابایت رم بهره می‌برد. همچنین به نظر می‌رسد گوشی Galaxy S9 Mini از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 که یکی از تازه‌ترین پردازنده‌های توانمند میان رده این سازنده است، قدرت می‌گیرد. اطلاعات مهم دیگری در فهرست بنچمارک Geekbench دیده نمی‌شود اما باید اشاره کنیم که نتایج آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گوشی SM-G8750 تقریبا مشابه نتایج آزمون سایر دستگاه‌های اندرویدی مجهز به اسنپ‌دراگون 660 به نظر می‌رسد.

image

کمپانی سامسونگ در ژوئیه سال 2014 هم گوشی Galaxy S5 Mini را روانه بازار کرد اما از آن سال تا به حال دیگر هیچ نسخه مینی از پرچمدارانش معرفی نشدند؛ هرچند بارها شاهد انتشار شایعه‌های مختلف مبنی بر احتمال رونمایی از مدل‌های مینی بودیم. برای مثال، تا اوایل سال 2018 همچنان گفته می‌شد که سامسونگ یک گوشی کوچک را به نام Galaxy S8 Mini در دست توسعه دارد اما این گوشی علی رغم تأیید پروژه‌اش هرگز رسما رونمایی نشد. همان‌طور که می‌دانید، ترند طراحی گوشی‌های بزرگ در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده است و سامسونگ هم احتمالا به همین خاطر دیگر پرچمداران کوچک طراحی نمی‌کند و بیش از پیش در پی توسعه فبلت‌های 5.5 اینچی و بزرگ‌تر از آن است. در حال حاضر گوشی‌‌های مدل Active تنها گوشی‌های هوشمندی هستند که براساس پرچمداران سامسونگ طراحی و معرفی می‌شوند. در همین راستا سال گذشته شاهد رونمایی از Galaxy S8 Active پس از عرضه دوگانه S8 و S8 Plus در تابستان سال 2017 بودیم و انتظار می‌رود که جانشین آن هم تا تابستان سال جاری میلادی به نام Galaxy S9 Active معرفی شود.

image

به همین خاطر پیش بینی می‌شود که گوشی کوچکی به نام Galaxy S9 Mini توسط سامسونگ رسما رونمایی نشود چراکه اغلب سازندگان به جز سونی دیگر تمایلی ندارند گوشی‌های کامپکت سطح بالا توسعه دهند. گوشی‌های سری Galaxy J و Galaxy A سامسونگ هم در خلال سال‌های اخیر بهبود یافته‌اند و پیشرفته‌تر شده‌اند و همین موضوع باعث شده است بازار میان رده‌های قدرتمند رقابتی‌تر شود. همچنین در سال 2015 هم گزارش شده بود که سامسونگ دیگر قصد ندارد گوشی تازه‌ای از سری Galaxy S Mini توسعه دهد چراکه نمی‌خواهد یک گوشی میان رده از سری پرچمداران سطح بالای خود معرفی کند. انتظار می‌رود که مهم‌ترین گوشی بعدی این غول تکنولوژی کره‌ای تا اواخر تابستان سال 2018 و تحت عنوان Galaxy Note 9 رسما معرفی شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسینی

۱۳۹۷/۱/۱۵
با عرض سلام الان a-3 2017 بعلت مشخصات خوبش و سایز کوچکش پر طرفدار هست ولی متاسفانه تولید نمی شود و سامسونگ این خلا سایز کوچک را خوب پر نمی کند برعکس اپل که با سایز 4 اینچی با مشخصات خوب توانسته طرفداران خودش را راضی نگه داردولی سامسونگ از این نظر عقب افتاده ... تشکر