خانهاخبار
کامپیوترهای مک از سال 2020 به پردازنده اپل مجهز می‌شوند

کامپیوترهای مک از سال 2020 به پردازنده اپل مجهز می‌شوند

گفته می‌شود که کمپانی اپل قصد دارد پردازنده داخلی مک را خودش تولید کند. بر اساس گزارش بلومبرگ این پروژه تا سال 2020 طول می‌کشد و اپل از آن به بعد به پردازنده اینتل نیاز نخواهد داشت.
۱۳۹۷/۱/۱۵

مدتهاست که شایعه شده کمپانی اپل در نظر دارد چیپست‌های پردازنده داخلی کامپیوترهای مک را خودش توسعه دهد و تولید کند. حالا خبرگزاری بلومبرگ گزارش تازه‌ای منتشر کرده است که نشان می‌دهد این غول تکنولوژی احتمالا تا دو سال آینده قادر خواهد بود چنین تغییر چشمگیری را ایجاد کند و ایده‌اش را تحقق بخشد.

image

بلومبرگ در گزارش تازه خود درباره تازه‌ترین خبرها از پردازنده ساخت اپل برای مک به نقل از منابع خود گفته است که این سازنده احتمالا تا سال 2020 قادر خواهد بود ایده خود را عملی کند. بدین ترتیب اپل هم دیگر پردازنده‌های مخصوص مک را از اینتل تأمین نخواهد کرد و همان‌طور که می‌دانید اینتل هم مدت‌هاست که با مشکل کاهش ارزش سهام مواجه شده است.

از طرفی این خبر چندان تازه به نظر نمی‌رسد چراکه اپل پیش از این هم پردازنده T2 را خودش برای تعبیه در iMac Pro توسعه داد و اعلام کرد که قصد دارد پردازنده گرافیکی را هم خودش تولید کند. بدین ترتیب اینتل هم باید متوجه این موضوع می‌بود و می‌دانست که در آینده نزدیک کمپانی اپل دیگر نیازی به پردازنده برای کامپیوترهای مک خود نخواهد داشت.

بلومبرگ همچنین در گزارش خود آورده که این پروژه فعلا در کمپانی اپل Kalamata نام گذاری شده است و در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. از طرفی از دید اینتل اینگونه به نظر می‌رسد که روزهای تولید مک با پردازنده اینتل دیگر به سر رسیده است.

پیش از این گفته شده بود که اپل قصد دارد یک پلتفرم نرم افزاری ترکیبی توسعه دهد و توسعه دهندگان را قادر سازد اپلیکیشن‌هایی سازگار با iOS و اندروید طراحی کنند. حالا شنیده می‌شود که توسعه و تولید این پردازنده داخلی توسط اپل می‌تواند به این سازنده کمک کند تا تجربه روان و بهتری از نرم افزار و سخت افزار روی مک ارائه کند.

بلومبرگ در این باره اشاره کرده است که روند توسعه پردازنده مک توسط اپل شامل مراحل متعدد و مختلفی است. همان‌طور که اشاره کردیم، شایعه‌های مختلفی هم درباره یک پلتفرم نرم افزاری ترکیبی منتشر شدند و گفته می‌شد که ممکن است در سال 2018 شاهد معرفی رسمی آن باشیم. البته در حال حاضر هیچ کدام از این خبرها توسط سازنده رسما موردتأیید قرار نگرفته‌اند و تنها حدس و گمان هستند.

image

ارزش سهام کمپانی اینتل امروز هم 8% دیگر کاهش یافت. در گزارش بلومبرگ گفته شده است که سفارش اپل به اینتل تنها 5% از درآمد این سازنده قطعات داخلی را تشکیل می‌دهد و ممکن است این رقم بسیار ناچیز به نظر برسد اما شاهد هستیم که انتشار خبر تصمیم اپل برای توسعه پردازنده داخلی مک چگونه باعث شده است ارزش سهام اینتل با چنین کاهش چشمگیری مواجه شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)